Tuning. Ezt gyorsan lezárhatjuk. Az előbbiekből kiderült, hogy a motorból a fordulatszám egyszerű továbbhúzásával könnyedén masszív teljesítmánytöbblet szedhető ki. Ehhez nem is kell elzálogosítani a nagymamát: a vezérműtengely(1db van összesen) és a hengerfej cseréjével könnyedén 50-100 elkolbászolt lovat lehet a ménesbe terelni, nem is drágán. Ehhez képest a szívó benzinesek itthoni chiptuningja fajlagosan NASA áron számítódik fel.
(hja, az a plussz 3% minden pénzt megér...)
Azonban a tuningot én nem ajánlom, ráadásul pont az előbb említett low-end torque-ot dobnánk oda a jól hangzó 300Le-ért.
Ha a motor karakterét megtartva szeretnénk tuningolni, akkor fel lehet tölteni a motort(supercharger). Így a teljesítmény 400Le fölé is mehet és lent sem lesz tetszhalott a motor. Jellemzően amerikában nem foglalkoznak mindenféle üzemórás turbó-vackokkal. A megoldás a kompresszor. Lent is tol mint a gőzmozdony, és nincs turbólyuk.
Hozzászólások
hello,
tennél fel képet is? Jó lenne megismerkedni ezzel a Lepénnyel is :)
üdv
LepényBalázs
1992 Caprice Wagon
Welcome on board, Trombitás Péter :) Alakul a Lepényes csapat! Jó volt látni tegnap személyesen is a Vasat, a kárpit színe tényleg sokkal szebb a képen levőknél! És szép munka, grat a Bara műhelynek.
NICE!
szép lett a kárpit!
Szia! Mennyi lett a fogyasztás a cserék után?
Üdv
Z
12,6 vegyesben, egy tankkal mérve. Kb. 1/3-ad város, 2/3-ad országút, krúzolva.
Persze a városi menet könnyen feltolja, ezzel tisztában vagyok.
Üdv:Tr
Akkor én is büszkén felvállalom a LepényKombi fogyasztását :) Az általad irt országúti krúzolás 10,1 liter/100 km-t, autópálya tempomatos 120-nél pedig 12,5 liter/100 km-t adott ki. Mindezt úgy, hogy a kombi 290 kg-mal nehezebb, mint a sedan!
Tetszik a motor-váltós posztod, Péter :) Meg az autód is, a fene a jódógodat :) Én meg krúzolhatok a 3.4 V6-tal... ami vicces módon városban többet eszik, mint ez a 305 TBI :(