1994 Jeep Grand Cherokee Vén Gázos Csühögö

Grand Cherokee

  • Hello V8 Banditák!
    Kb. két hete vettem. A minap az újpesti McDönciben megcsapta a haza szele és nem akart mozdulni egy tapottat sem.
    Öninditó hiba. A javítás már előre haladott állapotban van.
    Jövőhéten viszem egy másik szervizbe általános felülvizsgálatra, azután Érd - motordiagnosztika.
    Gázt szív a Dzsip, úgy néz ki 18-20 literben megáll. A benyás részt még szeretném lecsekkolni.
    Hamarosan jelentkezem.
    V8 duruzsoljon Mindenkinek!
    2011. Október

  • Hi!
    ... szóval a hazautazás vele meglepően könnyű volt. Kicsit paráztam, hogy az Astrához szokott fejem mit fog csinálni ezzel a teherautóval. A városi gurulás az automatával nagyon könnyű, egyébként meg tempomat és mindkét láb pihi figura.
    Van egy 4WD service hibaüzenetem, amit meg szeretnék szüntetni és jövő nyárra gatyába rázni Pipikét, hogy szint vigyen a silány, szürke autóséletünkbe.
    Számitok még meglepetésre, remélem nem lesz nagy perecelés belőle.
    Legközelebb töltök fel még képet, irogatom az esemény naplót, meg ilyesmi ...
    Sziasztok

  • A trónkövetelő!
    Ma eladtam az Astrát. Becsülettel szolgált kb. 6 évet. Jól is tartottuk.
    Körvonalazódik a következő probléma.
    Néha inditáskor alapjáraton fulladozik, köhincsél. Jövőhéten az átvizsgáláskor- olojcserekor megemlítem. Javarészt gázzal megy. Lehet talán ez, vagy valami más :)
    Az azutáni héten EKG Érden. Csak lebukik a szarkeverő!

  • Hi!
    Büszke vagyok magamra, ma megjavítottam a Dzsipet!
    Beállok a kertbe, az ablak nem megy fel :(
    Hűha, minyá eshet, valamit csinálni kéne. Leveszem a kárpitot - full sufni-tuning belül. Szigetelő szalagos kábelezés, ragasztószalagos modulrögzités - magunkra ismertem. Nem a márkával és a korral van a baj, hanem aki hozzányúlt. Nem kellett volna.
    Elöl left-right, hátul left-right - vezérlő doboz. A hátsó-right már nem műxik rég (talán motor hiba) - azt a vezérlőt előre raktam (megcseréltem) - és megjavult. A bizti is kiment. Lehet, hogy szorul a mechanika. Mindegy, most jó.
    Ezeket a megoldásokat meg kéne szüntenem, egy javítási projekt egy ajtó :) saru-forrasztás-zsugorcső-hőlégfúvó.
    Hétvégi aktív pihenés :)

  • Ákos, pultos a helyi ivóban - ő a hibás. Asszony mondta - csak kerüljön elő (kiment németbe dolgozni). Nyáron néztük a klimóban a WTCC-t. Autók így meg úgy, Hot Rod-os póló rajta, mondtam neki én a német-olasz vonalat képviselem, még kicsit le is néztem őt amiatt. Akkor még nem tudtam, hogy valaki a homlokomat már megpecsételte - és te is fiam ...
    Lehozott egy pár Chrom & Flammen magazint. Azta ilyeneket miért nem csinálnak európában. Aztán Komárom, Budapest V8, Bükkszentkereszt és vége. Ott áll a kertünkben egy V8 Big Chicken. Még ha szar lesz vele, akkor is imádni fogom.

  • Csőkardán!
    Jipi a héten van első tervszerű megelőző karbantartáson.
    Olajcsere, megez-megaz. Remélem nem fog rajta találni sok/nagy javítanivalót a Szaki.
    Felrakok már egy rendes képet róla.
    Az Opelt állandóan mostam, Neki jól áll a kosz. Az ablakokat lepucc mindig, a többi nem zavar.
    Ja a fogyasztás: 25 liter gáz lett. A sok rövidtáv (ovimenet) nem szerencsés. A korábbi tulajtól autópályán hazajöttem 18-ból.

  • Az első futó már-már baleset veszélyes - nyilatkozott a szerelő. 8 szilent kb. 85 ezer forint. Mercibe nem kerül ennyibe - mondta. Én is utána néztem, még a G Klass-ba is olcsóbb. Nem tudom hol történik a lehúzás. A villanyosok még dolgoznak rajta. Jövőhét szerdára kész lesz.

  • Elvonási tüneteim vannak. Csak dolgozom, mosogatok itthon, múlatom az időt. Szeretném már szagolgatni, ahogy tolja ki magából a hőt.
    Most épp a csörlő ügyet gombolyjitom (amelyik jé jó). Szeretnék elkerülni egy pár boxmeccset a hekusokkal. Szó se róla, ha egy gyalogost elütnék kétszer halna meg. Kéne rá egy egyedi átépités.

  • Ma Berkenyén kirándultunk, pontosabban megemlékeztünk az őseinkröl. Meghitt pillanatok. Másnak is hasonlókat az ünnepekre! Ja, és apa játékszere :)
    2011.11.01.

  • 46RH projekt lezárult.
    Igen, túl vagyok egy váltófelújításon.
    Nem szándékos károgás-ijesztegetés.
    A Szaki megmondta kerek-perec - nem lát rajta jelet, hogy akutan szükség lenne a felújításra. Otthagytam Neki, szedje szét. Aztán jöttek a képek. Max pár ezer km lehetett még a fosás előtt.
    Már javítva volt, de nem szakszerűen. Eltört rugók, hegesztett konverterház, deformálódott turbina lapátok ...
    Azért volt vele más szivornya is. Beletört csavarok, javított kipu. Sok pénz. Kitartok, mert még mindig jó nézni a pofáját. Bumfordi, van amikor domina, lealázó, nagy arc.

  • Nem éppen hálás fotótéma az alsó szekció, de egy pár villantást azért megér.
    Hátsó lengőkar.

  • Kutyacsont, olajszűrő, meg egy kis rozsda.

  • Egy hiányzó csavar. Szép mutatvány lesz ...

  • Két motortartó bak lett cserélve. Az egyik.

  • Kitavaszodott, kijöttünk a szervízből - öhhöm a barlangból - a klíma hűt, mint állat. Legalább az jó :)
    Volt közben egy ac cserém, gyertya, kábel, osztófej, rotor. Végül sikerült megtalálni a fulladozó alapjárat okát. Egy kb. 30 dolláros alkatrész: TPS - nem is tudtam miaz.
    Throttle position senzor.
    Van, akinek nem kell diagnosztikai műszer és valakinek hiába van, akkor is mellényúl.
    Most már nagyon úgy tűnik menni fog a Jippó. Egyre gyakrabban megyek vele és egyre jobban tetszik.
    Egyszerű, koros, karakteres. És a hangjával tényleg álmodni lehet.
    Az ovi mellet egy Opelos megvárta, míg beindítom - egymásra néztünk - nekem kéjes mosoly, neki talán egy kis láng a szemében, ami remélem hamarosan tüzet fog.

  • Végre sikerült megfejtenem, miért szól szarabbul az Alpine-Mbquart kombó az előző papírmembrános "off"-autós változatnál.
    Túl lúdnesszes, bőröndpaskolós hangzás volt.
    MX - media expander. Három fokozata van. A magyar fejegység leírásban nem szerepelt. 3-ason volt. Levettem 1-2-re. Így már kellemesebb.
    Yankeecars tali Budakalászon útban hazafele, a gyerekek sajna hamar lemerültek.
    Elkezdtük használni a kocsit - hihetetlen :)

  • Lajoséknál bogrács-party.
    Tetszenek ezek a Kumhók.
    Igaz aszfalton nem tapadnak, télen a hideg-fagyos úton akár korizhatnék is vele, úgy kanyarodik, mint egy zsiráf, de jól domborítanak. A homokos-lovardás utat nagyon szereti.
    Nehogy hülye legyek és ha lekopnak ilyet rakok rá megint :)

  • Egy év és kb. egy hónap.
    Ma kimentünk megfuttattuk a Jippót terepen.
    Kipróbáltam a felezőt. Brutál a nyomaték a kerék futófelületen (1:2.7). Vizes füvön MT gumival driftelni lehet négy kerékkel.
    Aztán magamat kellett bemelegíteni egy kis domboldal mászásra.
    2012. október

  • "amerre dől, arra szedd alá"

  • Oldalt jöttem be, rükibe akartam felmenni, de hamar beásta magát a laza, homokos talajon.

  • Nekem is van egy "égbekiáltó" képem :)

  • Ma kapott 70 liter anyagot a Jippó. Tele a bendő. Jutka bent hallotta, ahogy csurog a tartályba a cseppfolyós LPG. Kedvelem az autógázt, közvetlen energia forrás.
    2013.04.27.

  • EU-s lámpák elöl-hátul. Simon Zsoltnál törzsvendég leszek lassan.

  • Szar ki - jó cucc be!

  • Ehhez csak Zsoltibácsinak volt türelme.
    Mikor meglátta, hogy mi a szitu, kimászott a kocsi alól és elszívott egy cigit.
    Beletört 10-es acélcsavarok, szétrohadt szilentek.
    Az újak nem tudom miért ciánkék színűek :)

  • Eperföldön

  • Lowrider Amistad 2013 Július Kis-Duna üdülő

  • Van egy kakukktojás de így is szép a sor - 2013 Komárom

  • ZJ Paradise

  • Headquarters

  • 2014 nemsokára tavasz van jeee!

  • Ma az egész family-rokonság ünnepélyesen megszállta a dunapartot. Mondom magamnak már csak le kéne egyszer menni az árterületre, ha nincs elöntve vízzel. Lesz, ami lesz kocsival lemegyek, egy kis takaritás a lejárónál a fiammal. A kidőlt mozdítható fadarabokat elvonszoltuk az útból és lementem a partra. Egy vizes-saras területen átmenve lementem a homokszigetre. Megállni nem akartam fényképezkedni - így is elég rökönyödést váltottam ki az arra sétálóktól - "mit keres ez itt" címmel, meg elakadni sem akartam. Nem lett volna jó fehér Nike-ban tengelyig sárbasüllyedt Jeep-el fotózás után segitséget kérni, hogy húzzon ki valaki :)

  • Göd - Homoksziget
    2014.03.15.

  • Megtaláltam a kocsi alatt a legfrissebb római kori kutyacsont leletet.
    Ez most csak úgy eltört.
    Az elsőt (az eredetit) Tibi találta meg a kocsi alatt, szintén csak úgy eltört.
    A második, amit a helyi autószerelő rakott össze mindenféle talált gumidarabokból - Komáromban Szabi találta meg a kocsi alatt - csak úgy eltört.
    A harmadik, ami égszín ciánkék design-nal készült már én találtam meg a kerben a kocsi alatt, szintén csak úgy eltört.
    Már rutinszerüen tekergetem a kormányt és figyelem a kaszni imbolygást - vajon nem-e tört el megint a kutyacsontom. Tök jó, ahogy dülöngél a kocsi, olyan terepjárós! Lehet, hogy nem is szereltetem vissza, majd csak a következő műszakira. Aztán megvárom míg az is eltörik :)

  • AmCars Vol 6. - Veresegyháza Medveotthon 2014
    Zola a tanúm rá, hogy én megmostam még a rendezvény előtt! Összefutottunk a benzinkútnál a mosóban.
    A navi úgy van beállítva, hogy mehet a földút (persze, hogy mehet - ezzel hogy ne menne) Waze rá is vitt, de egy kicsit itt-ott fel volt ázva. És hát nem tehetek róla pavlovi reflex, de bele kellett mennem :)

  • Levettem a kormánystabi rudat is, amig a kutyacsonti ügyem megoldódik. Mert ahogy konyult lefelé, alászedett keréknél a belső gumifalba beleért. Aláfeküdtem megnézni csak a futófelület szélére ért bele pont a bütyköknél. Ott elég erős a gumi, nem sérült.
    Itt még a zuhi és a hazamenetel előtt. Ha jobb lett volna az idő ott aludtam volna Petivel. Be volt készítve a sátor, matrac. Majd jövőre ...

  • Méghogy az automataváltós kocsikon nincs motorfék!
    Kékestetőről lefelé kipróbáltam. 1-esben majdhogynem nullára fékezte, a 2-es kicsit kevés volt már neki, ott már időnként fékezni kellett. De csak ritkán és keveset. Szinte hideg fékkel érkezhettem meg Gyöngyösre.
    Odafele nem értettem miért kell állandóan gyomni neki, valami szorul a fék vagy levegős az LPG.
    Há mer emelkedő vóóóót :)
    2014. május

  • Ipolydamázsd 2014

  • Pisti hosszas unszolása után mégis kivonultunk a rétre
    Ősrét, ősfák, őserdő, ősemberek
    Fürödtünk az Ipolyba, átúsztunk Szlovákiába - komoly menet volt
    Jól éreztük magunkat, csak egy éjszaka volt az őskaland túra, de megyünk máskor is

  • Itt épp előzni készültem.
    Szép ez a cserokizűd szín na ... nagy a színkontraszt azt elismerem, de ahogy néztem a két kocsit nem volt kisebbségi érzésem
    2014. augusztus Visegrád

  • Csáford - Zala megye
    Egy vendégházban volt meghívásunk.
    Lehet, hogy érdemes lett volna nem autópályán menni végig, hanem fehérvárnál lejönni és a Balaton északi oldalán a Bakonyban autózni inkább - na majd legközelebb.
    430 km - 80 l gáz
    lefelé előzgetve siettünk, visszafele másnaposan tempomat 95
    Volt egy gázkompi cserém. Landi Omegas most is.
    Egy éves történet már lassan, ahogy megadta magát. Időnként, ritkán, hidegen, később már egyáltalán nem adott tápot a gázinjektoroknak. Átkapcsoláskor lefullad. Most bezzeg, nézem guvvadt szemekkel, hogy legalább egyszer bedadog-e átkapcskor. De semmi. Nem is értem műszakilag hogy van. Egyik csap elzár, másik kinyit egyidőben, persze egyszerü, csak figyelni kell.
    Annyi az újítás, hogy gyújtáskor csekkolja a vízhőfokot és ha ok, gázzal indít egyből. Hasznos, nem kell nyomogatnom a kis gombot.
    2014. október

  • Veresegyház és Fót között egy jó quad-motocross és tereppálya
    2014.11.22.

  • Pistiékkel

  • Nem írja a Gugli a patak nevét
    párszor áthajtottunk rajta

  • Hazafele voltunk már
    Pisti mondja: na ma még el sem akadtunk!
    már benn is volt sárban se előre se hátra
    én mögötte vártam, hogy át jut-e, aztán fordultam is kampóval mögé

  • A családot úriember módjára kiszállította.
    Ők csak nyugodtan figyelték az eseményeket (megszokták már)
    keresett egy eldobott első spoilert nehogy saras legyen a cipőjük azon kisegítette az utasokat
    aztán spanifer kötél és huziga kifelé

  • Jó kis igavonó
    meg lett mozgatva minden porcikája és test olaja :)
    kellett is már neki, áll a kertben csak a rozsdával beszélget egész nap

  • A tányéros ködlámpa csak a műszaki vizsga idejére leszerelésre került, hogy megkapjam a "hibátlan, gyűjtői, kitűnő állapot" érdemrendet. Holnap vissza szerelem.
    Visszafele Pistivel csak megfürdettük egy felázott földúton. Közben megbeszéltük a dolgokat, meghogy "nyomjadmá ba+, mert elakadunk, itt állunk meg azt mehetünk haza gyalog vonókocsiért"
    2015. január

  • Szokásos tavaszi szervizkör
    tetőablak leszerel - kipucol (tavaj ősszel a sínberagadt pókok eltávolítása) - összerak
    ablakemelőjavítás
    visszapillantótükör csere
    ACCH Haraszti 2015

  • Hamár szétszedtük effektus - tetőkárpit újrakárpitoz
    nem gondoltam volna, hogy a szürke kárpit ilyen jó kontrasztot fog adni a bézs elemekkel

  • Megyek a Megyeri úton
    Lehúzott ablak
    Tavasz
    Jön be egy meleg testes vas szag
    De csak úgy időnként
    Nem kell zene, csak csend
    Halk brummogás és a gumik enyhe futózaja
    Ahogy anya keresi a gyerekét
    Az illat ... ennyi marad az USA V8-ból
    Nem fogom elfelejteni

  • Lassan 4 éve vagyunk ... most erősödik bennem, hogy el kéne engedni már
    valamikor meg azt érzem, hogy én fogom a bontóba küldeni, nem tudom, öreg már
    Nem kéne rá haragudnom, hogy valami mindig becsúszik - legutóbb a nyaralás előtt ECU csere
    legalább itthon a kertben adta meg magát, nem valahol az Alföld közepén
    21 éves, ebből 10 év Európa east-block

  • Érdekes, ugyan az volt az mot.vez halálnál a jelenség, mint a gázvezérlőnél.
    1 éve fokozatosan egyre szarabbul indított, aztán már ment rendesen, ha már beindult
    biztos összebeszéltek, ugyanúgy lettek selfkillerek
    Most röffen rendesen, hol lentről lassan felkúszik 1000-ig, hol mint az ébresztett oroszlán ordítva fel 1500-ig, aztán nyugi
    persze az utóbbi tetszik jobban

  • 2016.05.01
    Alien576 elvitte :(
    Airsoft, napfénytető - meg még ilyenje nem volt. Örülök, hogy hozzáértőhöz került.
    Hétfőn jövök haza, benézek a kertbe és nincs ott. Ciki, de pár napig elég szarul voltam emiatt.
    Nálam most sokáig csend lesz. Remélem összejön és idősebb koromban lesz még egy. Talán 5.7 WK vagy maradok az öreg kockánál. Lesz időm átgondolni, infot gyüjteni (meg pénzt :) de most elég
    Volt egy ZJm, 94-es, 5-2-es, pufibőr ülések ... megyünk át a váci kompon, egy busz hajtott le a hajóról, a hajóskapitány fentről lekiabált hogy "a terepjárót küld utána"
    Nekem kellett lent tartani a rámpát, hogy ne sérüljön a busz alja.
    Van egy pár emlék, remélem lesz folytatás.

Hozzászólások

  1. Lord_KROK  - 2011. október 15. 13:45

    Én is valami ilyesmi autót szeretnék (az nem jó, hogy máris sokat szívsz vele).
    Sok siekrt hozzá!
    (ha nem titok : Mennyibe vetted?)

  2. tamagaba  - 2011. október 18. 20:04

    Hello KROK!
    17 éves autó. Ezeket a bakikat még nem nevezném akkora szívásnak. Olvasok itt a V8-on rázósabb sztorikat. Örülnék, ha enél nagyobb gondom nem lenne vele. Az összkerék és az automata váltó kombi sajna ilyen. Ha nem indul, kispárnát rakhatsz alá. Az árról annyit,hogy vehettem volna egy kombi golfot-fókuszt jó állapotban kb-100-150ezer km-el (dízelt is). Ehez hasonló meglepetések ott is lehetnek, csak a megoldás könnyebb. Hogy jó döntés volt-e azt késöbb fogom tudni megmondani, nyilván ebbe több tényező játszik szerepet.
    Kösz az érdeklődést!

  3. Tulkien  - 2014. április 9. 21:50

    Üdv, jó kis Vas! Jól láttam,h eladó? Meguntad a szüttyögést?

  4. tamagaba  - 2014. április 10. 18:23

    Nem, még nem eladó, nem tudom hol láttad ezt!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • o307:

    Igen sikerült szerezni egyet. :)

  • matev:

    Akkor csak sikerült! ! király

A lap tetejére