Miközben a projekt eljutott erre a szintre, volt időnk gondolkodni, hogy milyen is legyen az autó megjelenése.
 
 A koncepciónk, egyrészt ugye az, hogy -eredeti színét megtalálva a padlólemezen- a bronzos/barna színvilágot elevenítenénk fel modernebb frissítésben. Másrészt meg Thomas Magnum anno a Robin2-es szolgálati járművével nagyon dögösen nézett ki - persze nem csak a bajusz miatt! ;) 
 
								1977 Chevrolet Blazer K5 Hardtop
04
- 
						
- 
						A fényezés kivitelezése jó kezekbe került, Tibi és csapata már többször is bizonyította tehetségét. A Blazer karosszériája új kihívást hozott számukra, amit örömmel kezdtek meg és már most számos ötlettel gazdagították a tervünk. 
 És most legyen a szó Tibiéké....
 
 
 - Tibi, kérlek mondd el, hogy is volt ez....
 - Idekerült hozzánk a homokozott karosszéria, majd átcsiszoltuk 100-as papírral és nitrohígítóval átmostuk.
 
- 
						- Átfürdettük rozsdaátalakítóval, mivel szállítás közben bepárásodott a karosszéria és felületi rozsda képződött rajta. 
- 
						- Visszacsiszoltuk fémtisztára, hogy még finomabb legyen a felület. 
- 
						- Utána wasprimer réteget vittünk fel a tiszta fém testre, csakhogy nehogy baj legyen! Majd kapott egy jó vastag epoxi alapozóréteget, amire már tudtunk gittelni. 
- 
						- Gittelés befejeztével megfújtuk világos füllerrel. 150-es csiszoló papírral átcsiszoltuk, majd ismét füllerezés következett. 
- 
						- A fülkét, illetve a tűzfalat kifújtuk selyem feketére, ezt letakarva következett az üreg- és alvázvédelem. 
- 
						
- 
						- Közben Tibi padavanja lefújta magát az alvázat is alvázvédôvel. 
- 
						
- 
						- Utána a karosszéria többi részét flekkeltük, hogy az apróbb karcokat elfedjük. Ezt a fázist a vizes csiszolás követte, először p600-as csiszolópapírral, majd a p800-assal. 
- 
						- A meghatároló Chevy Orange csíkot kimaszkoltuk, majd a betét Vanilla Shake színét felhordtam. Ezt utána teljes egészében lemaszkoltam, hogy a metal Jawa Brown színt is felhordjam. A kétsoros vastag lakkozás fázisa következett, amit visszacsiszoltunk p1200-as csiszolópapírral teljesen mattra. Újra kétsoros vastag lakkréteg következett, és csiszolni kezdtük p1500-assal. Megint kétsoros lakk, majd p1500, p2000 és p2500-as vizes csiszolópapírral csiszoltuk. 
 Az utolsó fázis, 3M-es pasztával történő 4 lépcsős polírozás. Ez adja majd meg az autónak a tökéletes csillogást.
- 
						A végeredmény önmagáért beszél! 
 
 Köszönjük az értékes munkát és a sok hasznos ötletet Tibinek és csapatának! :)
- 
						Bajusz ide vagy oda, a sok narancs színű betét kicsit puhává tette volna az autó megjelenését - még Magnum keze közt is - ezért felcseréltük a közbenső rész színeit, hogy inkább a kontrasztos bézs domináljon. 
- 
						Az eredeti bronzos/barna színt frissítettük a XXI. század kissé gyöngyházas metal Jawa Brown színével. A bézs betét köré a motorblokk Chevy Orange-át találtuk ki, a betét maga pedig Vanilla Shake-kel lett megfújva. 
- 
						A látvány célja volt, hogy az autó eredeti, robosztus formáját a világos betéttel hangsúlyozzuk és megadjuk az autentikus jellegét. A vonalvezetés a régi, de a minőség határozottan modern. 
- 
						A látvány és a precíz kivitelezés az autó hátsó traktusánál sem lankadt. 
- 
						Valami maradandót szerettünk volna alkotni, így Tibi meglepett minket és megpecsételte az autót. :) 
- 
						Az alváz új bakokat kapott. 
- 
						
- 
						Vannak nagy találkozások az életben, ez is egy a sok közül. 
 
 Az alváz és a fülke ismét egyben van.
- 
						A karosszériaelemek is összeálltak, kezdődhet az építés. 
- 
						Már az új Mickey Thompson gumik feszülnek a felújított felniken. 
- 
						Elővettük a váltót is a felújításra. 
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						
- 
						Elkészült a váltó, felszerelve minden jóval. 
 Blazerhez képest, mégis racing, illetve erősített cuccokat kapott a váltó is, csakhogy hozzuk a formánk.... :)
 (TCI Auto 241538 - TCI Sizzler Torque Converter, TCI Auto 328800 - TCI Pro Super Transmission Overhaul Kit)
- 
						Együtt a motor és váltó.... 
- 
						Felkészítjük a 2010-es Komáromra. Egyelőre össze lett állítva a show kedvéért, de még közel sincs vége az építésnek. 


















































Hozzászólások
Szevasztok EK Autó!
Sokszor beugrottam már a Blazer garázsába.Ez igen!
Régen volt már hogy nagy küzdés árán( az első trailerre nem fért fel ) hazahoztam a Németektől.
Sajnos nekem nagy falat lett volna a felújítás. Örültem hogy elvittétek, vehettem még Jeepet az árán.
Örülök,hogy újra az úton van.Szerintem a legszebb amit eddig láttam.
Jó látni az igényes munkátokat.A szín is telitalálat.
Sok sikert és sok pénzes vevőt kívánok!
Az előző tulaj: Puskás István