1989 Pontiac Firebird

SZERVIZEK

  • Ez nem lesz rövid rész.
    Lelkileg és pénzügyileg is arra készültem, hogy az autó árát, ha nem is egyszerre, de fokozatosan ráköltöm javításokra, cserékre. Kasztnifelújítással is számolok (lakatolással, fújással). Pár fillérem el fog röccenni.

    Úgy állítottam fel a prioritást, hogy először az autó motorikusan és mechanikusan legyen jó, azután jöhetnek a kasztnis lakatolások és elektronika. A sort a benti kozmetikázás fogja követni.

  • Az első körös szerviz 2011.június elején kezdődött. Ekkor szembesültem először a szervizellátottsággal és az árakkal.

    Azóta sok-sok dolgot kicseréltem a gépen. Hátsó fékdobok cseréje munkahengerrel és fékcsövekkel, jobb első gömbcsukló és kormányösszekötő csere. Kézifék javítása, főtengely-szimering csere és full kuplungszett-csere. Később kipufogórendszer csere és fél évvel később komplett motorfelújítás. Évekig sorolhatnám az apróságokat is.

  • Eltelt egy pár hónap és az autó katalizátort is kapott. Rengeteg tervem van még vele. Rángat alacsony fordulatnál, ami nem tudom miért van. Biztonsági övek sem akadnak be, javítani kell azokat is. Egy kasztnishoz is szeretném elvinni. Gumikéder csere alap. Ezek ellenére elég jó állapotú mostmár az autó de sosincs megállás.

  • Az autó sikeresen átment a vizsgán.

    Vettem használt felnit használt fehér feliratos gumival- dögös lett az autó, a képen éppen azt rakom fel.

    Egy mankókereket is beszereztem, amihez szintén használtan jutottam hozzá. Ez passzol a jobb hátsó rekeszbe.

  • A különbséget itt láthatjátok. A gyári, eredeti felni is gönyörű, mindenképpen megtartjuk. Ezen lesznek a nyári gumik, az acélfelnin a téli szett. Így a gyári felni nem károsodik a tél viszontagságaitól ha esetleg kerülünk olyan útra.

    A téli használatot nagyon korlátozottan képzelem el, tiszta téli napokon tervezem elővenni az autót, salakos, havas, sózott körülmények között nem.

  • 2011. december végén egy komplett motorfeljútásba vágtam bele. A motort a Tuboly Technél vették kezelésbe. Fel lett fúrva, új dugattyúkat, szelepeket, vezérműszíjat, olajpumpát stb...kapott az autó és a hengerűrtartalom 2.8L-ről 3.0L-re nőtt. Rengeteg pénzembe került, de ez a motor mostmár orrvérzésig kitart. Majd szeretném veterán minősítésűre vizsgáztatni.

  • A felújított gyári motor lefestve, bejáratás előtt, működés közben. Nagy változást nem észlelek, csak azt, hogy szebben jár és 3000-es fordulatszám felett jobban megjön az ereje. Azt mondják most 150 LE körüli lehet az autó. A motorblokkot pirosra festették.

  • A legjobb ütemben készült kép Tesóm érdeme. A kulcsot veszem át az elkészült motorfelújítás után. Rengeteget kellett várnom rá.

Hozzászólások

  1. psy-  - 2011. június 6. 20:22

    Szia
    Gratulálok az autóhoz, nekem is pont ilyen volt az első, mint a tiéd, csak 5.0
    Ismerem az autód egyik tulaját(nem személyesen, csak e-mailben tartottuk a kapcsolatot),sokáig volt nála és nagyon jó karban tartotta.
    Sok sikert
    Tibi

  2. kbalazs  - 2011. június 6. 21:45

    Szia!
    Gratulálok az autóhoz!
    A biztonsági öved nem biztos ám, hogy nem működik. Álló helyzetben lehet rángatni, de nagy lassuláskor egy himba beakad, és megfogja az övet.

  3. Jarod  - 2011. június 6. 23:18

    Köszi fiúk! Igyekszem életben tartani, ameddig lehet! Lecsekkolom az övet is!
    Üdv!

  4. yenko89  - 2011. június 13. 21:38

    Hello! Gratulálok az új szerzeményhez, nagyon sok szerencsés km-t kívánok hozzá! Gyönyörű a kocsi, szerintem a színt hagyd meg, passzol hozzá. Anélkül nem lesz, h ne költs rá, de megfogja hálálni, nagyon jó masinák ezek. Én 3 hónapja vettem meg a Camarómat és imádom! Azóta pár apróságot kellett cserélni, de ez normális dolog.

  5. yenko89  - 2011. augusztus 7. 21:10

    Sziasztok! Most már úgy írom ezt a pár sort, h láttam az autót élőben és beigazolódott az, amit előző véleményként is kifejtettem, h brutálisan szép a kocsi! örülök, h találkoztunk személyesen is. Nagyon nagy pozitívum, h egy amerikai autó által mennyi embert ismerhettem meg alig pár hónap alatt. Jó volt megnézni egymás gépeit. Vigyázzatok rá! (ezüst 82-es Camaro:)) Dobok elérhetőséget magamra: yenko@citromail.hu


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére