1966 Chevrolet Chevelle Malibu Coupe

Chevelle


  • *** 2001. 03. 18. A kezdés ***

    Csaba és Gello haverommal vásároltunk 2db 1966-os Chevrolet Chevelle 4 door sedant. Az egyik egy 300 Deluxe, a másik egy Malibu. A 2 kocsiban összesen 1 manuális váltó volt. Mindkettő igen hiányos és rossz állapotú volt. A Deluxe-t elkezdtük "restaurálni" mindhárman kezdőként. Ebből az származott, hogy nem kevés pénzt belefektetve kilakatoltattuk, lefényeztettük, majd ezek után észrevettük hogy törve volt, és lekonyul a jobb hátulja. Mivel a Malibu bódéja menthetetlen állapotú volt elhatároztuk hogy hozunk egy kupé kasznit. Addig a Malibut leemeltük az alvázról, aztán teljesen szétszettük a futóművet, lehomokszórattuk, lealapoztuk, új rugókat gyárttattunk, rendberaktuk amit kellett rajta. Azóta lett pár ismerősünk amerikai autós körökből, tehát volt már technikai és alkatrészbeszerzési segítség is. Összességében a 2 autóból egy alvázat, egy front end-et és egy csomagtartótetőt használtunk fel. A képen a Malibu, ami az alvázat szolgáltatta.

  • *** 2002. 02. 21. Alvázfelújítás ***









    Tehát homokszórás és javítás után következett az alapozás, majd festés.

  • Lehomokoltattunk, drótkorongoztunk minden alkatrészt, minden egyes csavart, alátétet egyenként, aztán ment minden a galvanizálóba.

  • Vettünk új futómű- és fékcuccokat.

  • Kezdett összeállni az "új" alváz. Először a hátsó futómű, ...

  • *** 2005. 01. 20. Gyújtáskábel tartók készítése ***








    Az új műhelyben végzett első munka. Elég jó volt végre fűtött műhelyben dolgozni. Vörösrézcsövekből készítettünk kábelvezető konzolokat.

  • Az előzőleg kívágott lemez formára lett hajlítva, majd kapott egy bonamid belső részt, amiben majd a csövek futnak.

  • Rozsdamentes lemezből kivágattuk a konzolokat, amik a hengerfejre erősítve fognak állni.

  • Krómozás, összerakás és felszerelés után, így néz ki a helyén.

  • ...majd az első.

  • Ügyelve minden részletre.

  • Borzasztó állapotú volt a motor, de szerencsére még fúrható volt a blokk. A hengerfejeken és a blokkon kívül minden alkatrészből újat kellett venni. Nekiálltunk a hengerfejek portolásának. 2 hét csiszolás minden nap.

  • Ez lett a végeredmény. Jó erős lett. A matricák is egyediek, a fedél viszont ebay-es. Két hőálló flexibilis csövön keresztül fogyja szívni a levegőt, a két belső lámpa helyén kialakított rácsos nyíláson.

  • Az alja a gyári légszűrőház aljából kivágott rész. Egy tömítéssel elzárva csavaroztam fel az üvegszálas testre.

  • Aztán egyszer csak készen lett.

  • *** 2002. 10. 08. Motorfelújítás ***








    Vettünk egy 350-es motor-váltót. "Neszedjétekszétjóez" állapotban. A motorfelújítás és az alvázprojekt párhuzamos munka volt.

  • Azért gondoltuk jobb, ha belenézünk.

  • Több hét drótkorongozás, brigéciolban való fürdés, higítóivás után következett a festés.

  • Aztán megérkezett a várt csomag.

  • Megint csiszolás, polírozás. A TRW Speed-Pro teflonos dugattyúk tetejét políroztam fel. Ez volt az egyetlen alkalom amikor bántam hogy V8-am van.

  • Tapolca 3 elött 2 nappal, egy tapasztalt barátunk segítségével összepakoltuk a motort.

  • Hajnalban aztán be is került a helyére. Reggel hatkor jó volt hazamenni aludni egy kicsit, 14 órányi műhelyezés után azzal a tudattal, hogy sokat haladtunk és elvileg kész a motor.

  • Az alváz-motor itt "kész is lett". Később még lettek kisebb változtatások, újítások a motoron.

  • *** 2003. 12. 19. A coupe érkezése ***



    2003 karácsonyára megérkezett a coupe kaszni. Sajnos a vártnál sokkal rosszabb állapotban. Kiderült hogy nincs padlólemez sem az utastérben, sem a csomagtartóban. Az ebay-es képeken még szereplő komplett műszerfal sem bírta a hajóutat, ezért úgy döntött nem tart a bódéval Magyarországra. Mondhatnám azt is, hogy így jár aki 4 rossz fotó alapján vesz autót Amerikából, de ekkorra már majdnem fél éve vadásztunk ilyen kasznit és jó vételnek tűnt.

  • Megszabadítottuk a bódét minden mozdítható alkatrésztől, hosszú mozdulatlanság után állványra dobtuk, majd a külső fényezendő felületeket lecsiszoltuk, és bemerevítettük. Padlólemez nélkül, szétrohadt küszöbökkel kicsit veszt a stabilitásából a karosszéria. Az alvázkeret hulladék volt, mivel elvágták a tűzfal után. Így olcsóbb volt a szállítás és nekünk úgysem kellett egy harmadik keret. A hátsó része porrá is volt rohadva. De viszonylag sok hasznos dolgot ki lehetett még szedni a coupe-ból.

  • *** 2004. 10. 01. Ram air box légszűrőház készítése ***







    Terveztünk a Chevelle-re valami kisebb tuningot. Ez a légző rendszer már korábban megtetszett, így megpróbálkoztam gyártani egy ram air box házat. Első üvegszálas műanyag munkám volt, így eltartott 2 hónapig még kész lett.

  • *** 2005. 03. 30. Motorindítás ***







    Kb 2 évvel a motor összerakása után lett csak lehetőség a beindításra. Rohadtul izgultunk, nem is ment minden simán. 2 önindító szétment, a 2-ből csináltam egyet, ezzel sikerült beindítani.

  • A 13-percben viszont meg kellett hogy szakítsuk a betörést. Az elvileg jó Taylor kábelek egyik pipája kigyulladt. Beszartunk, majd eloltattok. Az összes gyertyapipa egy rakás szar volt ami a szettben volt. Késő volt már, a motornak gyönyörű hangja volt, mégis idegesen mentünk haza, mert nem tudtuk végigcsinálni a bejáratást. Másnap kicseréltem a gyertyapipákat, újrakezdtük az egész tortúrát. Ennek a próbálkozásnak egy rossz hűtősapka vetett véget, ami nem nyitott nyomás alatt, és szétrobbantotta a hűtőcsövet. Na ezen már röhögtünk. Olyan volt mint a Tom & Jerry-ben, a csövön lassan elkezdett nőni egy gumó. Amikor megláttuk mindenki rohant amerre látott, de elötte szerencsére sikerült gyorsan lerántani a kábelt az akksiról. Majd egy nagy durranás és óriási gőzfelhő. A rohadt csőszövet darabjait meg órákig takarítottam a motorról. Azóta minden rendben, sikerült bejáratni a motort. Néha beindítjuk.

  • *** 2005. 08. 29. Homokszórás ***









    A merevítőrudak behegesztése után már kissé nyugodtabb voltam, de itt azért izzadt a tenyerem.

  • Kész lett. Egy 3 órás takarítás következett, majd zsírtalanítás és alapozás.

  • Az állványra visszapakolva, lealapozva budaprimerrel. Ha kész a lakatosmunka, egy újabb csiszolás után kap majd 2 komponensű alapozást. Ez csak "állagmegőrző" réteg.

  • *** 2005. 09. 08. Lakatolás ***







    Elkezdődött a lakatolás. 2 évet számoltam erre a munkára, kíváncsi vagyok tudom-e tartani. A csomagtartóval kezdtem és szépen lassan haladok előre. Szerencsére a külső fényezendő lemezek kevésbé sérültek.

  • A csomagtartó padlója. Ezt üvegszálas műgyantával javította az előző tulaj. Valószínüleg víz érhette, mert egy bizonyos vonal fölött hirtelen ép a lemez minden írányban. Ehelyett új lesz gyártva. Az fog nehézségekbe ütközni, hogy az alatta lévő merevítőkben van az alvázcsavarok helye. Ezekenek elég pontosan kell a helyükre kerülni.

  • A lámpa öntvényfoglalatának helye, már kijavítva.

  • A kerékíveknél bizony voltak, vannak problémák. Egyes bonyolult helyeket a semmiből kellet újjáépíteni. Órákig gondolkodtam vajon hogyan is nézhetett ki a több irányból összefutó lemezek rendszere. Javítóívet sikerült az ebay-en lőni. Kivágtam a régi ívet. Alatta a doblemez és a külső kerékív találkozási része el volt tűnve teljesen.

  • 1.2-es lemezből lett kalapálva az új darab. Ha nem is olyan mint a gyári, passzolt rendesen.

  • Felkerült a javítóív. Passzol a dobhoz és a sárvédőlemezhez is.

  • Egy nagyobb ugrás - készen van a jobb hátulja. A cinezés van már csak hátra.

  • Több mint fél éves szünet után ismét foglalkoztam kicsit a Chevelle-el. Szétvágtam a vezetőoldali kerékívet és környékét. Megint szükségessé vált feltámasztani a hátsó részt, mert a korrodált darabok eltávolítása után nem sok anyag maradt ami tartaná a bal oldalt. Gyokrlatilag ugyanazokat a munkálatokat kell itt is elvégezni mint a jobb oldalon. A különbség csak annyi, hogy itt a dobelemz külső pereme jobb állapotban volt, viszont a belső fele cserére szorult. Ezt a darabot kellett először legyártani, hogy aztán szépen sorban hátulról előre haladva legyen mihez hegeszteni a többi elemet.

  • Doblemez a helyére illesztve.

Hozzászólások

  1. policecaprice  - 2006. május 9. 16:44

    Na ezeket szeretem,látni a munkafolyamatokat! Ügyi!

  2. Tatesz  - 2006. május 9. 18:09

    Rohadt jo lett ez a kis osszefoglalo. Igenyes munka az auto maga is, kitartas a melohoz!

  3. nagrom  - 2006. május 9. 19:00

    Rohadtkemény :)

  4. párduc007  - 2006. május 9. 19:31

    Nagyon durva, tuti, kíváncsi vagyok a végeredményre. Gratula az eddigiekhez!

    Üdv: Párduc

  5. Sárkány  - 2006. május 10. 13:24

    Manóka!
    Le a kalappal előtted....!!!!
    Szép munka

  6. slowlow  - 2006. május 10. 17:24

    Jó garázs!Kitartó Manóka!
    Vazze,már 4 éve hogy megcsodáltam a fényezést!

  7. Mocorgó  - 2006. május 11. 19:42

    Gratula !Igazán szép munka!

  8. Rasca  - 2006. május 12. 10:25

    Na a Robi Szolnokon reszkethet! :)
    Amúgy meg egy kuki vagy....

  9. Nyiri  - 2006. május 12. 12:34

    Maximalis tiszteletem. Nem semmi kitartas es ero kell ahhoz, hogy a nehezsegek ellenere is renduletlenul csinalod. Szep lesz a gep!

  10. DG  - 2006. június 13. 14:36

    Minden elismerésem! Szépen alakul!
    Jó munkát hozzá!

  11. Leon  - 2006. szeptember 4. 18:24

    Grat az eddigiekhez, de kiváncsi vagyok hogy mitörtént az utolsó frissítés óta? Alábbhagyott a kedv? Vagy azért még folyik a munka? Mert ha kész lesz gyönyörű lesz szerintem. Szal csak kitartás!

  12. LeMans67  - 2006. október 6. 16:20

    Gyönyörű, igazi szépség lesz (számomra a legjobb korszak autója '63-'72 két ajtósai). Nagyon drukkolok, hogy minnél hamarabb kész legyen és emelje a találkozók élményét

  13. kisge  - 2007. január 25. 15:53

    Valamiért kimaradt nekem eddig ez a garázs, de most végigolvastam. Megdöbbentő, gratula.

  14. V8oli  - 2007. július 3. 11:42

    Fantasztikus meló! Öröm látni, hogy Magyarországon is vannak, akik nem kókányolnak..:)
    Nagyszerű autó, szép munka!
    Minden elismerésem.

  15. Alien  - 2007. július 3. 12:41

    Szia! Gratulalok a szepen alakulo gepedhez! Igazi turelem milliomos vagy! :) Csak igy tovabb! Azt szeretnem megkerdezni, hogy hol vagattad ki lemezbol azokat a konzolokat? Nekem is szuksegem lenne a Mustangomhoz csinaltatni valamit ilyen technikaval. Valaszodat elore is koszonom. E-mail-em: totalbike@freemail.hu

  16. Pedro  - 2007. július 3. 14:38

    bravó-bravó

  17. !sharky  - 2007. július 3. 20:23

    Neked aztán van türelmed ;)
    Szép meló, gratulálok.

  18. matev  - 2007. július 3. 20:37

    Hétvégén nézném élőben...

  19. zond  - 2007. július 4. 18:35

    Állat. Nem találok szavakat :)

  20. simi  - 2007. július 5. 08:22

    Nagyon brutál türelem,és kitartás! Gratulálok az egész projekthez!

  21. MCougar  - 2007. november 30. 18:03

    Már korábban is végignéztem de most, hogy én így az elején járok már látom micsoda teljesítmény a tied. Így tovább.
    Gratulálok.

  22. chevy silverado  - 2010. február 1. 11:48

    Szia!
    Hogy állsz a verdával? Meg van még?

  23. viktor  - 2011. január 25. 09:57

    hello én csak anyit szeretnék kérdezni hogy tutc e nekem segíteni mert énis szeretnék egy autót felújitani és mindig jóljönek a tanácsok ja és jó lenne egy e-mail is .elüreis kösz


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére