2009 Chrysler 300 SRT8

Az első tapasztalatok

  • Mint eddig mindig, most is összeszedtem bő egy hónap használat után, hogy milyen együtt élni egy ilyen zsírosnyakú izompacsirtával. Ez idő alatt belement kb 1500km, aminek a 75%-as utazás, a többi viszont szigorú városi 2-3km-es távok megtétele.
    Ami feltűnt mint zavaró tényező, hogy hideg reggeleken az első indítás kicsit tovább tartott mint azt eddig megszoktam a korábbi autóimnál. Ha már 0 fok felett volt a levegő hőmérséklete vagy 1x elindítottam többet nem jelentkezett a nehézkesebbnek tűnő indítás. A gyertyák még a gyáriak voltak ezért azt gondoltam első körben azokat cserélem ki hozzá való újakra. Aztán rácsodálkoztam, hogy nem 8db kell hanem 16db. No de sebaj, csere megvolt és lássanak csodát, megszűnt a reggeli nehézkesebb indítás.
    Szokásomhoz híven vétel után, mert szeretem a békét, kapott friss olajat is (noha a szervízben lecsekkoltam, még nem lett volna muszály). Viszkozítás témában sokat olvastam és sokan írtak sokfélét. A gyári olaja 0W40 amit több SRT8 tulaj leírása szerint is szeret csipegetni a motor. Nem horror módon, de 5-6e km után jellemzően rá kell tölteni az olajszintre. 5W-s olajjal állítólag nincs ilyen probléma. Én most 0W-s olajat adtam egyrészt mert ez az egyik gyári spec másrészt mert most még sokat használom városban, hidegindítások többször, ilyenkor az okosok szerint jobb a vékony olaj. Hogy eszi-e vagy sem azt nem tudom, az olajcsere óta kb 1000km-t ment, most még nem látszik a szinten semmi.
    A menetstabilizátornak hívott izét is nagyjából kiismertem. Arra jutottam, hogy direkt csinálhatták ilyen megengedőre mert ha véletlenül lett ilyen akkor a Chrysler-ék megragadtak 1995-ben és átvették az 1994-es Opelem kipörgésgátlóját. Ha lerúgott gázpedállal indulok álló helyzetből (ami kb 2/3-ig lenyomott pedált jelent) azonnal lekeni a gumit az aszfaltra majd egyszer csak villogni kezd a menetstab lámpa és megállítja a gumigyilkolást. Ha ésszel, és az indulás pillanatában finom gázzal indulok akkor már átmegy az erő vízszintes irányú gyorsulásba és brutálisan meglódul. Előzésnél szintén észnél kell lenni. Nedves, vizes úton, pláne ha nyomvályús is, a sávváltás időszakában nem szabad nagyon nyomni neki mert azonnal indul a seggrisza. Ilyenkor érzem, hogy dolgozik a menetstab de nem vagyok benne biztos, hogy biztonsággal megfogja az autót, vagyis a Cadillac után ez is megszokást igényel. Az viszonylag bolond biztos volt (bár azzal is lehetett huligánkodni csak jobban kellett akarni) ezzel ilyesmire is oda kell figyelni pláne ha család is bent ül.
    A váltója igyekszik a sofőr alá dolgozni de ettől még kicsit bambának érzem néha, mintha le lenne maradva az elektronika bizonyos döntéshelyzetben. Biztos gyenge a CPU. :) Tudom, lehet finom hangolni a váltó működését de egyenlőre nem érzem szükségét.
    Praktikum szempontjából király, hogy le lehet dönteni a hátsó ülések háttámláját így hatalmas lehet a csomagtartó, ikeás 2méteres bútor alkatrészek hazaszállítása is simán megoldható vele.
    A gyári multimédiás/navis cucc jól szól benne bár van néhány megmagyarázhatatlan butasága amire szerintem a fejlesztők sem gondoltak vagy ha igen akkor széttárták a kezüket. Nem zavaró, számomra inkább viccesek az ilyen bénaságok.
    Néha csak úgy elmegyek vele autózgatni, hallgatom a zenét, élvezem a motor tompa morgását vagy ha van rá lehetőség meghallgatom ahogy horkant a kipufogó amikor elváltja a következő fokozatot. Egyszerűen kevés az a helyzet ahol ki lehetne használni az erejét, vagyis mondhatjuk hogy tök felesleges ez a 425lovacska.
    De olyan jó hogy van. :)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére