*** 2001. 03. 18. A kezdés ***
Csaba és Gello haverommal vásároltunk 2db 1966-os Chevrolet Chevelle 4 door sedant. Az egyik egy 300 Deluxe, a másik egy Malibu. A 2 kocsiban összesen 1 manuális váltó volt. Mindkettő igen hiányos és rossz állapotú volt. A Deluxe-t elkezdtük "restaurálni" mindhárman kezdőként. Ebből az származott, hogy nem kevés pénzt belefektetve kilakatoltattuk, lefényeztettük, majd ezek után észrevettük hogy törve volt, és lekonyul a jobb hátulja. Mivel a Malibu bódéja menthetetlen állapotú volt elhatároztuk hogy hozunk egy kupé kasznit. Addig a Malibut leemeltük az alvázról, aztán teljesen szétszettük a futóművet, lehomokszórattuk, lealapoztuk, új rugókat gyárttattunk, rendberaktuk amit kellett rajta. Azóta lett pár ismerősünk amerikai autós körökből, tehát volt már technikai és alkatrészbeszerzési segítség is. Összességében a 2 autóból egy alvázat, egy front end-et és egy csomagtartótetőt használtunk fel. A képen a Malibu, ami az alvázat szolgáltatta.

1966 Chevrolet Chevelle Malibu Coupe
Chevelle
-
-
*** 2002. 02. 21. Alvázfelújítás ***
Tehát homokszórás és javítás után következett az alapozás, majd festés. -
Lehomokoltattunk, drótkorongoztunk minden alkatrészt, minden egyes csavart, alátétet egyenként, aztán ment minden a galvanizálóba.
-
Vettünk új futómű- és fékcuccokat.
-
Kezdett összeállni az "új" alváz. Először a hátsó futómű, ...
-
*** 2005. 01. 20. Gyújtáskábel tartók készítése ***
Az új műhelyben végzett első munka. Elég jó volt végre fűtött műhelyben dolgozni. Vörösrézcsövekből készítettünk kábelvezető konzolokat. -
Az előzőleg kívágott lemez formára lett hajlítva, majd kapott egy bonamid belső részt, amiben majd a csövek futnak.
-
Rozsdamentes lemezből kivágattuk a konzolokat, amik a hengerfejre erősítve fognak állni.
-
Krómozás, összerakás és felszerelés után, így néz ki a helyén.
-
...majd az első.
-
Ügyelve minden részletre.
-
Borzasztó állapotú volt a motor, de szerencsére még fúrható volt a blokk. A hengerfejeken és a blokkon kívül minden alkatrészből újat kellett venni. Nekiálltunk a hengerfejek portolásának. 2 hét csiszolás minden nap.
-
Ez lett a végeredmény. Jó erős lett. A matricák is egyediek, a fedél viszont ebay-es. Két hőálló flexibilis csövön keresztül fogyja szívni a levegőt, a két belső lámpa helyén kialakított rácsos nyíláson.
-
Az alja a gyári légszűrőház aljából kivágott rész. Egy tömítéssel elzárva csavaroztam fel az üvegszálas testre.
-
Aztán egyszer csak készen lett.
-
*** 2002. 10. 08. Motorfelújítás ***
Vettünk egy 350-es motor-váltót. "Neszedjétekszétjóez" állapotban. A motorfelújítás és az alvázprojekt párhuzamos munka volt. -
Azért gondoltuk jobb, ha belenézünk.
-
Több hét drótkorongozás, brigéciolban való fürdés, higítóivás után következett a festés.
-
Aztán megérkezett a várt csomag.
-
Megint csiszolás, polírozás. A TRW Speed-Pro teflonos dugattyúk tetejét políroztam fel. Ez volt az egyetlen alkalom amikor bántam hogy V8-am van.
-
Tapolca 3 elött 2 nappal, egy tapasztalt barátunk segítségével összepakoltuk a motort.
-
Hajnalban aztán be is került a helyére. Reggel hatkor jó volt hazamenni aludni egy kicsit, 14 órányi műhelyezés után azzal a tudattal, hogy sokat haladtunk és elvileg kész a motor.
-
Az alváz-motor itt "kész is lett". Később még lettek kisebb változtatások, újítások a motoron.
-
*** 2003. 12. 19. A coupe érkezése ***
2003 karácsonyára megérkezett a coupe kaszni. Sajnos a vártnál sokkal rosszabb állapotban. Kiderült hogy nincs padlólemez sem az utastérben, sem a csomagtartóban. Az ebay-es képeken még szereplő komplett műszerfal sem bírta a hajóutat, ezért úgy döntött nem tart a bódéval Magyarországra. Mondhatnám azt is, hogy így jár aki 4 rossz fotó alapján vesz autót Amerikából, de ekkorra már majdnem fél éve vadásztunk ilyen kasznit és jó vételnek tűnt. -
Megszabadítottuk a bódét minden mozdítható alkatrésztől, hosszú mozdulatlanság után állványra dobtuk, majd a külső fényezendő felületeket lecsiszoltuk, és bemerevítettük. Padlólemez nélkül, szétrohadt küszöbökkel kicsit veszt a stabilitásából a karosszéria. Az alvázkeret hulladék volt, mivel elvágták a tűzfal után. Így olcsóbb volt a szállítás és nekünk úgysem kellett egy harmadik keret. A hátsó része porrá is volt rohadva. De viszonylag sok hasznos dolgot ki lehetett még szedni a coupe-ból.
-
*** 2004. 10. 01. Ram air box légszűrőház készítése ***
Terveztünk a Chevelle-re valami kisebb tuningot. Ez a légző rendszer már korábban megtetszett, így megpróbálkoztam gyártani egy ram air box házat. Első üvegszálas műanyag munkám volt, így eltartott 2 hónapig még kész lett. -
*** 2005. 03. 30. Motorindítás ***
Kb 2 évvel a motor összerakása után lett csak lehetőség a beindításra. Rohadtul izgultunk, nem is ment minden simán. 2 önindító szétment, a 2-ből csináltam egyet, ezzel sikerült beindítani. -
A 13-percben viszont meg kellett hogy szakítsuk a betörést. Az elvileg jó Taylor kábelek egyik pipája kigyulladt. Beszartunk, majd eloltattok. Az összes gyertyapipa egy rakás szar volt ami a szettben volt. Késő volt már, a motornak gyönyörű hangja volt, mégis idegesen mentünk haza, mert nem tudtuk végigcsinálni a bejáratást. Másnap kicseréltem a gyertyapipákat, újrakezdtük az egész tortúrát. Ennek a próbálkozásnak egy rossz hűtősapka vetett véget, ami nem nyitott nyomás alatt, és szétrobbantotta a hűtőcsövet. Na ezen már röhögtünk. Olyan volt mint a Tom & Jerry-ben, a csövön lassan elkezdett nőni egy gumó. Amikor megláttuk mindenki rohant amerre látott, de elötte szerencsére sikerült gyorsan lerántani a kábelt az akksiról. Majd egy nagy durranás és óriási gőzfelhő. A rohadt csőszövet darabjait meg órákig takarítottam a motorról. Azóta minden rendben, sikerült bejáratni a motort. Néha beindítjuk.
-
*** 2005. 08. 29. Homokszórás ***
A merevítőrudak behegesztése után már kissé nyugodtabb voltam, de itt azért izzadt a tenyerem. -
Kész lett. Egy 3 órás takarítás következett, majd zsírtalanítás és alapozás.
-
Az állványra visszapakolva, lealapozva budaprimerrel. Ha kész a lakatosmunka, egy újabb csiszolás után kap majd 2 komponensű alapozást. Ez csak "állagmegőrző" réteg.
-
*** 2005. 09. 08. Lakatolás ***
Elkezdődött a lakatolás. 2 évet számoltam erre a munkára, kíváncsi vagyok tudom-e tartani. A csomagtartóval kezdtem és szépen lassan haladok előre. Szerencsére a külső fényezendő lemezek kevésbé sérültek. -
A csomagtartó padlója. Ezt üvegszálas műgyantával javította az előző tulaj. Valószínüleg víz érhette, mert egy bizonyos vonal fölött hirtelen ép a lemez minden írányban. Ehelyett új lesz gyártva. Az fog nehézségekbe ütközni, hogy az alatta lévő merevítőkben van az alvázcsavarok helye. Ezekenek elég pontosan kell a helyükre kerülni.
-
A lámpa öntvényfoglalatának helye, már kijavítva.
-
A kerékíveknél bizony voltak, vannak problémák. Egyes bonyolult helyeket a semmiből kellet újjáépíteni. Órákig gondolkodtam vajon hogyan is nézhetett ki a több irányból összefutó lemezek rendszere. Javítóívet sikerült az ebay-en lőni. Kivágtam a régi ívet. Alatta a doblemez és a külső kerékív találkozási része el volt tűnve teljesen.
-
1.2-es lemezből lett kalapálva az új darab. Ha nem is olyan mint a gyári, passzolt rendesen.
-
Felkerült a javítóív. Passzol a dobhoz és a sárvédőlemezhez is.
-
Egy nagyobb ugrás - készen van a jobb hátulja. A cinezés van már csak hátra.
-
Több mint fél éves szünet után ismét foglalkoztam kicsit a Chevelle-el. Szétvágtam a vezetőoldali kerékívet és környékét. Megint szükségessé vált feltámasztani a hátsó részt, mert a korrodált darabok eltávolítása után nem sok anyag maradt ami tartaná a bal oldalt. Gyokrlatilag ugyanazokat a munkálatokat kell itt is elvégezni mint a jobb oldalon. A különbség csak annyi, hogy itt a dobelemz külső pereme jobb állapotban volt, viszont a belső fele cserére szorult. Ezt a darabot kellett először legyártani, hogy aztán szépen sorban hátulról előre haladva legyen mihez hegeszteni a többi elemet.
-
Doblemez a helyére illesztve.
Hozzászólások
Na ezeket szeretem,látni a munkafolyamatokat! Ügyi!
Rohadt jo lett ez a kis osszefoglalo. Igenyes munka az auto maga is, kitartas a melohoz!
Rohadtkemény :)
Nagyon durva, tuti, kíváncsi vagyok a végeredményre. Gratula az eddigiekhez!
Üdv: Párduc
Manóka!
Le a kalappal előtted....!!!!
Szép munka
Jó garázs!Kitartó Manóka!
Vazze,már 4 éve hogy megcsodáltam a fényezést!
Gratula !Igazán szép munka!
Na a Robi Szolnokon reszkethet! :)
Amúgy meg egy kuki vagy....
Maximalis tiszteletem. Nem semmi kitartas es ero kell ahhoz, hogy a nehezsegek ellenere is renduletlenul csinalod. Szep lesz a gep!
Minden elismerésem! Szépen alakul!
Jó munkát hozzá!
Grat az eddigiekhez, de kiváncsi vagyok hogy mitörtént az utolsó frissítés óta? Alábbhagyott a kedv? Vagy azért még folyik a munka? Mert ha kész lesz gyönyörű lesz szerintem. Szal csak kitartás!
Gyönyörű, igazi szépség lesz (számomra a legjobb korszak autója '63-'72 két ajtósai). Nagyon drukkolok, hogy minnél hamarabb kész legyen és emelje a találkozók élményét
Valamiért kimaradt nekem eddig ez a garázs, de most végigolvastam. Megdöbbentő, gratula.
Fantasztikus meló! Öröm látni, hogy Magyarországon is vannak, akik nem kókányolnak..:)
Nagyszerű autó, szép munka!
Minden elismerésem.
Szia! Gratulalok a szepen alakulo gepedhez! Igazi turelem milliomos vagy! :) Csak igy tovabb! Azt szeretnem megkerdezni, hogy hol vagattad ki lemezbol azokat a konzolokat? Nekem is szuksegem lenne a Mustangomhoz csinaltatni valamit ilyen technikaval. Valaszodat elore is koszonom. E-mail-em: totalbike@freemail.hu
bravó-bravó
Neked aztán van türelmed ;)
Szép meló, gratulálok.
Hétvégén nézném élőben...
Állat. Nem találok szavakat :)
Nagyon brutál türelem,és kitartás! Gratulálok az egész projekthez!
Már korábban is végignéztem de most, hogy én így az elején járok már látom micsoda teljesítmény a tied. Így tovább.
Gratulálok.
Szia!
Hogy állsz a verdával? Meg van még?
hello én csak anyit szeretnék kérdezni hogy tutc e nekem segíteni mert énis szeretnék egy autót felújitani és mindig jóljönek a tanácsok ja és jó lenne egy e-mail is .elüreis kösz