2019/11/16
Alvázvédelem előtt takarítás,csiszolás,tisztítás.
Közben rájöttem hogy a kesztyűre nincs szükség,szemüvegre viszont igen.Még akkor is ha kényelmetlen.
Flexeket teljesen le kellett csupaszítani,mert a szűk helyek miatt nem fért be.Ahol végképp nem ,ott maradt a spakli,drótkefe,csiszoló vászon.

2003 Ford F-Series F 150 XLT
Alvázvédelem előtti tisztítás:Ez egy nagyon hosszú fejezet lesz,sok képpel,leírással.
-
-
Egyéb burkolatok lejönnek.Ez egy hosszadalmas munka lesz,már látom.Lassan úgy belemélyülök,hogy így nincs vége.
Nem lesz ez így jó. -
A rozsda,és korábbi "alvázvédelem" után minden féle adat kezd napvilágot látni.
-
Vannak rejtett zeg-zugok,amiknek ebben a formában értelmét nem látom.Na ide a föld,kavics ,sár szépen berakodik.És ki csak egy módon jöhet.Persze ahol bement.És ez többnyire felül van.Na de mire jó a régi porszívó?Hát erre.Rajtam nem fogsz ki Ford,Ontario
-
A drót átért,akkor jó.
-
A műtét közben szívás,törlés.
-
Végeredmény valami hasonló,rozsdától mentes lesz mindenhol.Remélem.
-
-
Nem túl kényelemes így dolgozni.A gravitációnak köszönhetően ,természetesen minden az ember ölébe,és arcába hullik.Ha egyszer eladásra kerül a sor,remélem leendő tulaj látod olvasod ezeket,és értékelni fogod.
-
Plató levéve.Ezzel a módszerrel,miután ezek a csavarok sem jöttek ki.Kb 10 perc volt.És megvettem az új 10.9-es csavarokat is hozzá.Fog a fene bajlódni a kitekerésével.A leemelés három embert kíván.
https://www.youtube.com/watch?v=b65X7VF5dfs&feature=emb_title -
A váz letisztítva...
-
...passziválva.
-
Három napot hagyom kötni a szert rajta.Utána korrózió gátló alapozás,alvázvédő felhordása.
-
Szépen dolgozik a szer.Hát hagyjuk,ne zavarjuk.
-
Mindezek előtt volt egy bakim.Történt ugyan is, hogy mielőtt levettem volna a platót,az a nagyeszű aki EUsította a hátsó lámpákat a plató nyúlványán is átvezette a kábelt.Kénytelen voltam elvágni,de össze már nem tudtam rakni.Séf segítségét kértem,aki jött is.De akkor már kicserélte a vezetékeket újra.Forrasztott,zsugorcsövezett,szakszerűen ahogyan kell.Rendeltem a Rockauton új csatlakozókat,de azok maradnak tartalékba.Köszönöm a segítségedet Gergő!
-
Betuszkoltam a garázsba.Nem sok a hely,de éppen elég.Fűteni tudok rá,és az már elég.Holnap letelik a várakozási idő.Még egyszer felcsiszolom,és kezdem....
-
Alváz megkenve,korróziógátlóval,és alvázvédővel.2019 dec, 30 van.Azt hiszem erre az évre befejeztem.Majd jövőre folytatom,addig is szárad..
-
-
Eközben ma megjött a Rockautós cucc is ,de ezt egyedül nem cserélem ki.Hozzá nem nyúlok az biztos.
-
Üzemanyag tank körüli összes gumicsövet kicseréltem.A régi porlott,és minden összefogott amikor hozzáértem.Igen,a régi még ami használható bilicsekkel tettem vissza.Nem teljes restaurálás a cél,a használhatóság a lényeg.Természetesen ami elszakadt ,pótolva újjal.
-
És a Rockautos rendelésem is hamarosan megérkezik Fort Lauderdale-be.,ami két hátsó KYB lengéscsillapítóból áll+ egy apróság.Azért a magyar posta tanulhatna az amerikai kollégáktól.
-
Helycsere.
Autó ki,plató be a garázsba.Mert most annak az alját kell kezelni. -
Apró,bár fontos dolog:fék.Az egyik fém fékcsövem nagyon rozsdás volt.A többit cserélgették,gondolom ezt azért hagyták ki mert több mint két méter hosszú,és nem vették le miatta a platót.Most hogy az lent van,nagyon egyszerű volt kifűzni.Ennek nagyon örülök hogy megejtettem.Már a helyén van,ki is lett légtelenítve.Mintha mi sem történt volna.Még láttam a váltó hűtőnél is van valami cső,ami hasonló állapotú.Ha ezzel a projekttel készen vagyok,és visszakerül a plató,azt is beiktatom. Ja és fillérekből megcsinálta a kisöreg szaki.1900 ft kért a 2 méter 20 centis csőért.Szégyelltem 2000ft-t adni,kissé felkerekítettem.Nagyon érte. Kár hogy erre nincs utánpótlás,Ő még szenvedélyből dolgozott,rettentően értette,szakszerűen csinálta,érezhető volt nem a pénz a lényeg.Nagyon köszönöm!
-
Plató alja is le kenve korrózió átalakítóval.
-
Plató alvázvédve,lengéscsillapítóra várva.Ha megérkezett kicserélem,plató vissza,lámpa vissza,és kész.
-
-
Amíg várakozunk,és hogy tétlenül ne teljenek a napok,benzinszűrő csere.Célszerszám kell hozzá.2750ft volt postával,itthon.Ráfért na.
https://www.youtube.com/watch?v=uhIcZUZ4QQk -
Nem látszik ,de raklapok vannak alatta.Tanakodás folyik,hogy fogjuk meg.
-
Na,itt már látszik.És,a plató a helyére került,a lámpáim világítanak.Egyszerűnek tűnik,de azért korántsem veszélytelen.Öten viszont röhögve.
-
Tanksapkát be kell igazítani,ez még egy két perces manőver.
-
Szép új 10.9-es csavarokkal lefogatva.És ezzel ez a fejezet le is zárul.Most remélem egy kis pihenő következik,eléggé sokban van.Illetve még két hátsó lengéscsillapító érkezik,de azt már máshol folytatom.Mondjuk csinálok egy futóműves ,alcímet.
Hozzászólások
Sok balesetmentes kilometert kívánok az autóhoz itt is! Üdv.Gergő