1999 Ford Explorer

Explorer

  • Üdv kedves Látogató,
    Elég hosszú hezitálás után, végülis bevásároltam. Hogy mi célból, arra nincs racionális válaszom, de vágytam rá nagyon. Majd generálok célt is:)
    Dögnagy az autó:) és akárhogy is, de szerintem szép. És kényelmes. És feelinges vezetni. Se nagyvasam nem volt még, se autómatám, se amerikaim, szóval élmény vezetni:) Párom is imádja.
    Lehet, hogy nem a legjobb vételár/állapot arányt sikerült kifognom, de ez még elválik. Meg igazából már mindegy.
    Vannak bajai amiket már ismerek, rohadt a küszöb, lyukas a kipuffogódob (a hangja jó:)), nem müxik a vízhőmérséklet mutató, rossz a tanksapka, nem mennek az elektromos tükrök (fél órával a vétel előtt még jó volt...)
    Kitakarítottam, talán már nem fertőző de a patyolattól még messze van.
    Első körben sikerült orvosolni a helyére vissza-nem-ugró hátsó ablaktörlőt, és a nem világító féklámpát (kiégett izzó helyett, csak kontakthiba). A többi is sorra kerül, és bízom benne hogy nagyobb baja nem lesz.
    A fogyasztását meg tesztelem, de tudom mire számítsak.

  • Egy kis kipufogó hegesztéstől szépen lecsendesedett, egy termosztátcserétől rendbejött a mutató is, és az üzemi hőmérséklet is.
    Kapott új hűtőfolyadékot. A légszűrője siralmas állapotban volt, kapott újat.

    Rendbe jött az olajnyomás szenzor is, cserélni akartam, de a wd40 is elég volt neki.
    Mint kiderült a jégen, nem jó az abs, és a visszajelző lámpa se ég. Szerencsére nem magyarosan volt javítva, csupán kiégett az izzó a műszerfalban. Ki lett mérve, hogy a hátsó diffiben levő abs jeladó rossz. Csere, és megjavult:)



  • Beruháztam nyárigumira. Nagyon jó áron sikerült hozzájutnom a gumákhoz, így most a havazás közepén van 4 zsírúj nyárigumim, ami 100szor jobban teljesít, mint a 10 éves, kopott négyévszakos yokohama ami rajta volt. Braum bravuris 4x4 egyébként és 265/70 r16. Aszfalt gumi, aszfalton haladáshoz, amit én teszek az Expivel:)

    Kapott új külső kormányösszekötőt, így már nem is zuhog.

    Megvolt az olajcsere a hátsó diffiben és a motorban is. Mobil 5w30 super fe motorolajat kapott nem valami tescósat.
    A diffibe 75w140es Mannol került, ami limited slip-es diffibe is való, merthogy az van benne. Annak idején opcionálisan rendelhető volt, és úgylátszik az első gazdája megrendelte bele. Az adalék kérdést nem sikerül biztosra tisztáznom hogy kell-nemkell, szóval beszereztem Redline sperrdiffi adalékot, ami megfelel a könyvben előírt ford speckónak. Biztos ami biztos.

    Megvolt a gyertyacsere is, illetve az olajcsere az első diffiben.

    A váltóolajcsere szűrövel megtörtént. Kapott made in usa szűrőt meg tömítést, meg valvoline maxlife olajat, ami megfelel a mercon V speckónak. Eddig is jó volt, szóval nem igazán változott semmi a váltó működésén. Nem volt dzsuvás a dekni alja, semmi extra. De most legalább van benne friss olaj.

    Jobb oldalon eltört a stabilizátor rúd, konkrétan letört e feje. Cserélve.
    Osztóműben olajcsere, eddig ez volt a legkellemesebb művelet:)


  • Usából sikerült beszereznem a feszítőpatronokat tömítésekkel, egész normális áron. Gyári fordosak, olasz gyártmányok. Nem volt baj a régiekkel se, de illik kicserélni, hát megtettem. Nekem nem ment volna, de a szerelő pikk pakk megcsinálta:)

Hozzászólások

  1. hajós  - 2013. január 7. 22:58

    krva jól néz ki feketében. Még nem láttam ilyen színben, de állati jó! Gratula.

  2. Expi72  - 2013. január 19. 11:55

    Szép kis autó. Ha jól látom nem gázos ugye?
    Sok szerencsét hozzá!

  3. Johnnybácsi  - 2013. január 19. 19:03

    Sötétkék. Én is feketének néztem még anno a hirdetésben:) de kékben is tetszik:)
    Gázos. De jól beszoptam a gàz-szettel, csak nem reklámozom mert kiröhögtök :D

  4. Long74  - 2013. március 30. 21:52

    Gratula a vashoz!!!!
    Szép! Sok boldog mérföldet vele!!!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére