1980 Oldsmobile 442 Calais

442

  • Ez a történet 1999-ben kezdődött.
    Illetve kicsit régebben,de nem sokkal. Akkoriban már nagyon szerettem volna egy igazi nagyvasat, és minden szépen összejött ahhoz, hogy ez meg is engedhessem magamnak.
    Igyhát hosszú keresgélés után sikerült szert tennem eme szerkezetre. Sok autót megnéztem, de ez volt az, ami rögtön megfogott. Annyira, hogy még alkudni is elfelejtettem 
    A sikeres tulajdonbavétel májusban zajlott le, úgyhogy a nyári találkozóra már saját autóval tudtam menni. Öröm volt, boldogság. Szerencsére igen megbízható járműnek bizonyult, bátran lehetet vele elindulni bárhová. Bár voltak rajta rozsdára utaló jelek, nem nagyon kellett vele foglalkozni, úgy gondoltam, hogy azt a nyarat vígan elautózom vele. Egy is tettem. Egészen 1999 augusztus közepéig, amikor leraktam egy lakatosnál egy kis ráncfelvarrásra, meg fényezésre. Nem lassan, de elkészült az autó, amit ugyebár már nagyon vártam. Kész volt, lehettett vele menni, öröm volt minden perc.

  • Sokat jártam vele, jó kocsi volt. Soha nem volt vele műszaki problémám, egészen addig, amig ki nem találtam, hogy lehetne erősebb is.....

  • Egyhát elkezdtük szétszedni az amúgy jó autót.

  • Persze csak miután beszereztem a hozzávalókat.

  • Meg persze ilyenkor a fékre is költ az ember....

  • A motor mögött levő 700R4-es váltó egy szép napon Kecskeméten egy kövér gázadásra némi csörömpölés kövepette elfelejtette a kettes és hármas fokozatát .
    Várható volt, higy a motor sokkal erősebb volt mint amennyit a váltó elbírt, de gondoltam használom amig tudom. Addig tudtam :)
    Ekkor következett a váltófelújítás , szintén a HEB-nél: minőségi lamellák, boost valve, billet servo, kevlár fékszalag, új 2-4es fokozati fékdob,13 késes szivattyú stb.( kb. 400le-ig. jó) + egy 2800-as lockupos konverter

    Mintha kicserélték volna az autót, kilincsel előre menten haza vele :)

  • A műtét elég jó sikerült, lehetett csapatni az autóval.

  • Aztán egy sajnálatos esemény miatt kissé csapágyas lett a motor.
    Szerencsére sikerült jutányos áron hozzájutni egy 4 csavaros 350-es Chevy blokkhoz.
    A HEB csapata újította fel igen jól

  • A belekerült cuccok.... Ja, és ez még 2005 másusában történt :)

  • Miközben a hajtáslánc erősödött kapott egy új futóművet is.
    Kemény szilentek, új gömbfejek + új tárcsák.
    Elöbb-utóbb kerül majd bele 12"-es fék, de az egy kicsit még várat magára....

Hozzászólások

  1. Piii(3,14)  - 2008. február 13. 22:43

    Csao.Klassz a verdád.Nagyon tetszik ez a coupe forma.Egyébként mennyit kóstál egy ilyen izmosítás(alkatrész ügyileg).Piii

  2. wireface  - 2009. november 6. 09:55

    Szevasz! A gyári leömlők megvannak még?

  3. wireface  - 2009. november 6. 09:56

    Szevasz! A gyári leömlők megvannak még?

  4. OldsMan  - 2009. november 6. 12:37

    Nincsenek sajnos :(

  5. Husa  - 2010. május 24. 13:08

    Hello! Meg van még a kocsi? Merre laksz? Nekem is ilyen típus van, eléggé fogynak sajnos az utóbbi években.

  6. OldsMan  - 2010. május 24. 13:38

    Szia,

    Persze megvan, jobb mint valaha :)

  7. slowlow  - 2010. május 24. 21:34

    Megjött a kedved a fórumozáshoz? !fazsa Írjad tovább!

  8. OldsMan  - 2010. május 24. 21:38

    Kedvem eddig is volt, most már időm is van :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • the rookie:

    Tágas csomagtér, rögzítési lehetőségekkel is ellátva.

  • Flex:

    Nagyon ritkák már ezek a kupék. Szuper garázs, szuper autó. Irígység :-)

A lap tetejére