1948 Oldsmobile 78 Club Sedan (Fastback)

78

  • Az egész úgy kezdődött, hogy Zola belinkelt egy '48-as Olds customot valamelyik topicba. Eléggé tetszett, rákerestem az ebayen. Párezer dolláron állt, de volt egy másik, amin 500-as licit volt éppen. Sajnos elborult az agyam, és mivel már volt ilyen, biztos voltam benne, hogy nem tudom lebeszélni magam róla. Így is lett, de szerencsére mindössze ezer dollár lett a vételár. Bone segítségével érkezett haza.

  • Három gyengém van autók terén a hotrodok mellett: '52-53 fekvőlámpás Hudson Coupe, '50 Nash, postwar GM fastbackek. Ez az utóbbiak közül való. Rohadtul kemény ez a hátsó rész, még choppolni sem kell.

  • Megvan az eredeti 1948-ból származó rendszám és title. Gondos tulajdonosokról árulkodik ez a tény. - Érkezéskor már nem volt benne. Annyira gondos lehetett a tulaj, hogy megtartotta magának.

  • Ezek a kormányközepek tetszenek a legjobban a kis részletek közül. Persze a kesztyűtartó lenyíló ajtaján lévő óra is nagyon kemény, meg az üvegburás hátsó lámpa.

  • Sornyolcas flathead motor - ilyenből sem maradt túl sok mára. Ebben szeretném meghagyni, csakúgy, mint a Hydra-matic váltót. Érdekesség, hogy az első sorozatgyártású automata váltó négysebességes volt. Elég nehéz (100 kilónál is többet nyom) és elég bonyolult. A 2-3 váltáskor például négy hidraulikus "esemény" történt, ezek összehangolása elég nehéz feladat volt, így gyakran csúszott. A karnak csak N-D-L-R állása van, hátramenetben leállítva "fogja meg" az autót. És a többi automatával ellentétben ezt be lehet tolni!

  • Nemrég elfoglalta a helyét a műhelyben. Állapotfelméréskor kiderült, hogy a kaszni bizony erősen korrodált, a padlólemez majdnem teljesen cserés. A motor viszont működik, beindul és megy is.

  • Egy kisebb fékprojekt miatt levettem róla ezt-azt. Viszont elfelejtettem abbahagyni, és visszafordíthatatlanul szétszedtem. Úgyhogy most arra vár, hogy ki legyen lakatolva, aztán összerakom, lefestem és irány az utca. Két héten belül kész. :-)

  • Lecsupaszítás után homokszórás következett, majd lefújtam az üres kasznit alapozóval. Igen rongyos állapotban van az alsó rész, de nem túl bonyolultak a lemezek, így viszonylag egyszerűen újraépíthető.

  • Elkezdtem a kaszni javítását. Kivágtam a csomagtartóból az ívvel behegesztett kazánlemezeket. Alatta elég rosszul nézett ki a régi lemez, miután ráálltam, olyan lett, mint a képen látszik. A hátsó hídtól hátrafelé teljesen újra kell építeni. Jó kis projekt lesz.

  • Lekerült a kaszni az alvázról. Most egy gyors futóműfelújítás következik, az alváz és a motor festése, aztán a kaszni kerül sorra.

  • Elkészült az alváz felújítása. Új szilentek kerültek a futóműbe, bár akár az eredetiek is maradhattak volna, mert fémből vannak és semmi bajuk. Szépen letakarítottuk és lekezeltük az alvázkeretet, összeraktuk a futóművet elöl-hátul, és felkerültek az új fékcsövek valamint a fékek teljesen új alkatrészei.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére