1997 Ford Explorer

Apróbb javítások

  • Ahogy írtam a második oldalon, tomasz100-tól hoztam géptető teleszkópokat - így az állandó tartozékként hordozott krómozott felmosónyelet visszakapta a háztartás. :)

    Szintén ebből a forrásból hoztam egy valamivel kevésbé összetört középkonzolt, amiben legalább még megvoltak a hátsó pohártartók is - ezt is kicseréltem. Persze színben nem passzol.

    Ugyaninnen szereztem egy pótkereket is, mint kiderült az sem volt az autó alatt eredetileg. Sőt, a gyári emelő is elmaradt valahol, ezt egyelőre egy nem gyári tartozékkal pótoltam.

  • A hátsó biztonsági öv fogadó csatokat összeraktam, működnek! :)

  • Amíg várok a klíma terelőlapátra, gondoltam kipucolom a fűtésrendszert. Így a motortér felől kikaptam a fűtő motort és kitisztítottam mindent, ami elérhető ebből az irányból, majd klímatisztítóval befújtam az egészet. Aztán mégegyszer ugyanezt.
    Természetesen találtam egy újabb hibát, a fűtőmotor második állása nem működik, az ellenállás vélhetően meghalt valamikor...

  • Az autó 2 db Hella Comet 500-as lámpával jött, amik a gallytörőre voltak szerelve, illetve kaptam hozzá egy tetőre szerelhető fényhidat 2-2 szúró és terítő lámpával. A Hellák eléggé döglöttek voltak, így azokat leszedtem és a helyükre a két szúrófény került - illetve be is kötöttem ezeket, mert mint kiderült, a vezetékek bár be voltak húzva, de a +12V két helyen is meg volt szakítva. Már csak a két alsó ködlámpa bekötését kellene megfejtenem, mert azokat nem tudom bekapcsolni egyelőre sehogy.
    Helyére került továbbá a kis gumipöcs, ami a fűtőventilátor motorját és a fűtésboxot köti össze valamilyen okból.

  • Új gyári fűtés motor előtét-ellenállás megérkezett és beépült - immár újra van 2. sebesség fokozata a ventilátornak. :)
    A régit még kimérem, hátha javítható és megtartom vészhelyzeti cseredarabnak.

  • Végre kapott az autó megfelelő papucsokat. Új Cooper Discoverer A/T3 265/70 gumik új felniken, a régi gyári kupakokkal. Jól néz ki és már nem kell tartanom könnyebb terepezésnél sem attól, hogy ott maradok. :)

  • Középső könyöklő témája. Tudvalevő, hogy ez is egy gyárilag beteg rész - szerencsére a DORMAN cég nem csak a hideg-meleg terelőlapátra, de a könyöklőre is talált ki egy kiváló megoldást. Valamilyen okból ezt csak a 2001-2002 Exporer Sport Trac és a 2004-2011 Ranger autókhoz hirdetik, de mégis passzol a mezei második generációs Explorerekhez, mivel a könyöklő pontosan megegyezik ezeknél a típusoknál. Az alkatrész száma 924-834, ami egy teljesen acélból készült, a könyöklő műanyag alapját helyettesítendő darab. A RockAuto-ról USD 30-ért meg is vásárolható, olcsóbban nem láttam sehol.

  • A kiindulási alap - valószínűleg mindenkié így (vagy rosszabbul) néz ki, ha még gyári. A csukló részre még szükség lesz, azt át kell építeni az acél alapra.

  • Szétkapva, felesleges részek eltávolítva, összeépítésre várva.
    A csuklóból ki kell műteni a négyszögletes tengelyt, ez az új alkatrészen másképp van megoldva.

  • Gyári csukló az alkatrészhez mellékelt csavarokkal átépítve az acél alapra.

  • Könyöklő összeépítve. Sajnos a pohártartó műanyag szerkezete több helyen is sérült belül, így a nyitott-pohártartóval-történő-felnyitást-megakadályozó védelmi mechanikát (képen balra fent) egyelőre nem építhetem be - remélhetőleg egyszer majd találok egy sérülésmentes pohártartót és akkor ez is a helyére kerül.

  • Közben jól besötétedett odakint, majd lövök egy képet világosban is...a lényeg, hogy helyén a felújított könyöklő - áll, mint ... szóval stabil, mint a Forint.

  • Kiderült, miért nem vezérli a központi zár a csomagtérajtó zárját: nincsen benne ilyen :D
    Szóval hiányzik az ajtóból a központi zár motor, de teljesen kompletten eltüntették: hiányzik a motor, a rudazat, a műanyag rögzítő pucuka, de még az elektromos csatlakozó is a kábelével együtt - a vezeték barbár módon tőben elcsípve :(
    Szintén a topiktárs bomló autójából sikerült menteni mindent, ami kell és ma be is építettem - immár működik frankón a zár.
    Ugyanígy pótoltam a hiányzó akkumulátor rögzítő műanyagot és egy izzót a csomagtér-lámpába.
    Mennyi minden kisebb és nagyobb dolgot megcsináltam már ezen a hibátlannak hitt autón ... (és még mindig van hátra pár dolog!) :)

  • Elektromos antenna témája. Ez is döglött volt, el volt szakadva belül a vonószál.
    eBay-ről sikerült lőni egyet (csak az antenna test és a benne levő műanyag szál), amit a mellékelt képen látható (a Men In Black című filmből már jól ismert) szerelősáska segítségével kicseréltem. Nem volt olyan egyszerű ez sem, mint ahogy a videokon bemutatják - ugyanis először is ki kellett műteni a belül maradt szakadt szálvéget, amihez ki kellett szerelni a komplett antennát a sárvédőből, majd vissza mindent és utána mehetett kívülről az új szál befűzése. Immár ez is pipa. :)

  • A rádió, amivel az autót vettem, se a műszerfalhoz, se az igényeimhez nem passzolt - ráadásul az "installáció" se volt a legszebb.

  • Mindenképpen akartam egy telefon kihangosítót, egy navigációt és tolatóradart is.
    Osztottam-szoroztam, túrtam a netet és arra jutottam, hogy kipróbálok egy ilyen 2 DIN-es kínai csodát.
    Kb. a kiszemelt "márkás" rádió árának feléért megkaptam a felsorolt szolgáltatásokat egy csokorban. A minőséggel nincsen problémám, szerintem megérte az árát, pozitívan csalódtam.

  • Igenám, de mi legyen a BWM kapcsolóval, hová tegyem?

  • Mivel szerencsére senki sem dohányzik a családban, a szivargyújtó léte okafogyottá vált - az egyéb töltőknek meg van bőven csatlakozó a műszerfal alján levő elosztóban. Vettem egy beleillő kapcsolót, aminek van egy beépített LED-je is, így amikor a BWM "ki van kapcsolva", ez is jelzi az AUTO 4WD üzemmódot majd.

  • Szétvágtam a szivargyújtót, felsaruztam a kábeleket, csatlakoztattam a kapcsolót.

  • Íme a kész mű.

  • Bár a fények miatt a béna képen annyira nem látszik, a kapcsoló közepén levő LED, AUTO 4WD üzemmódban zölden pislákol.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére