1991 Chevrolet Caprice Classic 305 V8 TBI

Tuning

  • Tuning. Ezt gyorsan lezárhatjuk. Az előbbiekből kiderült, hogy a motorból a fordulatszám egyszerű továbbhúzásával könnyedén masszív teljesítmánytöbblet szedhető ki. Ehhez nem is kell elzálogosítani a nagymamát: a vezérműtengely(1db van összesen) és a hengerfej cseréjével könnyedén 50-100 elkolbászolt lovat lehet a ménesbe terelni, nem is drágán. Ehhez képest a szívó benzinesek itthoni chiptuningja fajlagosan NASA áron számítódik fel.
    (hja, az a plussz 3% minden pénzt megér...)
    Azonban a tuningot én nem ajánlom, ráadásul pont az előbb említett low-end torque-ot dobnánk oda a jól hangzó 300Le-ért.
    Ha a motor karakterét megtartva szeretnénk tuningolni, akkor fel lehet tölteni a motort(supercharger). Így a teljesítmény 400Le fölé is mehet és lent sem lesz tetszhalott a motor. Jellemzően amerikában nem foglalkoznak mindenféle üzemórás turbó-vackokkal. A megoldás a kompresszor. Lent is tol mint a gőzmozdony, és nincs turbólyuk.

  • Tuning - második rész. Mégis van egy módszer a gyári jellegörbéket megtartó tuningolásra - a sűrítési arány növelésével. Ugynis a motort gyárilag 91-es benzinre tervezték, míg itthon 95-ös az alap. Ehhez hozzáigazítva a kopogásos égésen belül tartva nemcsak megnő a motor teljesítménye, de a hatásfoka is megnő. Mileőtt valaki gyorsan pusztán elméleti számítások alapján nekiállna lesíkoltatni a hengerfejet az autójában, vagy tuning (laposabb) hengerfej tömítést alkalmazna, szólok. Mindkét módszer megváltoztatja az égés előtti gázáramlást a hengertérben, szóval jobb óvatosan csinálni az ilyesmit. Viszont a módszer előnye, hogy ténylegesen működik, a gyári alkatrészek meg bőven elbírják a nyomaték növekedést.

Hozzászólások

  1. LepényBalázs  - 2013. június 28. 10:53

    hello,
    tennél fel képet is? Jó lenne megismerkedni ezzel a Lepénnyel is :)
    üdv
    LepényBalázs
    1992 Caprice Wagon

  2. LepényBalázs  - 2013. június 28. 13:02

    Welcome on board, Trombitás Péter :) Alakul a Lepényes csapat! Jó volt látni tegnap személyesen is a Vasat, a kárpit színe tényleg sokkal szebb a képen levőknél! És szép munka, grat a Bara műhelynek.
    NICE!

  3. alien576  - 2013. június 28. 14:12

    szép lett a kárpit!

  4. macózoli  - 2013. szeptember 23. 08:14

    Szia! Mennyi lett a fogyasztás a cserék után?
    Üdv
    Z

  5. Trombitás  - 2013. szeptember 23. 09:46

    12,6 vegyesben, egy tankkal mérve. Kb. 1/3-ad város, 2/3-ad országút, krúzolva.
    Persze a városi menet könnyen feltolja, ezzel tisztában vagyok.

    Üdv:Tr

  6. LepényBalázs  - 2013. október 17. 08:43

    Akkor én is büszkén felvállalom a LepényKombi fogyasztását :) Az általad irt országúti krúzolás 10,1 liter/100 km-t, autópálya tempomatos 120-nél pedig 12,5 liter/100 km-t adott ki. Mindezt úgy, hogy a kombi 290 kg-mal nehezebb, mint a sedan!

  7. LepényBalázs  - 2013. december 16. 17:36

    Tetszik a motor-váltós posztod, Péter :) Meg az autód is, a fene a jódógodat :) Én meg krúzolhatok a 3.4 V6-tal... ami vicces módon városban többet eszik, mint ez a 305 TBI :(


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére