1972 Dodge Dart Swinger

  • kompakt szériás versenyautó moparfalváról./őő, ez a kép nem kakucsringen készült sajnos, érdekessége viszont hogy a legtöbbtől eltérően nem gyorsulási versenye épített veró.

  • mindig is érdekelt, hogy mi is volt az akkor tesztelők véleménye az enyémhez hasonló dartokról a megközelítőleg pontos adatok miatt kizárólag 340 ci-s motorral szerelve.

    több helyről szedegettem össze adatokat:

    "Az új 340-es Dart Swinger a Scat Pack többi típusának filozófiáját követi. Nagy testvére talán a Super Bee lehetne, mely a Mopar által sikeresen bevezetett "Small Money, Big Power" koncepcióval indul a vásárlók meghódítására. A kompakt autó külseje ebben az évben hozzá lett igazítva a Chrysler többi típusának stílusához, újítás például a hátsó lökhárítóba szerelt lámpa. Az autó eleje már-már szolídnek mondható, de a motorháztetőn magasodó két- nem bekötött- légbeömlő és a hátsó Bumble Bee csík elárulja a csúcsmodell hovatartozását. Az 1970-es Dart Swinger GTS kis méreteinek (110.0 in.-2794 mm tengelytáv) és jóindulatú torziós első futóművének köszönhetően kanyargós utakon is élvezetessé teszik az autózást. Igazi kanyarvadász de a figyelem nem árt, mert ha rutintalan vezetőt könnyedén megtréfálhatja. A szervó rásegítéses kormánymű kissé kevés visszajelzést ad a sofőrnek, aki speciálisan versenypályára akarja használni a kocsit, jobban teszi, ha a hagyományos megoldás mellett marad."

    " a fékek kívánságra elől 11 collos belső hűtött tárcsák, melyek a könnyű karosszériát az átlagnál gyorsabban késztetik megállásra."
    "A 340 ci-s erőforrás már többször bizonyított, 275 lóerejét viszonylag magas fordulaton adja le, a 4 sebességes Hurst mechanikával ellátott váltó pontosan kapcsolható, és a hosszan kihúzatható motorral magas vezetési élményt nyújt."

    "Ezzel a kocsival nemcsak a Nagyit lehet elvinni a templomba, hanem remek formát mutat egy kis éjszakai versenyzés esetén is."



    miután több eredményt is találtam a gyorsulást és a negyedmérföldes időket illetően ezért itt van 3./mindenki válassza ki a magának számára szimpatikust.:)/

    340-es 275 lóerő, 3.23 áttétel:
    0- 60 : 6,3 mp. 402 méter :14,6 mp 96,2 mérföld/óra

    340-es 275 lóerő 3.91 áttétel:
    0-60 :6.0 mp. 402 méter:14,4 mp 99 mérföld/óra

    aztán még egy, itt levették a légszűrőt, és feltettek két normálisabb gumit hátra:

    340-es 275 lóerő 3.55 áttétel

    0-60: 5.8 mp. 402 méter 13,9 mp 103,5 mérföld/óra


    és a viszonyítás miatt két nagyágyú adatai:

    1970-es Buick GSX Stage 1 455 (360 lóerő)3.64 áttétellel

    0-60 :6.2 mp 402 méter :14.0 mp. 103 mérföld/óra


    1969-es Dodge Super Bee 383(335 lóerő) 3:55 áttétel

    0-60 :5.6 mp. negyed mérföld : 14.04 mp 99,55 mérföld/óra

    a dartok nagy százaléka nem volt ennyire harcias.a nagyi is tudott vele donout-ot hozni a helyi péktől, sőt lúzer cipőárusok is előszeretettel vásároltak hasonlót.a legtöbb dart csak slant six-el volt szerelve, vagy standart v8-al, ami kevésbé izgalmas teljesítménnyel rendelkezett, de kiment a világból, ha kellett.
    a swinger már kevésbé volt fapados-jutott bele telikárpitos ajtóburkolat műfabetéttel , meg light paket is megvilágított kesztyűtartóval, hamutálakkal és irányjelzést tudatosító lámpácskákkal dicsekedhet.-utóbbiak természetesen nem az utastérben találhatók.ja, persze, ez nem sok, de elég pont.fontosabb, hogy középkonzol váltós. a GTS/ swinger pedig igazán kis tökös verda volt.a gyár 275 lóerőt adott meg nekik, az NHRA valamiért mégis a 320-330 HP-s kategóriába sorolta.alacsony 14-est tudtak produkálni a negyedmérföldön. (persze dartból is volt big blockos 383, 440, és HEMI-is, de ezek elég ritkák.)(HEMI 68-ban 50 darab)érdekesség, hogy a swinger kivitel alapára magasabb volt, mint egy plymouth road runneré.



Hozzászólások

  1. pitta  - 2008. szeptember 8. 20:47

    Ez nem a hullámos autó?
    Felni mikor lesz rajta?

  2. kölyök  - 2008. szeptember 8. 22:03

    de, az.:)))

    majd jövő szezonra.mesélem legközelebb.

  3. LeMans67  - 2008. szeptember 9. 17:49

    Nagyon jó lesz a TT felni, ideje lenne már, hogy végre ott legyen a helyén :)
    Drukkolok, a híd miatt....

  4. custom cruiser  - 2008. december 8. 10:31

    Egyik örök kedvencem a találkozókon a Dart. Örülök, hogy ilyen sok jót olvashatok róla. :)

  5. Meliw116  - 2009. április 8. 23:50

    Hát előtted is le a kalappal,ez aztán nem kis meló volt,de megérte!

  6. kölyök  - 2009. április 17. 20:18

    köszönöm!
    én meg rajtad ámulok!:)

  7. kölyök  - 2009. április 30. 19:41

    :)

    a pokolra jutunk így-is úgy is!:)))))
    legalább a rock & roll szóljon!

  8. GNX  - 2009. augusztus 16. 01:57

    Üdv Kölyök!
    Az összes garázs naplót nem olvastam,de a tiéd a leg eredetibb!Azt tetted a vásárlás után a gépeddel,amire való:Megülted.Az a szememben nem igazi benzinvérű Detroit mániás,aki egyből ne akarná kinyomni a szemét egy ilyen gépnek a vásárlás után..:)Igazi Rockabily szemlélettel írsz,ami tetszett.Igaz,Én most egy 68' Buick Wildcat-be ülök ha minden igaz,de gratulálok a Dartodhoz!Tudom,hogy mindig feladta a leckét a hőskor gyorsulásain ez a tipus.További sok szép sikert,önfeledt kilométereket.Égig érő bornoutot....:-)

  9. customman  - 2010. augusztus 30. 22:22

    Jó garázs. :)
    Gratulálok.

  10. kölyök  - 2010. szeptember 24. 22:08

    danke vagyok!

  11. thommey  - 2011. augusztus 8. 20:45

    Nagyon szép lett a rod! Komáromban megcsodáltam. Keveset állt egy helyen:)Végre nem rat. Melegség a szívemnek!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére