1979 Ford Mustang Ghia

2. Előzmények

  • Ez a rész egy kis betekintést ad az autóm hányattatott előéletéről egészen addig, amíg hozzám nem került. Az infókért és a képekért köszönet az érintetteknek!

  • Tehát a konkrét autó valamikor a '90-es évek elején-közepén került be az országba. Eredetileg svájci exportra készült, onnan is hozták be több társával együtt. Az alábbi képen MrMach1 és prince978 autói mellett, a háttérben ott sárgállik :) Sajnos ebből az időszakból csak ez az egy kép van, és sem az enyém :( Ha minden igaz egy debreceni autókereskedésben álltak így hármasban egy jódarabig.

  • Az idők során elkerült valahova vidékre, és az állapota csak tovább romlott. A szokásos tárolási hagyományok szerint tökig gazban, motor-váltó nélkül várta a megmentést vagy a MÉH telepet.

  • Kezdett egészen roncs formája lenni. A rugalmas műanyag(talán poliuretán?) orr láthatóan nem viseli jól az UV-t és az időjárás viszontagságait+ az eltelt évtizedeket.

  • A rozsda ráérzett a dearborni vas ízére és elkezdte komolyabban rágcsálni.

  • A tetőablak, és a vinyltető még megvan.

  • Beltér viszonylag korrekt, itt még a gyári szőnyeg is megvan, bár a műszerfalat feltétlen szét kellett fúrkálni, hogy a gyári rádió helyett be lehessen tenni valami kazettás "fejegységet".

  • Innen tudomásom szerint prince978 egyik ismerőséhez került, ahol is gatyába rázták, kapott egy új festést, motort-váltót. Itt épp fényezésre előkészítve várja az új dukkózást. Valószínűleg épp időben sikerült megmenteni, nem kellett volna sok idő, hogy menthetetlenre rohadjon ott a tanyán.

  • Ééés itt már régi-új színében "pompázik". Alapvetően a sárga színnel nincs bajom, de ez az árnyalat valami rettenetes. Egyszer biztos kapni fog valami tűrhetőbb színt.

  • Hátulról is pont ugyanolyan sárga :( Viniltető, díszlécek, és a napfénytető a múlté, volt nincs. Utóbbit szerencsére csak belemezelték, úgy néz ki talán visszaállítható. Egyébként a legtöbb napfénytetős fox body-főleg a csillaggarázsos darabok- iszonyúan el tudnak rohadni a napfénytető körül. Ennek oka, hogy az elöregedett tömítéseket nem cserélik, a lefolyót nem takarítják, így a felgyülemlett kosz és víz szép lassan megeszi a tetőlemezt.

  • Sajnos a felújítást az eredeti szőnyeg nem élte túl. A helyére egy kb 1500 lemezcsavarral igényesen a padlólemezhez rögzített legolcsóbb irodaszőnyeg, vagy valami olyasmi került. Ha van 10 lábas fényezés, akkor ez egy 30 lábas szőnyeg. Tudom-tudom örüljek, hogy egyáltalán raktak bele valamit, de ez esetben inkább nem örültem, és első között dobtam ki. Mondjuk ezzel mákom is volt, de erről majd később.

  • Motor és váltó is került bele, így megsokszorozódtak a túlélési esélyei :)

  • A következő általam ismert állomás ben88 kolléga, akihez 2011-2012 körül került autó. Hozzá már a fenti, 2008-as állapothoz képest lepattantabb állapotban került az autó, elektromos rendszer-, motor-, fék-, és egyéb problémákkal, szokásos és nem szokásos gányolásokkal. Nem részletezném, a garázsában olvasható a teljes történet. Amennyire lehetett, ismét formába hozta műszakilag és szorgalmasan járt különféle találkozókra :) Ebből az időszakból nekem is van egy idevágó képem, amelyen az előző és a mostani autóm egymás mellett áll :) Mi ez ha nem a sors (avagy balsors, majd idővel kiderül ;) ) keze??

Hozzászólások

  1. prince978  - 2016. március 22. 16:31

    Írhatnál a gépről!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére