Első fékbetétek.

1982 Plymouth Gran Fury
Szervíz
-
-
Előre gázos lengéscsillapítók.
-
Előre 2 gömbfej.(Nascar minőség)
-
A szimeringek.
-
Váltódekli tömités és szűrő. Váltóolaj is le lett cserélve Carlube Dexron 3-as olajra.
-
A szervókonzol tartó. A szervófolyadék is le lett cserélve. A szivattyútengely kicsit izzad, de még nem vészes.
-
A doboza, 318,340.
-
Hátsó fékmunkahengerek.
-
Hátsó gázos lengéscsillapítók. KYB márkájúak, mint az elsők és az ősellenség gyártja: Made in Japan.
-
Még nem tudtam fotókat csinálni a szilentekről, stabilizáló rudakról és a hűtőkupakról mert az is felmondta régebben a szolgálatot. A hátsó fékpofákat ferodózni kellett, a fékdobok véghelyzetben de még jók. Ezútón is szeretném megköszönni Oszinak és az Atlantic Motorsnak a segítséget.
-
Nem írtam de a rendszámtáblatartót is megcsináltam rendesen.
A kormányholtjáték elég nagy volt, nem lehetett állítani rajta, és a pitmann kart is ki kellett cserélni így az is javított a holtjátékon. A légszűrőt nagyobbra cseréltük hogy kevesebbet fogyasszon az autó és hogy a gyári méret legyen rajta, de a csere nem volt ilyen egyszerű mert a tartó csavar nem volt elég hosszú és be is volt ragasztva így ki kellet tépni onnan és újra beragasztani.
2011.03.02
Elvittük az autót Oszihoz, hogy javítsa meg a lötyögős jobb oldali vissza pillantótükröt, felragassza a Gran Fury emblémát jobbra, a jobb verling dobnak az alumínium fedőjének pótolni a csavarjait hogy ne rázkódjon, a hátsó ülés támlának a rögzítő csavarjait szintén pótolni kell és az ajtóknak a zsanérját megcsinálni. -
2011.03.17
Névnapom alkalmából szüleimtől azt kértem hogy a kocsi 4 felniét újítsuk fel, miután rozsdásak voltak. Így Oszi a felniket elvitte homok fújni, galvánozni, színterezni(feketére)és még csillogó lakréteget is kértem rá, mert úgy az igazi. Képeket amint tudok töltök fel. -
Itt lehet látni ahogy a dogdishnek kifestettem a belső bordáit. Eddig csak egyet bírtam megcsinálni. És a gumikat is lemostam, és befújtam gumiápolóval.
-
2011.07.12
Kicseréltettük a motor és váltó tartó bakokat. Miután kicserélték azokat, és önindítóztunk a generátor füstölt és leállt. Így a generátort is felújítottuk teljes egészében. -
A mai nap is egy nagy nap számunkra. Voltunk Magyar Gyurinál, ő vette meg a nemrégiben hirdetett Fifth Avenue alkatrész autót, amiről mi lemaradtunk. De szerencsére, Kis Gyuri közbenjárására volt oly szíves és lehetővé tette számunkra hogy a várva várt 8 1/4-es gyári hátsó hídhoz hozzájussunk. Bónuszként még egy V8-ashoz való hűtőt és egy légterelő műanyagot(fan shroud) is kaptunk. Miután a híd tiszta rozsda de a szerkezete hibátlan, a házat homokfúvatjuk, galvanizáltatjuk és fényeztetjük.
-
A hátsóhidat feltetettük. De egy kis malőr történt, kiderült hogy felesleges volt megvenni a hidat, mert ugyanaz mint az előző csak az áttét hosszabb DE nem lóg aminek örülünk. Így valószínűleg kevesebbet fog enni a verda, de nem is fog úgy menni mint azelőtt DE jövőre remélem ki tudjuk majd cserélni a gyárinál is rövidebb áttételre és egy speer-t is szeretnénk.
-
Egyik nap, amikor Vácra akartunk menni, kb. 5 km-t mentünk otthonról amikor a kocsi leaállt. Pedig pár nappal elötte hoztuk el a kocsit a szervízből. A kocsit átbikáztuk és hazavittük. Felhívtuk Oszit, azt mondta hogy a tekercseléssel lehet a gond. Elvittük a kocsit Oszihoz majd ők az akksit elvitték megtekercseltetni. A generátoros azt mondta, hogy felújította a tekercselést is (mert az előzőnél már minden egyéb fel lett újítva).Az ukrán gyártmányú fesszabályzót fordítva dugták vissza, és ekkor üzemképtelenné vált és az elektronikája elszállt. Ekkor kaptunk egy magyar kisipari LADA 2101-be való fesszabályzót, amelynek a beszeréle után a következő kaland történt. Amikor másodszor is elhoztuk az autót,ismét a dugó kellős közepén otthagyott a kocsi és az akkumulátorban semmi áram nem maradt.Az akkut hazavittük, feltöltve másnap visszatettük, autó ekkor pöcc-röff, de már gyanakvóak lettünk. A lakóhelyünkhöz legközelebbi autóvillamosságihoz beálltunk és átatdtuk a kocsinkat a villamosság tudósainak. Kiderült, hogy a fesszabályzóhoz és a generátorhoz hajszálvékony drótok mennek, ráadásul a testelés sem tökéletes, mindenesetre a 14 voltból 11 ért a fesszabályzóhoz és megbolondult szegény. Az aksin 17-18 voltokat mértünk, a sav, mint a legjobb ásványvíz pezsgett eszeveszettül.
-
Ekkor jött a nagy ötlet, hogy ne tranzisztoros, ne tirisztoros, hanem hagyományos külső fesszabályzót szerezzünk. Ismerősök készséggel hozzájuttattak egy ZIL fesszabélyzóhoz, amely 1971-es szabványú volt, de lehetetlen volt működőképesen becsatlakoztatni, az orosz honlapokon pedig 3 oldalas ismertetőt találtunk, hogyan kell tesztelni és beállítani.Így ez felejtős lett, de egy másik szálon USA autó specialista (egyébként Mercedes profilú szerelő) ismeretlen jótevőm küldött egy LADA-ba való orosz (de Németországban ezt lehet kapni a LADA 2101-től a 2106-ig, mert ezeknek van csak külső fesszabályzójuk) tranzisztoros fesszabályzót. Végül ez egy az egyben a régi helyére bekerülhetett. Egy ellenőrző LED villog rajta váltakozó jelleggel, a töltés függvényében. A jó testelés, vastag kábelek és ez meghozta gyümölcsét, a töltés tökéletes, a műszerek se ingadoznak (főleg a hőfokszabályzó, amely a forrásponttól a jegesedésig mindent mutatott már a végén. Szóval megoldódott a probléma.
-
Egyik kedves barátom elkészített számomra egy caution fan és egy légszűrőház matricát.
-
Itt már a helyén.(természetesen ferdén tudtam felragasztani)
-
2012.10.20
Húhh, már egy jó ideje, hogy nem írtam a kocsiról. Pedig mindig van mit írni.. Hol is kezdhetném?
Elsősorban a komplett gyújtást kicseréltettük, kapott a kocsi egy vadi új gyújtástornyot, egy MSD Ignition trafót (gyárinál erősebbet) és MSD (8.5mm)piros színű kábeleket.
A kocsi hátulja meg volt dőlve, a kínai heavy duty laprugó volt a felelős. Még amikor vettük a légterelőt és a hűtőt Magyar Gyuritól, elhoztuk a bontott kocsiból a laprugókat is, hátha kelleni fognak, kellettek is. A rugókat a Patik kft.-hez vittük, megcsinálták nagyon jó áron. Jelenleg a rugók nincsnek megerősítve, próbálgatjuk milyen így, de valószínűleg erősíteni fogjuk. Rugó csere után, kiderült, hogy a kocsi eleje ferde a karambol miatt, elvileg nem érdemes kijavítani mert ez csak egy Fury..de ettől függetlenül mi kiszeretnénk javíttatni, viszont nem tudjuk kihez vigyük.(aki tud ajánlani valakit, kérem privátba írjon).
Miután a légkondi egyébként sem működött, kiszereltem a hütőt és a csöveket is, felesleges a kocsiba addig amíg a motor, kasztni és a fontosabb dolgok nem lesznek cserélve vagy felújítva.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!