1991 Chevrolet Caprice Classic 305 V8 TBI

Felújítás II: MAP szenzor, EGR szelep

  • Az autó megvásárlásakor közepesen kormolt, és sokat (13,2l/100km vegyes) fogyasztott. Némi kutakodásra meglett, hogy egy félig halott Cadillac MAP szenzor okozta a hibát.
    (MAP: manifold absolute pressure sensor - vagyis abszolut szívócső nyomás szenzor) Erre a keverékképzéshez, vagyis az adott fordulatszámhoz, és gázpedálálláshoz tartozó befecskendezési mennyiséghez van szükség. Ritkán szokott elromlani, kb. 30dollár, és az elmúlt 20 évben a designja se nagyon változott.(újabb Camaróban is ez van)

    A szenzor sajnos a két végpontján jó jelet adott, de a köztes tartományban. Emiatt a fedélzeti diagnosztika nem jelezte és gyakorlatilag mindenhol sok benzint kapott a motor. A sok benzin persze csak megfelelő mennyiségű levegővel ég el, a többiből korom lesz.(mindenféle elégetlen szénhdrogén - remek rákkeltő) Mivel elég régóta így üzemel, lehetett beküldeni a koromseprőt a kipuffogótraktusba.

    Az alkatrész cseréje után gyakorlatilag eltűnt mindenféle kormolás, így a katalizátor is rendesen tud majd működni.

    Nem mellékesen csökkenti a fogyasztást is - pont az elkormol, vagyis el nem égett benzin mennyiségével.

  • A MAP szenzor cseréjekor felmerült, hogy az EGR nem százas. EGR - kipuffogógáz visszavezető szelep.
    Megnéztem az alkatrészen lévő cikkszámot, hogy pont olyat rendeljek. Kiderült, hogy az EGR egyszerűen nem ebbe az autóba való.
    Pahhh...
    Ez a harmadik dolog, ami nem az autóhoz való. (gumi, MAP szenzor volt a másik kettő)
    Hát kérem az autószerelés nem olyan, mint egy késő nyári lecsó: beledobáljuk amit találunk a kamrában, oszt jóvan!

    Márcsak az a kérdés, hogy a tulaj inspriálta az ilyen minőségi cseréket, vagy az autószerelőnek csúfolt kontár tette zsebre az új és a polcon talált alkatrész ára közti különbséget.

    Nem kell valakinek egy
    CFJ 1708 4743
    208 31N
    EGR?

    Ha kiderítem milyen típusba való, ide írom.

  • Kép keresés közben találtam ezt - lásd mellékelt kép.
    Itt egy EGR ledugózásást lehet látni.
    Az EGR azt csinálja, hogy a kipuffogógázt visszavezeti a szívó oldalra. Bevezetésének két oka volt:
    -csökkenti a NOX kibocsájtást
    -csökkenti a részterhelésen a szívási veszteséget

    Nomost mikor megy egy átlagos motor részterhelésen: szinte mindig. Vagyis kár ledugózni az EGR-t, mert növekedni fog a fogyasztás.

Hozzászólások

  1. LepényBalázs  - 2013. június 28. 10:53

    hello,
    tennél fel képet is? Jó lenne megismerkedni ezzel a Lepénnyel is :)
    üdv
    LepényBalázs
    1992 Caprice Wagon

  2. LepényBalázs  - 2013. június 28. 13:02

    Welcome on board, Trombitás Péter :) Alakul a Lepényes csapat! Jó volt látni tegnap személyesen is a Vasat, a kárpit színe tényleg sokkal szebb a képen levőknél! És szép munka, grat a Bara műhelynek.
    NICE!

  3. alien576  - 2013. június 28. 14:12

    szép lett a kárpit!

  4. macózoli  - 2013. szeptember 23. 08:14

    Szia! Mennyi lett a fogyasztás a cserék után?
    Üdv
    Z

  5. Trombitás  - 2013. szeptember 23. 09:46

    12,6 vegyesben, egy tankkal mérve. Kb. 1/3-ad város, 2/3-ad országút, krúzolva.
    Persze a városi menet könnyen feltolja, ezzel tisztában vagyok.

    Üdv:Tr

  6. LepényBalázs  - 2013. október 17. 08:43

    Akkor én is büszkén felvállalom a LepényKombi fogyasztását :) Az általad irt országúti krúzolás 10,1 liter/100 km-t, autópálya tempomatos 120-nél pedig 12,5 liter/100 km-t adott ki. Mindezt úgy, hogy a kombi 290 kg-mal nehezebb, mint a sedan!

  7. LepényBalázs  - 2013. december 16. 17:36

    Tetszik a motor-váltós posztod, Péter :) Meg az autód is, a fene a jódógodat :) Én meg krúzolhatok a 3.4 V6-tal... ami vicces módon városban többet eszik, mint ez a 305 TBI :(


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére