Üdv kedves Látogató,
Elég hosszú hezitálás után, végülis bevásároltam. Hogy mi célból, arra nincs racionális válaszom, de vágytam rá nagyon. Majd generálok célt is:)
Dögnagy az autó:) és akárhogy is, de szerintem szép. És kényelmes. És feelinges vezetni. Se nagyvasam nem volt még, se autómatám, se amerikaim, szóval élmény vezetni:) Párom is imádja.
Lehet, hogy nem a legjobb vételár/állapot arányt sikerült kifognom, de ez még elválik. Meg igazából már mindegy.
Vannak bajai amiket már ismerek, rohadt a küszöb, lyukas a kipuffogódob (a hangja jó:)), nem müxik a vízhőmérséklet mutató, rossz a tanksapka, nem mennek az elektromos tükrök (fél órával a vétel előtt még jó volt...)
Kitakarítottam, talán már nem fertőző de a patyolattól még messze van.
Első körben sikerült orvosolni a helyére vissza-nem-ugró hátsó ablaktörlőt, és a nem világító féklámpát (kiégett izzó helyett, csak kontakthiba). A többi is sorra kerül, és bízom benne hogy nagyobb baja nem lesz.
A fogyasztását meg tesztelem, de tudom mire számítsak.

1999 Ford Explorer
Explorer
-
-
Egy kis kipufogó hegesztéstől szépen lecsendesedett, egy termosztátcserétől rendbejött a mutató is, és az üzemi hőmérséklet is.
Kapott új hűtőfolyadékot. A légszűrője siralmas állapotban volt, kapott újat.
Rendbe jött az olajnyomás szenzor is, cserélni akartam, de a wd40 is elég volt neki.
Mint kiderült a jégen, nem jó az abs, és a visszajelző lámpa se ég. Szerencsére nem magyarosan volt javítva, csupán kiégett az izzó a műszerfalban. Ki lett mérve, hogy a hátsó diffiben levő abs jeladó rossz. Csere, és megjavult:)
-
Beruháztam nyárigumira. Nagyon jó áron sikerült hozzájutnom a gumákhoz, így most a havazás közepén van 4 zsírúj nyárigumim, ami 100szor jobban teljesít, mint a 10 éves, kopott négyévszakos yokohama ami rajta volt. Braum bravuris 4x4 egyébként és 265/70 r16. Aszfalt gumi, aszfalton haladáshoz, amit én teszek az Expivel:)
Kapott új külső kormányösszekötőt, így már nem is zuhog.
Megvolt az olajcsere a hátsó diffiben és a motorban is. Mobil 5w30 super fe motorolajat kapott nem valami tescósat.
A diffibe 75w140es Mannol került, ami limited slip-es diffibe is való, merthogy az van benne. Annak idején opcionálisan rendelhető volt, és úgylátszik az első gazdája megrendelte bele. Az adalék kérdést nem sikerül biztosra tisztáznom hogy kell-nemkell, szóval beszereztem Redline sperrdiffi adalékot, ami megfelel a könyvben előírt ford speckónak. Biztos ami biztos.
Megvolt a gyertyacsere is, illetve az olajcsere az első diffiben.
A váltóolajcsere szűrövel megtörtént. Kapott made in usa szűrőt meg tömítést, meg valvoline maxlife olajat, ami megfelel a mercon V speckónak. Eddig is jó volt, szóval nem igazán változott semmi a váltó működésén. Nem volt dzsuvás a dekni alja, semmi extra. De most legalább van benne friss olaj.
Jobb oldalon eltört a stabilizátor rúd, konkrétan letört e feje. Cserélve.
Osztóműben olajcsere, eddig ez volt a legkellemesebb művelet:)
-
Usából sikerült beszereznem a feszítőpatronokat tömítésekkel, egész normális áron. Gyári fordosak, olasz gyártmányok. Nem volt baj a régiekkel se, de illik kicserélni, hát megtettem. Nekem nem ment volna, de a szerelő pikk pakk megcsinálta:)
-
Hozzászólások
krva jól néz ki feketében. Még nem láttam ilyen színben, de állati jó! Gratula.
Szép kis autó. Ha jól látom nem gázos ugye?
Sok szerencsét hozzá!
Sötétkék. Én is feketének néztem még anno a hirdetésben:) de kékben is tetszik:)
Gázos. De jól beszoptam a gà z-szettel, csak nem reklámozom mert kiröhögtök :D
Gratula a vashoz!!!!
Szép! Sok boldog mérföldet vele!!!