1978 Chevrolet Camaro Már jó nem csak szép...

1. oldal: Camaro

2. oldal: Hátulrôl

3. oldal: Vizpumpa jav

4. oldal: Csemege a sufnituningrôl

5. oldal: Itt a hiba,nem birta a karton-sziloplaszt egyveleg

6. oldal: Vízgomba

7. oldal: Hátsó híd felújítás.
Furcsa hangok jöttek a difi felől és gondoltam megnézem van e elég olaj benn és ha már nekiállok le is cserélem.
újabb meglepetésben volt részem mert mikor levettem a hátsó deknit kb. 2,azaz kettő deciliter olaj folyt ki a hidból.
Ekkor döntöttem a teljes szétszedés mellett pedig ugye ez egy teljesen tökéletes híd volt amit drága pénzen vett az én drága kamumester Strogof"barátom" .
Na ekkor leesett az állam újra hogy micsoda trehány emberek vannak akik autószerelőnek merik hívni magukat.
A fékpofákon a ferodolok szétégve,letöredezve...
a fékdobok belseje mint egy tojás
Jobb oldalon azonnal szétugrott a fékmunkahenger egyik fele mert úgy be volt rohadva a munkahenger egyik dugattyúja hogy kalapáccsal kellett kivernem a munkahengerből....
Bal oldali féltengely ki-be lógott vagy fél centit,úgy el volt kopva a c-clips hogy már a fele nem volt meg...még pár km. és nekem is kiesik a kerekem mint a youtube videókon.
jobb oldal jó,látszik hogy volt már cserélve.
Nézem a balos féltengelyt,3 tized bemaródás a csapágyrésznél és darabokban a szimering,de tiszta száraz minden....viszont jól bezsirozva a szétkopott,bemaródott és egyébként olajban kellene hogy futó kerékcsapágy...MEGVAN MIÉRT NEM VOLT FELTÖLTVE A DIFI OLAJJAL!!!!!!
Utoljára ilyennel zsiguliban találkoztam mikor "parasztban" javitották eladásra a difit hogy ne legyen hangja bár abba fűrészport is raktak.
Fék itt Szombathelyen ment Tibor barátomhoz aki profin leszabályozta és újraferodolozta....
Alkatrészbeszerzés a következő....ha már szét van szedve jobbra:kerékcsapágy és szimering,ballra:szerencsére csinálnak felújitós kerékcsapágyat ami a szimering helyén fut egybeépitve szimeringgel hogy ne kelljen féltengelyt venni és c-clips két darab....
mig vártam lepucoltam,kipucoltam,lefestettem és a híd levegőztetőjébe találtam egy rongydarabot beledugva,gondolom ez akart lenni a szűrő vagy mit tudom én...kapott egy GM szuszogót.
Két hét és itt voltak az alkatrészek amerikából,nagyon normális importőrt találtam úgyhogy olajozottan működtek a dolgok.
Összeszerelés és mit ad isten nem 2 deci hanem pontosan két liter olaj ment a hidba....
Nincs még vége!!!
Bal oldalon a kereket meghúzva mindig megszorult a fék.....
Ekkor segitséget kértem Tibor barátomtól hogy mi lehet a baj hisz nem szokott hibázni..most sem Ő volt a ludas.
Mondta hogy nézzem meg a balos féltengelyt ahova felül a fékdob a tehermentesitőnél mert ha nem 90' mint a jobbos hanem 45'ban egy letörés van hagyva akkor a dob nem tud felülni a féltengelyre igy ha meghúzom valamelyik irányban eldeformálódik és megszorul a fékpofákon.
Azért itt már rendesen anyáztam azt nem tagadom!
Vissza ki a féltengely el Tiborhoz hogy hozza már össze nekem a tutit....
Újra össze a hid,légtelenités,fékállitás....
Próba.....nincs morgás elcsendesült az autó...tuti a hátsóhíd!!
Mindez egy teljesen felújítottként vásárolt OT-s autó hidjának története....kedvem lenne sírni de azzal pont sehova se jutnék igy maradnak a további küzdelmek.....
Majdnem felgyulladt a próbaúton mert a generátor pozitiv vezetékéről lemaradt a szigetelés és a benzincsőbe rakott műanyag szűrő mellett a szép chrom szelepdeknin letestelt,és mint a hegesztő íveket húzott mikor hozzáért...
Most a villamoság van soron....
Már sírok!!!

8. oldal: Kész az Ot vizsga,5 év nyugalom...!:)

Hozzászólások

  1. mikusz  - 2015. szeptember 20. 11:17

    Tudod milyen unalmas,csak menni vele?Ennyi idös autón mindig kell valamit szerelni,és ettöl hobbi!:-)

  2. Skyhawk  - 2015. december 28. 21:22

    Nagyon szép a járgány,ha átnézed,megcsinálod,összeáll,és üzembiztos is lesz szerintem nagyon fogod szeretni.Az elején biztos csalódtál mert arra számítottál hogy egy "gondmentes" autót vettél,de gondolj arra hogy tulajdonképpen nagyon tetszett mikor megvetted.Amúgy tényleg gyönyörű vas,ha összeáll jó is lesz!Sok-sok boldog mérföldet vele!

  3. keke0323  - 2016. január 1. 18:58

    Szia! Kitartást a vashoz!! A tiédet villanyozák most Csepregen?Ha kész majd gurulhatnánk egyet!:-)

  4. Tony  - 2016. február 26. 11:55

    Hello! Látom akadt vele teendőd. De most fasza lett. Megnéztem műszakin tegnap.

  5. Gabor81  - 2016. február 26. 18:39

    Egy ilyen kinézetű autó láttán biztosan nem a fent leírtak jutnak az ember eszébe. Mindezek ellenére nagyon jól néz ki!

  6. Sztrogof  - 2023. március 15. 20:28

    Én, saját kezemmel raktam össze az autót atomjaiból. Levizsgáztattam " ot" -ra .
    Utána mentem vele 12 ezer kilométert úgy, hogy semmihez nem kellett hozzányúlni. Itt vetted meg te.
    Nekem te kisfiam ne gyere olyanokkal hogy majd kigyulladt próbakörön mert áthúzott a szikra ide meg oda! Ha áthúz a testre a szikra, akkor az a henger nem megy. Itt semmi ilyen probléma nem volt, gondmentes volt a kocsi mikor elvitted. Próbakörön meg se mertetek mukkanni. Szerelővel jöttél, átnéztétek alul felül, elmondtam mindent az autóról.
    Arról nem tehetek hogy miután elvitted 200 km után szétment a vízpumpa.
    A többi nyűglődésed nem több mint a 12ezer km utáni aktuális szervíz.
    Semmi eltitkolt baja nem volt a kocsinak kisbarátom.
    Ezenkívül megjegyezném hogy legalább félmillió forintnyi alkatrészt adtam oda majdnem ingyen, merthogy én befejeztem a Camarózást és gondoltam jó gyerek ez nekiadom nekem úgy sem kell már. Csak a télikerék garnitúrának kértem el az árát.
    Ehhez képest fasza kiscsávó vagy.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére