1950 Chevrolet 3100

3100

  • Ezt az autót úgy másfél hónapja láttam meg az Ebayen.
    Régen is tetszett ez a forma,de lassacskán végképp beleszerettem,ahogy nézegettem a képeit.
    Mindig Ben Quick jut az eszembe a Hosszu forró nyár címü sorozatból,amit gyerekkoromban láttam a tévében,még fekete-fehérben.
    Nem bírtam megállni,tettem rá egy nem túl nagy összeget,és az esélytelenek nyugalmával lefeküdtem aludni.
    Reggelre csodálkozva,hitetlenkedve vettem tudomásul hogy van egy teherautóm!!! De még milyen!!!

  • Kedvesem eleinte neheztelt legújabb vásárlásom miatt,de aztán két hét múlva jött ez a kép.
    Itt már a bepakolt autó vet egy búcsúpillantást szülőföldje felé,ahol 59 ezer mile-t futott.
    "Tekintetében" egy szép,és még hosszú boldog élet reményében indult 4 hetes útjára.
    Ezzel a képpel végképp belopta magát mindkettőnk szívébe.

  • Mickey Mouse.
    Ezt a nevet találóan Bone adta neki,azóta én is gyakran így hívom.
    Itt szeretném megköszönni az autó behozatalában,és vámolásában nyújtott segítségét.
    Köszi Bone!


  • Sokszor jutott eszembe hogy milyen lesz?
    Féltem is kicsit egy ilyen öreg autótól.
    Legnagyobb megdöbbenésemre a karosszéria szinte tökéletes állapotú!
    Nincs szükség a rettegett lakatosmunkára.Hihetetlen!
    Óriási megkönnyebbülés volt.

  • A belső tér az ülést és a kormányt kivéve eredeti,szinte hiánytalan.
    Müködik minden,elképesztő jó érzés benne ülni.
    Ja,és a dobókocka is vele jött.

  • Fenton leömlők, és a szívósor összehozása jelentett apró problémát.

  • A motor így áll.
    Várjuk még hozzá a vezérműtengelyt,meg a csapágyait.

  • Motortér némiképp kaotikus képet mutat,de a motor hiánytalan,és az AC hibája ellenére kicsit be is indítottuk némi benzin karbiba juttatásával.
    Kezd kialakulni bennem egy kép ami egy tökéletes gyári állapotú pickup-ot mutat,úgy hogy ez a célom.

  • A mühelyben való berendezkedés után elkezdtem szétszedni az elejét.
    Halad szépen,csak az lassít a munkában hogy minden alkatrészt,az utolsó csavarig feliratozva,külön szortírozva teszek el.

  • Elkészült az alvázkeret festése.
    Homokolás után vált láthatóvá két darab néhány centis repedés a kereszttartókon,ezek kijavításra kerültek.
    A festés után üregvédőszerrel kifújtuk a zeg-zugos részeket,biztos ami biztos.

  • Ez lesz a motoron,jó kis harapós méregzsák lesz.
    Alacsony fordulaton jó nyomatékos lesz.
    Persze a kompit kipolírozzuk hogy szép egységet képezzen a szívósorral.

  • Azért haladgat ez is még ha komótosan is.

  • A platóval volt szívás,200 csavart kellett leflexelni,mert nem volt türelmem csavarozgatni.
    Igaz,nem is lehetett a többségét.Érdekes hogy a csavarok -a plató kivételével- könnyen szétcsavarozhatóak voltak.
    Lekerült a bódé is,csináltam neki tologatható "cabdolly"-t.
    Manóka már el is kezdte a hibák kijavítását.

  • Szerintem a legügyesebb "amatőr" kasztniszakértő manóka.
    Csuda ügyes.
    A lyuk nem trehányságból maradt ott,az a keresőlámpa gyári furatának a helye.

  • A motor sincs már a helyén,kivettük azt is.
    Természetesen az is szét lesz szedve,és ami szükséges azt cseréljük benne.
    Már csak az első,illetve hátsó futómüvet kell kiszerelni,utánna megy az alvázkeret a homokfúvóshoz,majd a festőhöz.


  • Még egy kép az alvázról

  • Már gyűlnek a lefestett apróságok.
    Nemsokára megérkeznek a még festőnél lévő futómű alkatrészek,és akkor elkezdem összeszerelni.

  • Volt egy kis időm folytatni a munkát.
    Hátsó híd összeszerelése után a helyére is tettem.Kapott új csapágyakat,tömítést.
    Az első híd csapágyainak cseréje után a váz alá került ez is.Fékek még nincsenek a helyükön,de műhelyköltözés miatt fontos volt hogy guruljon az alváz.
    Közben gyűlnek az alkatrészek,és készül a motor is.

  • Itt a főfékhenger látható,a bódé alatt a vázra van csavarozva.

  • Fékmunkahengerek.

  • A motorhoz találtunk Ebayen egy vintage szívósort ami a kompresszor felszerelését teszi lehetővé.

  • Emiatt kovácsolt dugókra lesz szükség,ilyet is tudtam venni kis szerencsével.Ez is régi szett,valakinek sokáig porosodott a garázsában.

  • A hűtőrács. Szerintem gyönyörű.

  • Hosszú ideje nézegetem ezeket a régi,kezdetleges,de szerintem fantasztikus Thermador ablakklímákat.
    Mindig is nagyon tetszettek,csak sajnos nagyon magas áron mennek el a liciten.
    Nemrég szerencsével jártam,jóval a szokásos ár alatt sikerült ezt megszereznem,eredeti gyári dobozával együtt.
    Sosem volt használva,egyszerűen hihetetlen.
    A képet majd kicserélem egy jobb minőségűre.

  • Utolsó képem róla...jött egy ember,beleszeretett,elvitte.
    Vót ilyen is legalább..

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére