Jószág épp barátokkal mosolyog. :)
2009 nyara.
(2nd gen. és két 3rd gen. Szerintem jó kép.)

1991 Pontiac Firebird Bird, Madár, A KOCSI
Találkozók, és események:
-
-
Egy kép az első helyi \"Debreceni\" Amerikai autós találkozóról: 2008.03.22. Az biztos, hogy a következő talikon is ott leszünk vele. Igyekszünk jó szervezést, hangulatot biztosítani a hozzánk kilátogatóknak.
-
A Tűzmadár éppen a 2. Debreceni Amerikai Autós találkozó résztvevőjeként némi promóció mellett 2008.05.31. Balról egy ritka 4 oldalas USA újság cikk, melyben az F karosszéria ráncfelvarrása (Face lift-je) olvasható részletesen. Bár főként a GTA szériát emeli ki, mégis érdekes olvasmány, mi, hogy változott az előző Design-hez és variánsokhoz képest. A Full felszerelt 5.7L GTA 23k.$ -ra van írva benne ajánlott árhoz 91-ben! Az alap T/A valami 14K$ ra. jobbról két brossúra. Egy gyári 8 oldalas és 12oldalasból egymás mellé hajtva azon részek ahol a 3.1L motorról írják le a gyári specifikációt (ábrával), és ahol a Convertible (Kabrió) változatot mutatják be. (Utóbbit csak érdekességképp tettem ki, mivel itthon annyira ez nem ismert. (Ezeket az eredeti anyagokat a túlpartról szereztem be)
-
Íme, ugyanott oldalról, szépen ki csilli villizve épp érkezés után. A találkozón több F karosszériás társsal volt lehetőségünk személyesen is találkozni-ismerkedni. Egy élmény volt, ami remélem ismétlődni fog. Köszönöm a kitartást lelki, és személyes segítséget elsősorban kedvesemnek, testvéremnek, és családomnak, barátaimnak!
-
Ezt a képet egy jó barát készítette a 2008-as Devil 6-on madárkáról. Nem sokkal voltunk, a 2. helyi USA tali után, bár ide csak szétnézni mentünk ki, de ez talán az egyik legjobb képem róla.
-
Felsőtárkány 2008.
Legközelebb 2 napra megyünk, mert nagyon jó volt a hangulat, vasakat alig bírtam végignézni, követni. Bár negatívumként rá kellett jönnöm vannak, akik nem szívesen veszik, hogy másokat is érdekel az autójuk, és klikkekbe elvonulnak. Majd gorombán néznek, ha kérdezel valamit. Nah sebaj, van ez így, és azok a barátok, akikkel találkoztunk nagyon rendesek voltak, már értük megérte. :) Találkozunk jövőre, ugyanott oldalt lenn, (ha ott lesz hely).
-
A kép 2008-as év utolsó Debreceni Amerikai vasas találkozón készült. A megjelent 3. Gen. F karosszéria osztályról egy részlet. Voltak többen is hála, ég. Mindig szívesen csodálom a többiek hasonló járgányait is. Felsőtárkányról is van hasonló kép, remélem még 2009-ben is lesz több ilyen ahol saját autóka is rajta lesz.
-
2009. 03. 21.
A 2009-es évet egy jó hangulatú baráti összejövetellel sikerült kezdeni, az év első igazi napsütéses napján. Több szép 3. gen. is volt, bár most nem sikerült együttállós képeket készítenem a sok feladat miatt. :( Pedig volt 3-4 kocsi, amivel szerettem volna a jószágot párban látni. Majd máskor.
Így festett aznap a madár:
-
2009. július 26. Miskolctapolca
Előre nem sokat tudtunk a találkozóról.
A vonzó helyszín a sok ismerős arc, és különleges járgány látványa az előző találkozók képeiből elcsábított minket. És nem bántuk meg. Ide is egy napra jutottunk el, de a hangulat és környezet vitte a pálmát. Nem utolsó sorban kedvesemmel, is eltölthettünk egy szép napot, kettesben utazva.
Vegyes autó felhozatal, vonulás, műhelylátogatás és szájtátás a gépeken, projekteken. Hát igen, erről a napról hosszan lehetne írni. De röviden nagyon jó volt, jól éreztük magunkat reméljük jövőre is lesz itt meet, ilyen családias jó hangulat. Igyekszünk ott lenni! Köszönjük! -
Több F-body is megjelent az 5. Debreceni usa autós rendezvényen 2009.06.06.-án.
Itt a korábban érkezők közt látható madárka. Jó hangulat volt, csak a változó időjárás miatt hamar szétszéledt a nép egy része. De a keménymag-barátok kitartottak végig. Köszi mindegyikőtöknek. Bővebb összefoglaló honlapunkon is olvasható! -
2009. július Felsőtárkányi tali.
Igaz csak a pénteki napon voltunk ott, mert túráztunk még másfelé is a hosszú hétvégén, de így is sikerült madaras barátokkal találkozni, és jót beszélni, HEOL-nak fotózkodni..
A nap vége felé a levegő hűltével már jobban oldódott a hangulat.
Így is szép vasakat láttunk, szerintem jövőre is elmegyünk. -
6. USA Tali Debrecen! 2010.04.03.
Egy jól sikerült nap, igaz kevés típus társ futott össze, de ők a képeken láthatóak.
Az élményt a hazai Amerikai konzul, és kuckó jelenléte, és színes programok szép autók nagy létszám jellemezte. -
At Devil 7. (3rd Day, 2009. 08. 22.)
Az állandó stadioni műsoron kívül 3 USA autóval találkoztam:
But Romeo - Mercury-ja
Chris - Malibuja
és egy visszatérő arany Stratus -
2010.
A képen minden rajta van ami örökre megváltoztatta az éltem.
Anna ki értelme,
A csodamasinánk,
S a hely a hely mi minden jónak kezdete.
Talán legjobb összefoglalója mindennek.
-
Devil 8. 2010.05.30.
Itt két szép már ismerős Mustanggal találkoztunk. :)
A felhozatal egész nagy volt, bár sok volt RO r.sz. és persze megint többnyire a kész építések.
Sajnos ez is kép MO-rol. -
2010. július 17. Miskolctapolca
Idén is ellátogattunk a Miskolctapolcai eseményre, ahova Debrecenből egy szerény konvojjal indultunk és érkeztünk is meg. Tőlünk 15 fő tette tiszteletét különféle vasakkal az eseményen.
Találkoztunk fórumtársakkal krúzoltunk, kajáltunk, lefőttünk, És persze megnéztük a közeli műhely projectjeit is. Jó volt látni a tavalyról már ismerős tárlatvezetők, töretlen elszántságát, és az akkor megismert projectek fejlődését. Idén is egy kellemes napot tudhattunk magunk mögött! Köszönjük!! -
2011.05.21. A 7. Debreceni Találkozón.
Nagyon jó hangulatú nap volt. Csodás autók jelentek meg. Köszönöm, a mögöttem állók segítségét bizalmát, és mindenki, aki segített összehozni az egész napot. A Pontiac "vonalat" több Firebird, és egy Solstice képezte. De talán ilyen még nem volt (mármint velem), hogy sikerült majdnem az összes fontmaszk variációt egymás mellé tenni, ha még nem is időrendi sorba, de együtt. Ami hiányozhat, 83-84 tele betétlapos verzió, és alul spoilerezett verzió, 91-92 spoiler és ködlámpamentes front.
#Madár bőszen vigyorog a sorban.# -
Az idei év, különböző okok miatt nagyon kevés lehetőséget biztosított számomra az autózásra.
Így mivel ez az egyetlen közelünkben lévő rendezvény, és több baráttal is itt sikerül összefutni, idén sem hagytuk ki a Miskolciak "műveletét".
A srácok idén is a megszokott színvonallal és hangulattal vártak, fogadtak minket, ám de új kempinghelyszínen.
A műhelyben látottakért ismét csak maximális elismerésemet tudom mondani a beledolgozott sok-sok óráért az ott dolgozóknak.
Hihetetlen dolgokat is meg tudtak oldani.
Kitartás továbbra is!
Jól érezte szerintem mindenki magát, jó utunk, időnk volt.
Jövőre újra! -
2012. május 05.
A 8. Debreceni Amerikai Autós Találkozón!
Nem, nem kettős és nem is hármas látásotok van. :)
A "fiúk" egymás mellet találkoznak épp.
A nap az autóinkhoz hasonlóra perzselt minket, ment a baseball, főtt az usa hambi, hotdog,
Pihentünk a szép vasak között. Szólt a Rockabily, és New country!
Sok barát és szép gépek tették teljesen kellemessé ezt a napot.
Volt sok madár, (hala ág) és Camaro. Szépek voltak a nyitott négyszeműek is!
Remélem, aki tud, jön legközelebb is. Köszönjük mindenkinek a részvételt! -
Devil 10. 2012.06.10.
Igyekeztünk színesíteni a rendezvény palettáján. Több usa vas is jelen volt: Viper, Monaco Caprice, Camaro, Desoto, és madarak is! EK Autó 1. generációs Firebirdjét is megcsodáltuk és 3 3genből képeztünk vonalat.
A nem usás látnivalókat ismét a külföldi rendszámú járgányok emelték. A szép fényezések, belsők, igényes audio rendszerekkel szemben gyári autók, szándékos rozsdásítások, kisköbcentis tiltómotorok bőgése, és rendszerről lerobbant sufnituning dob, karosszérián matrica hegyek jellemezték a magyar oldalt. Reméljük a gazdaság, és a bérek javulásával itt is megmutatkozik majd a kreativitás. -
Egy poénos kép a napból. Élő Michelin emberke, és madár. :)
-
2014.május 31-én Volt egy nagyon kombinált, és kiválóan szervezett és létszámban is jól sikerült rendezvény, ahol mi is erősítettük a tábort a régiós usa barátokkal. Voltak usa és veterán vasak minden blokkból kelet-nyugat-hazai, minden. Motor, autó, busz, tűzoltók, tehergépek, traktorok! Voltak tuningosok OT-sek lehetett várost nézni régi Ikarussal, makett kiállítást nézni és fogyasztani a jó helyben főttet-sültet, vagy épp pihenni, csodálkozni a főtéren,. Hogy van, amit rendesen is meg lehet renoválni. Minta értékű volt, hogy egyik kis csapat sem maradt képviselet nélkül. Bízunk benne így életképes lehet a régióban egy nagy multikulturális esemény, ha már a márka, típus vagy egyéb "rend" specifikus események népszerűsége és látogatottsága meg is csappant. Ha lesz, jövőre újra ott leszünk!
Hozzászólások
Szia szép autó, jó szín!
Neked ugye barna a kocsid belseje?
HA ESETLEG SZERETNÉL GYÁRI SZÜRKE SZÍNÜT, HIBÁTLAN ÚGY AHOGY VAN, SZÉP, TISZTA, A KOCSIMBAN ILYEN VAN, ÉS CSRÉLEHTNÉNK BELSŐT, NEKEMIS 91-ES, ugyanaz mint a tiéd.iRJ HA ÉRDEKEL
üdv
Mindenképp szólj, előfordul hogy az ember elkezdi unni valamiért kocsiját, és kiderül hogy csak a belsőt unja, egy új/más belsővel fel lehet dobni a kcosit, midnenesetre ha lesz valami én legyek az első akinek szólsz!
üdvfer
Csak még megemlíteném hogy egy piros 91-esben vlt az én szürkém. Tehát a piroshoz nagyon jól megy a szürke, a feketéhez pedig a vajszínű. Tehát mindenképp jól nézne ki a kcosid, tavaszi találkozón ott leszek, majd megszemléljük oks?
Tudom :) a szürke is jó, (akitől vettük annak a másik kocsijában ilyen van) ahhoz már jól nézne ki 1 króm felni szett stb. De én tuti maradok ennél az árnyalatnál. Így imádom ahogy van :) Előreláthatólag Márc 22-én lessz Debrecenben usa car meeting.
Végre újra láthatom Minike2-t, vártam már hogy nyiss neki garázst.
Gondolom továbbra is jól viselkedik és gondos gazdája vagy. Üdv: pta
Köszönöm!
Igyekszem ,vigyázni rá.
Maximálisan azt nyújtaja amit évekig gondoltam róla, főleg a vezetés élmény tekintetében.
Szia!
Szép autó, látom kívül, bellül megkímélt. Egyedül azt sajnálom picit, hogy V6-os. Sokkal nem magamsabbak a fenntartási költségei azoknak sem, főleg, ha nem lett széthajtva, de ha neked jó a V6-os is, akkor rendben. :)
Vigyázz rá, és próbáld ilyen állapotban tratani.
Háát a jelen fizum mellett elképzelhetetlen a V8 fenntartása. Főleg 1 karbisé..
Jó-jó az usa autó V8, meg az a hang pótolhatatlan.
De be kellett azt is lássam attól sem másabb, sem jobb nem lenne a hazai utakon. És mivel a táblák többet úgysem engednek meg, a v6 v8 különbséget nem igen érzem napi használatban. Igyekszem vigyázni rá és a meglévő apróbb gondjait korrigálni. Kösz a hozzászólát, Laci (Z U H I)
Hát a mienk városon kívül ~10-11 litert fogyaszt, városban pedig ~14-15-öt,(V8 5.0 TBI) de az ember ilyen autóval nem nagyon megy városba jó esetben. Az átlag olyan ~13 körül lehet.
A teljesítményük pedig 170 LE (5.0 TBI) vagy 190-210 LE 5.0 TPI. Szóval az adója sem egetverően nagy. :)
Persze az megint más kérdés, hogy nagyon ritka a V8-as jó állapotban.
Majd talán valameilyik amerikai autós találkozón megcsodáljuk egymás autóját is :)
Sok boldogságot és sok mérföldet az authoz!
Háát így más 1 picit, ebben 151LE van beleszorítva.
Elsődeleges volt mikor kerestem egy minél újabb (technikailag a 82-es hez képest) ,de jó állapotút leleni. Van 1 másik ugyanilyen ami tetszik, de ő még mái napig hírdetve is van. Következő USA vas talink 2008.05.03 -én Lessz Debrecenben a 33-as úton a Baumax parkolóban! (események közt is fent van már) Plakát a héten lesz kész. Esetleg ide is szívesen várunk. Laci (Z U H I)
Ahha értem.
Én úgy tudom, hogy ez csak 140 LE.
Nézd meg itt: http://www.thirdgen.org/1991-pontiac-firebird?s=af2a518...c67dafe7608b827a03&
Vagy itt: http://www.pontiac-club.com/engines.php
A mienk pl.: több, mint 300 LE-snek volt titulálva papír szerint, de Coupe77-nek hála azt is kiküszöböltük. :)
HELL!
Olyan mint a gyalogkakukk,madár de nem repűl,és nehéz utolérni és nagyon szép. Vigyázz rá nagyon! Nem te voltál Debrecenbe a nagyerdőn? Élményfürdőbe voltál,vagy voltatok? Ott csodáltam meg asszem füvön állt a kütyü.Én egy MUSTANG-ot szeretnék nagyon 1999 utáni cupét!!!
ÜDV:PITYU76
Bocs a hellót akartam írni köszönésként! Nállad is esélytelen a prérifarkas,még mindíg KIRÁLY a verda!
PITYU76.
Helló!
Ezt azért kicsit könnyebb utolérni, mint V8 társait, de amúgy igaz :) Minden kincsem ez a vass. Debreceniek vagyunk, gondoltuk kinézünk, mit tudnak a tuningosok. Háát nem sokat. Mustangos ismerős mindenkit maga köré vonzott, a tuningososk meg fanyalogtak. :> Az álmokról lemondani nem szabad, előbb-utóbb összeáll hozzá minden és akkor hajrá! Nézegess netes aprókat, meg EK autot, és Vurdont, hátha lesz valami neked való. Egy új Suzuki ára feléért is van már igen jó USA autó!
Szia!Kimondottan tetszik,a mosolygós kép a kocsiról!5letes!Nagyon szép az autód!Jó egészséget,és sok örömet hozzá!Üdv:Csadi
Üdv!Nagyon tetszetős a garázsod!Szép ez a V6!Sok gondtalan mérföldet hozzá!Üdv,Bandi!
Köszönöm!
Igyekszem még képekkel információkkal tömködni. Vasat karbantartani hozzá. Laci 8zuhi)
Hy Zuhi!Debreceni vagyok izig-vérig!Csapókerti vazze!Pár éve már Sopron mellett lakom.Tavasszal ott a helyünk a Firebirddel a Meetingen.De ha jó idő lenne hamarabb is bandázhatnánk már!Szép a Madarad,ritka már az ilyen oridzsi darab.Sok gondtalan mérfoldet kivánok vele!
azért megnézném mitől 400 lovas a fehér pontiac:)
Corvette motor meg nyulka piszaka. De ha jó idő lesz, lehet el jön Márc21-én ő is. A tulajjal célszerű beszélni, ő jobban tudja. Nekem ezt mondta.
SZeva!
Nekem is van egy hasonszőrű verdám...91es v6 140le, európai kivitel....én 11 éves koromban láttam meg először Veszprémben és 28 éves voltam amikor meg tudtam venni...(107.000km!!!-rel)(2éve) ..nem is annyira az az anyagi vonzattal volt gond...egész egyszerűen nem voltak hajlandóak megválni tőle.
Szerencsére régről ismertem a tulajt és mikor új autó állt nekik a házhoz felhívtak és(nem titok!) 850.000Ft-ért elhozhattam az autót. sztorim(főleg szervizes) lenne végtelen az autóval kapcsolatban, de nem untatlak.Amúgy a verda most Herenden éli mindennapjait. Majd nézz be a garázsomba...sajnos az oldalammal nem sok időm volt foglalkozni, de verdát ott meg tudod nézni.
Minden jót!
Hy,Zuhi!B.U.É.K!Megnéztelek máá.Mikor lexx az idei Első Tali Debrecenben?Idén már látjuk egymást! :-)))))Üdv,Toe Cutter.
Nagyon pontos a leírás. Szép a belső, ép a külső. Jó vételnek tűnik! Vigyázz rá. Gratulálok.
Ez aztán csinos darab!!
és szép a motor design ;)
Nagyon szép az új szerzeményed.Gratulálok hozzá.
Igazi fanatikus vagy, az apró részletek embere !
Ez nagyon jó, maradjon is így, sok sikert 2013-ban is a vashoz !