1995 Chevrolet Impala SS

Impala

  • Asszem három-négy éve láttam először. Nagyon tetszett. Soha nem hittem volna, de most a garázsomban áll. Akár hányszor megyek, ott van. Jóság.
    Szóval végre sikerült megtalálni az igazi lepényt. Szép, gyors.
    !Brutál lepény.

    A csomesznyitót amikor először megnyomtam egy benzínkúton, önkéntelenül széles vigyor ült a fejemre, olyan messze, jó hátul kattant a zár... :-) höhö végre rendes méretű autó.

  • Már a fekete is szárad.

  • Veztengely csapágyat elég melós cserélni.

    Ez a csapágy betevő szerszám fejlődéstörténetének vége.
    A menetes szárral behúzatás két kisérletet élt meg. Az M12 simán meghajlik, a M16 meg alapból görbe volt és emiatt nem maradt tizedre a hossztengelyre derékszög a csapágy.
    Harmadikra stratégiát váltottam. Beütő. 18-as rúdon.
    Na ezzel ment el két hetem... @#&˘°^°`˘^#&

  • Ezeket lélegzetvisszafojtva fújtam. Ha ma 07.11 van, fog ez menni Komáromba??? ŐŐŐ

  • Egy hét idegtépő retkespormaszkos drotkorongozás, nitróval alvázvédőmaradék maszatolás után ilyen lett a bódé alja.

  • Ez ilyen csendélet holddal meg elsuhanó autóval a távolban, hogy ilyen is legyen.

  • Most úgy kezdődött, hogy eresztett az egyik fagydugó, persze hogy a motor és a váltó között. Természetesen váltó le, ehhez egy vagon konzol, és a konzolok konzoljai leszed... A többi nem hozzáférhető fagydugó visszaszámlálója vélhetően szintén jó gyorsan pörög visszafelé, szóval az itélet: motor ki.

  • Fagydugó evolució... Az alsó sor elsőknél vágóval operáltam, aztán CO gép,10-es anya, meg kiütő, inkább kihúzó akkor. Elegánsabb megoldás azért.

  • Blokk visszakerült a gépműhelyből...
    2007.06.13

  • Szétpakolós kép a motor cuccairól...
    és kipu csonk is kellett. Valahogy lefáradt az utolsó csavar feje a jobb csonkon, gondolom ettől repedt el. Ez meg nem segített a lambda szondának értékelni a keveréket mert itt plussz oxigént kaphatott. A korrekciós tényező legalábbis ezt mutatta.

    Valamit sejthettek a nyavajás GM mérnökök is mert pont erre a jobb oldali kipucsőre van feltéve egy nehéz söréttel töltött cucc rezgéscsillapítani.
    Sőt a csájnízok is egy húron pendülnek, mert valamiért pont csak jobbos csonkot gyártanak...

  • A "Hova a rákba' tesszük a motort ha kinn lesz?" kérdésre egy jó válasz van csak: forgató állványra...Elvett pár hetet, mire szögeltünk egyet.
    Jó lesz majd a tésztaszűrő motorját összerakni is, és valami azt súgja, ezen kívül is szükségem lesz még rá.

  • Egy hónap volt míg az állvány elkészült és a sallangokat leszedegettem a motorról, aztán már csak egy ilyen láncos cuccot kellett hekkelni, amire aztán a bazi kampót az ember ráakaszthatja.
    Innen már csak fél óra rutinozás a megmaradt (pl. klíma) csövek között a motor kiálló részeivel és kinn is van.

  • Sok helyen folyik az olaj, szeretne pár új tömítést.

    Ezt leszámítva igazából nem tudom megmagyarázni, de muszály szétszednem...talán a nem túl bizalomgerjesztő külső az oka...Nem jó érzés pedig, de szerintem megérett rá.

  • Ez egy lehetséges válasz a "Hogyan vegyük ki a kopogásérzékelőt egyben???" kérdésre.
    A hatszög mézesmadzag, de rossz válasz. Mondjuk én elsőre bedőltem.
    Okosan forog a házban.
    A méteres csőfogó meg túl szigorú lett volna, még megfáradnának a piezo kristályok.

  • Úgy, de úgy megfogadtam, hogy ezt a kocsit már nem szedem szét, és megint azon kaptam magam, hogy egy üres blokk van egy álványon, meg vagy tíz doboz cucc...

    A hengerek elég fittik, de azért megrotyogtatják valami fürdőben, hogy tiszta legyen belül is minden olajjárat, meg kap egy egészségügyi tisztító hónolást. Ilyen motor wellness.

  • Hülyére méregettem a főtengelyt, a vez.tengelyt, gyűrűhézagokat, ilyeneket.
    Főtengely is csak eü. polírozást kap, meg egy új készlet csapágyat.

  • A hűtő klimahűtő által takart oldala eléggé berakódott retekkel az évek alatt, megtévesztő, mert a klímahűtő és a hűtő külső oldala is teljesen tiszta volt, a kettő között meg vastagon...

  • Cuccok homokolás előtt.

  • Motor cuccok homokolva.

  • Ilyen szépen szárad rajtuk a 2K-s alapozó. Ezt a részt szeretem a legjobban.

  • Semmi rendkívüli, retek, meg valamennyi rozsda. Kár, hogy az amerikaiak nem pontosan ismerik a felületvédelem fogalmát.

    Az a gáz, hogy 'Show' állapotú motorteret szeretnék.

    A frame-off szóösszetétel jut erről eszembe. ... Csak 12 éves, liliomtiprás lenne.

  • Nagynyomású + brigi... kár, hogy a rozsdát nem hozta le.

  • 2K alapozó... Fényezni akartam, de rücsis lesz, valami takarítható selyemfényű.

  • Az alvázat volt a legszigorúbb a hozzá nem férhető helyeken ledrótkorongozni, kicsiszolni a rozsdakrátereket, meg ilyenek. Le kellett volna venni az alvázrólaztán homok. Simán rászolgált.
    Csirke voltam, nem mertem, most szívok.
    Fagydugó kirohad = Frame off

    ...és még a difitől hátrafelé hátra van.

  • Homokolás után az első futómú, meg egy vagon hővédő lemez. 09.18...

Hozzászólások

  1. LepényBalázs  - 2016. március 20. 21:48

    Csodakirály Vas, de hol tart most a projekt? Rég hallottunk róla :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére