1981 Buick Skylark Limited

Skylark

  • 2008.02.06. Ma sikerült szert tennem erre a gyöngyszemre!

  • Na akkor kezdjük az elején.Miután eladtam a Fordot elkezdtem nézelődni autó után,ugyanaz történt mint a Ford vásárlása előtt szardézsák amerre a szem ellát. A jó verdákat meg az orrom elöl vitték el.Aztán arra gondoltam, hogy szólok KisGyurinak nézzen nekem valami autót megmondtam, hogy mi az elképzelésem meg hogy mennyi lóvém van.

  • Na és akkor egy szép vasárnap(08.02.03) délelőtt csörgött a telefon. Van egy Skylark budán, egy óra felé megnézhetjük. Mondta Gyuri.Elmentünk megnézni. Egy csiszolatlan gyémánt. Megtettszett, megbeszéltük mikor jöhetünk a verdáért.Szerdán meg is vettük. Na kb. ennyi a sztori.

  • Na pár dolog a kocsiról. Marha jó állapotban van. Nagyon sok pénz lett lett rá költve. Teljesen fel lett újítva a Motor,váltó,teljes fékrendszer,futómű,ezáltal nagyon szépen fut szépen vált egyenletesen húz.A beltér gyönyörű.Apró kis hibái voltak de azokat már javtgatom,majd később azt is leírom. de most itt van pár kép kívülről-belülről.

  • A "csúnya koszos" motor.

  • A Buick embléma fejjel lefelé volt felrakva. Ilyen volt...

  • Aztán a kp. zár gombja a vezető oldalon nyitott, és az utas oldalon zárt. kis beállítás és faszán működik.

  • ... és ilyen lett

  • Ismét.

  • Itt jön a beltér.

  • Az autó extrái:
    Központi zár
    4 Elektromos ablak
    Állítható Szervókormány
    Elektromos ülés
    Air Contidion
    Aut. váltó(Bár ez nem is igazán extra)
    Elektromos csomagtér nyitás
    Vinyl tető
    Napfénytető
    Cruise control

    És minden működik!

  • És most a hibák:

  • Gyári stereo kazettás rádió ami faszán működik.

  • Gombhúzott plüss ülések elöl...

  • ...és hátul.

  • Villanyos vezető ülés.

  • Gyári napfénytető.

  • Utána még kicseréltem pár kiégett izzót. A hátsó szélességjelző izzót kész tortúra volt kicserélni, le kellett szedni az egész takaró díszeket,lámpabúrát és csak akkor tudtam kicserélni.

  • Ahogy szedem szét a lámpát látom, hogy csöpög a víz az aljáról gondoltam a pára lecsapódott és csöpög.De ahogy eltelt másfél óra és kész lettem a lámpával akkor láttam, hogy még ugyanolyan intenzitással csöpög.

  • Na csomagtartót kinyitottam nézzük meg. Igencsak meglepődtem.

  • Egy nem kis darab jeget találtam. Egy szilikon spray-s flakont mellé tettem hogy lássátok mekkora.Kiderült hogy a gumi kéder egy kicsit elállt és bengedte a vizet és az oda befolyt. Kijavítottam, remélem jó lesz.

  • Gondoltam dobjuk fel egy kicsit a verda belsejét csak nem tudtam mivel.Aztán rájöttem, hogy jól nézne ki valami fasza váltógomb. Szétnéztem a piacon hogy mit mennyiért lehet kapni és rájöttem inkább csinálok magamnak. Itt van pár kép,hogy miből mi lett.

  • Készül a kocka.

  • Bent van.

  • Lefestve és lakkozva.

  • Fenn a Texas-i rendszámok

  • Itt van pár adat a verdáról

    Engine: V6 2.8L (173 ci)
    115hp 197Nm @ 2400rpm
    Compression 8.6:1
    Transmission: TH-125 3-step automatic P,R,N,D,L2,L1

    Equipment:
    Air conditioning
    6-way Power seats
    Power windows x4
    Digital watch
    Tilt steering column
    Anti-theft steering column lock
    Electric door locks
    Wood imitation
    Delay Wipe
    Rear defogger
    Cruise Control
    Remote mirrors
    Lap cooler
    Trip odometer
    Power steering
    Power breaks
    Vinyltop
    Towbar
    MacPherson strut front suspension
    13" tires with original wheel covers including Buick-medallion
    Windshield antenna
    Car heater

    Length : 187 (4750)
    Width : 68 (1720)
    Height : 52 (1320)
    Weight : 3043 lbs (1380 kg)

    Fuel tank: 14 gal (53 litres)
    Luggage: 14.3 cuft (402 litres)

    Fuel consumption: 19 mpg (13 l/100km)

  • Most egy kicsit pihen az autó, mert egy motoros baleset során kicsit összetörtem magam, de remélem nem sokára ismét róhatjuk a mérföldeket.

  • Történt egy kis baj. Lefüstölt a generátor.Itt éppen fater szedi ki,azért nem én mert két törött kézzel elég nehéz lenne.

  • Kicsit kormos.

  • Itt vannak a bűnös alkatrészek, feszültség szabályzó, és egy dióda, szerencsére csak ezeket kellett kicserélni.A generátor többi részének nem lett baja.

  • Voltunk kirándulni az erdőben.

  • Nagytakarítás.Készülünk a Rod & Custom-ra, meg az ACCH talira. Nagyon csilli-villi a gép!

  • Folytattam a takarítást, feltettem a nyári gumikat és közben megcsináltam a felniket is mert elég ramaty állapotban voltak.

  • Itt vannak lekezelve!

  • Közben fel kellett bakolni a kocsit elég rossz látvány volt :)

  • És kész van.

  • Ma kapott egy brigéciolos motor mosást. Nagyon szép lett

  • Kesztyűtartóba pedig bekerült egy CD-s rádió(az eredetit nem akartam kivágni) meg 2 250 wattos hangszórót hátra, 2 150 wattos-t előre, Hátra meg megy majd a mélyláda, hogy azért rendesen szóljon a Rock & Roll!

  • Na újra itt vagyok, elég sokmindennel elmaradtam de most pótolom. Felújítottam a napfénytetőt, mert beázott. Amikor kibontottam elég sok fajta ragasztóval és szilo-plasztal találkoztam.

  • Itt éppen a vályatból pucolom a rozsdát.

  • Alapozás. Utána beragasztottam a gumit és kész.

  • Megcsináltam a tetőkárpitot is mivel beázott a napfénytető ezáltal szétrohadt a kárpit is.

  • Letisztítva

  • Fenn a polifoam.

  • Méretre vágva

  • Ragasztom a plüsst.

  • És kész.

  • Közben le is lett fényezve. Így néztek ki az ajtók aljai.

  • Itt a javítás

  • A lámpa ürege, és a lakói.

  • Lecsiszolva

  • Fényezés előtt...

  • ...közben...

  • ...és utána.

  • És a kismillió alkatrész amit meg kell tisztítani és fel kell szerelni.

  • Még a lámpa tartókat is megcsináltam mert elég rossz állapotban voltak.

  • És kész. Az agárdi tali debütáltunk.

  • Régóta nem írtam a vasról,pedig azóta történt egy-két dolog. De most bepótolom.

  • Történt azóta egy hátsó fék felújítás mert elszállt a fékmunkahenger és ráfolyt az olaj a betétekre, úgyhogy csere. Ilyen volt...

  • ... és ilyen lett.

  • És lekezeltem a többi mozgó alkatrészeket.

  • és igy néz ki összerakva.

  • aztán, hogy tetézzük a dolgokat, az önindító beadta a kulcsot, úgyhogy fel kellett újítanom azt is.

  • És ha már így benne voltam a felújításban akkor már megbőröztettem a kormányt is.

  • Most per pillanat így néz ki, de természetesen tavasszal mennek vissza a fehér csíkos nyári gumik, és a dísztárcsák, és a ködlámpa is lekerül.

  • Ezek a képek szilveszterkor készültek a zánkai úttörő táborban.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére