2003 Ford F-Series F 150 XLT

Alvázvédelem előtti tisztítás:Ez egy nagyon hosszú fejezet lesz,sok képpel,leírással.

  • 2019/11/16
    Alvázvédelem előtt takarítás,csiszolás,tisztítás.
    Közben rájöttem hogy a kesztyűre nincs szükség,szemüvegre viszont igen.Még akkor is ha kényelmetlen.
    Flexeket teljesen le kellett csupaszítani,mert a szűk helyek miatt nem fért be.Ahol végképp nem ,ott maradt a spakli,drótkefe,csiszoló vászon.

  • Egyéb burkolatok lejönnek.Ez egy hosszadalmas munka lesz,már látom.Lassan úgy belemélyülök,hogy így nincs vége.
    Nem lesz ez így jó.

  • A rozsda,és korábbi "alvázvédelem" után minden féle adat kezd napvilágot látni.

  • Vannak rejtett zeg-zugok,amiknek ebben a formában értelmét nem látom.Na ide a föld,kavics ,sár szépen berakodik.És ki csak egy módon jöhet.Persze ahol bement.És ez többnyire felül van.Na de mire jó a régi porszívó?Hát erre.Rajtam nem fogsz ki Ford,Ontario

  • A drót átért,akkor jó.

  • A műtét közben szívás,törlés.

  • Végeredmény valami hasonló,rozsdától mentes lesz mindenhol.Remélem.

  • Nem túl kényelemes így dolgozni.A gravitációnak köszönhetően ,természetesen minden az ember ölébe,és arcába hullik.Ha egyszer eladásra kerül a sor,remélem leendő tulaj látod olvasod ezeket,és értékelni fogod.

  • A váz letisztítva...

  • ...passziválva.

  • Három napot hagyom kötni a szert rajta.Utána korrózió gátló alapozás,alvázvédő felhordása.

  • Szépen dolgozik a szer.Hát hagyjuk,ne zavarjuk.

  • Mindezek előtt volt egy bakim.Történt ugyan is, hogy mielőtt levettem volna a platót,az a nagyeszű aki EUsította a hátsó lámpákat a plató nyúlványán is átvezette a kábelt.Kénytelen voltam elvágni,de össze már nem tudtam rakni.Séf segítségét kértem,aki jött is.De akkor már kicserélte a vezetékeket újra.Forrasztott,zsugorcsövezett,szakszerűen ahogyan kell.Rendeltem a Rockauton új csatlakozókat,de azok maradnak tartalékba.Köszönöm a segítségedet Gergő!

  • Betuszkoltam a garázsba.Nem sok a hely,de éppen elég.Fűteni tudok rá,és az már elég.Holnap letelik a várakozási idő.Még egyszer felcsiszolom,és kezdem....

  • Alváz megkenve,korróziógátlóval,és alvázvédővel.2019 dec, 30 van.Azt hiszem erre az évre befejeztem.Majd jövőre folytatom,addig is szárad..

  • Eközben ma megjött a Rockautós cucc is ,de ezt egyedül nem cserélem ki.Hozzá nem nyúlok az biztos.

  • Üzemanyag tank körüli összes gumicsövet kicseréltem.A régi porlott,és minden összefogott amikor hozzáértem.Igen,a régi még ami használható bilicsekkel tettem vissza.Nem teljes restaurálás a cél,a használhatóság a lényeg.Természetesen ami elszakadt ,pótolva újjal.

  • És a Rockautos rendelésem is hamarosan megérkezik Fort Lauderdale-be.,ami két hátsó KYB lengéscsillapítóból áll+ egy apróság.Azért a magyar posta tanulhatna az amerikai kollégáktól.

  • Helycsere.
    Autó ki,plató be a garázsba.Mert most annak az alját kell kezelni.

  • Apró,bár fontos dolog:fék.Az egyik fém fékcsövem nagyon rozsdás volt.A többit cserélgették,gondolom ezt azért hagyták ki mert több mint két méter hosszú,és nem vették le miatta a platót.Most hogy az lent van,nagyon egyszerű volt kifűzni.Ennek nagyon örülök hogy megejtettem.Már a helyén van,ki is lett légtelenítve.Mintha mi sem történt volna.Még láttam a váltó hűtőnél is van valami cső,ami hasonló állapotú.Ha ezzel a projekttel készen vagyok,és visszakerül a plató,azt is beiktatom. Ja és fillérekből megcsinálta a kisöreg szaki.1900 ft kért a 2 méter 20 centis csőért.Szégyelltem 2000ft-t adni,kissé felkerekítettem.Nagyon érte. Kár hogy erre nincs utánpótlás,Ő még szenvedélyből dolgozott,rettentően értette,szakszerűen csinálta,érezhető volt nem a pénz a lényeg.Nagyon köszönöm!

  • Plató alja is le kenve korrózió átalakítóval.

  • Plató alvázvédve,lengéscsillapítóra várva.Ha megérkezett kicserélem,plató vissza,lámpa vissza,és kész.

  • Nem látszik ,de raklapok vannak alatta.Tanakodás folyik,hogy fogjuk meg.

  • Na,itt már látszik.És,a plató a helyére került,a lámpáim világítanak.Egyszerűnek tűnik,de azért korántsem veszélytelen.Öten viszont röhögve.

  • Tanksapkát be kell igazítani,ez még egy két perces manőver.

  • Szép új 10.9-es csavarokkal lefogatva.És ezzel ez a fejezet le is zárul.Most remélem egy kis pihenő következik,eléggé sokban van.Illetve még két hátsó lengéscsillapító érkezik,de azt már máshol folytatom.Mondjuk csinálok egy futóműves ,alcímet.

Hozzászólások

  1. szállító81  - 2018. október 20. 09:10

    Sok balesetmentes kilometert kívánok az autóhoz itt is! Üdv.Gergő


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére