1998 Jeep Cherokee XJ

Cherokee

  • Sziasztok!

    Álmaim valóra válása lett ez a Jeep :-)Szeretném szépen lassan rendbe tenni, láttam csodás példányokat itt a fórumon ;-)

  • Láthatóak a hátsó ajtón a foltozások.

  • A szimering illetve a kúpgyűrű kopása okozta ezt az állapotot.

  • A napi egy csepp olaj bosszantott, így az osztóműnél és a hátsó difinél cseréltettem a szimeringet, illetve a kúpgyűrűt.

  • Szép állapot :-) De persze a vásárlásnál azt közölték ez speer difis.... na ez nem az? Vagy mégis? Ha az egyik kerék sárban, a másik pedig aszfalton, mindkét kerék egyszerre megy, nincs az hogy a sárban lévő kikaparna.

  • Persze a vásárlásnál a tulajdonos közölte, az összes olaj a difiben - osztóműben cserélve volt. Aha.... most viszont igen.

  • Ma 08.21.-én reggel 7-45 kor az M0-ás ról az M3-mas bevezetőjén sikeresen az oldalára tettem :-( Egy rutinos gyakorlott hátsókerekes autóval sokat tapasztalt vezető, elképzelhető hogy kivédi ezt a csúszást, nekem sajnos nem sikerült.

  • A végső ok a borulásra a szalagkorlátba történő felakadás volt. Ez már szinten álló helyzetben történt.

  • Az oldalra dőlés eredményeként minden ki kell takarítani. Ha valaki véletlenül erre a sorsra jutna, ne feledje, hogy a motort csak lefullasztani tudja (manuális váltó) 5.sebeség - kézifék be - kuplung lassan fel.
    Az automata váltónál azt mondták gyorsban megszüntetni az üzemanyag ellátást.

  • Szélvédő - vízelvezető - kasztni sarok sérülés. A karosszéria szerencsére nem ment el (kimérve)

  • Bírja ez a vas a gyűrődést :-)

  • A műanyagok megbontása után feltárult a valóság.

  • És itt is

  • Az egész alját átnézetem. Sajnos a nem törődés meglátszik az alján. Padlólemez bizonyos részei, küszöbök cserélése, majd kap egy üreg és alvázvédelmet.

  • A jobb első féltengelynél volt ropogás balra tekert kormánynál, így most ez is cserélve lesz.

  • Kitakarítva, összes folyadék lecserélve :-)

  • Tökéletesen jár a motor, a turbó bevizsgáltatva :-)

  • Itt már látható az új szélvédő, kikarosszériázva (fényezve) és kapott 4-új gumit. Mivel Visegrádon egy q....ára meredek emelkedőn kell közlekednünk ezt ajánlották a gumis műhelyben. BFGoodrich Winter Slalom 2035/75R15

  • Ezt követően irány a futóműves :-) a kormányösszekötő gömbfejet cserélni kell közölte, addig nem is állítja be. Irány Pilisszentiván - raktáron volt - vissza a műhelybe - szerelés - és végre a futómű beállítva.

  • Na innen is egy kép ;-)

  • Itthon a Jeep - igaz igényel még utómunkálatokat... de végre itthon.

  • Fényező lettem ..... a műanyagokat "lefújom"

  • Jó lett ;-)

  • Szép a beltér.

  • Tetszik :-)

  • Van hely benne, bár a Honda CRV-m tágasabb volt :-)

  • Na most jön a szivatósdi :-) Szimering jól be van rohadva, de egy kis kalapács véső egy ügyes szerelő kezében csodákra képes.

  • 2014.10.07 / Kezdődhet a jobb hátsó féltengely kiszedése.

  • A hátsó féltengely

  • A Szimering és a csapágy kiszedve.

  • És beszerelve ;-)

  • Dana 30 futómű. A jobb elejében kell majd még a gömbcsuklót cseréltetnem, alsó-felső (30-as kép) 1mm-es kotyogása van. Csepelen a Féltengely szervíz ellenőrizte a kereszteket, hibát nem talált. Ezt viszont javasolta cserére.

  • Egyre jobban élvezem ;-) az elején ahogy megijedtem az alkatrész beszerzések esetleges problémájától, lassan rájöttem hogy minden kapható hozzá. Általában Pilisszentiván-ról a polcról leemelik és ennyi. Amely esetben valamiért nincs raktáron, 2-3 nap alatt beérkezik. Segítőkész társaság és jó árak!

  • 2014.11.16.-án megadta magát a laprugó. Valószínűleg már a legalsó el volt törve, és az idő megtette a hatását. Egy emelkedőn felfelé kaptatva egy nagy pattanás, és megült az Jeep hátulja. Szerencse volt hogy 1db még tartotta, így szépen lassan sikerült hazajönni vele.

  • Sok böngészés és eszement árak után, sikerült egy számomra megfelelő szervizt találni, akik Kedden már fogadtak is. Csak gratulálni tudok nekik, messzemenően meg vagyok elégedve a munkájukkal, precizitásukkal. Az ára szereléssel, anyaggal és a szilentek cseréjével együtt sem vészes (45+áfa) egy év garanciával ;-) és másnapra mehettem a Jeep-ért. Csak ajánlani tudom egy esetleges laprugó csere esetén. A javítás következtében kaptam egy sokkal feszesebb futóművet, így nem is billeg annyira ;-)

    http://autorugo.patik.hu/elerhetoseg
    Patik Autórugó Javító Kft
    Cím: 1106 Budapest, Keresztúri út 98
    Mobil: 06-30-9521-538

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

  • isq:

    !kép=comments/2019-07/5d3149738b02d.jpg

A lap tetejére