1989 Chevrolet Beretta GT

2017 - Miben rejlik a csoda? #1

  • Első blikkre inkább kívülről néztem körbe az autót, később majd az alvázat is szemügyre veszem.

  • Egy jövőbeli forgalomba helyezés akadálya a két eredeti fényszóró, amik természetesen nem rendelkeznek a szükséges "E" betűvel.

  • A motorháztető az egyetlen kopott darab a karosszéria elemei között. Belülről is látszik a korrózió rajta, de erre jelenleg nincs szükség, így nem jelent problémát.

  • Távolról jól néz ki az autó, az apróbb szépséghibái nem feltűnőek.

  • Az autón a legjobb dolog számomra az eredeti oldalsó díszléc, amit már hónapok óta vadásztam az interneten mindeddig hiába.
    A díszléccel a Base hiányzó szettjét szeretném pótolni, mivel a korábbi felragasztott csíkokat a fényezés miatt már eltávolítottuk róla. A lécek közepe az autón piros volt (hasonlóan a lökhárító takaróiban található csíkokhoz), ezt azonban valamiért már lekaparták róla. Ez pedig kapóra jön, hiszen a 2 literes motorral rendelkező autón ez a csík eredetileg fekete színű, így könnyebb az átfestése.

  • A csoda egy újabb szelete az ablaklehúzó gumi, ami egyetlen repedés nélkül vészelt át lassan 3 évtizedet. A Base gumijait igyekszem egy megfelelő univerzális gumival pótolni, mert az még nincs teljesen megkeményedve úgy, mint az eredeti, viszont ha nem sikerül a tervet megvalósítani, akkor még mindig fel lehet használni ezt a darabot.

  • Ez egy nagyobb karcolás a bal hátsó kerékdobon, de egy ilyen autónál ez nem mérvadó.

  • A baloldalon különösebb rohadást sehol nem fedeztem fel, ami meglepő az autó többi részéhez képest.

  • Az előző tulaj egy megoldása a hátsó ablakok sötétítése, mely nekem személy szerint nem tetszik igazán, de nem rontja el az összképet.

  • Itt már látszódik, hogy régebb óta fennáll a rohadás, amit már próbáltak felületileg kezelni nem sok sikerrel.

  • A jobb hátsó kerékdob több helyen is rohadásnak indult már.

  • De közel sincs olyan rossz állapotban, mint a jobb első kerékdob, amin több helyen is komolyabb a rozsdásodás.

  • A rohadás itt egész komoly, a lyukakat én csináltam mert kíváncsi voltam, hogy milyen állapotban is van az elem pontosan.

  • Ezt látva nem meglepő, hogy az autónak nem volt már műszakija november óta.

  • Már meg is kezdődött a díszlécek leszedése, hogy a másik autóra minél előbb felkerülhessenek.

  • Az eredeti GT felnik nagyon jól mutatnak rajta, a téli gumik pedig elég jó állapotban vannak, ami épp kapóra fog jönni.

  • A felniknek egy alapos tisztítás kell majd, de egyébként nagyon rendben vannak.

  • A GTZ felnik is szépek, csupán az egyikről hiányzik a középső kupak. A gumik már több mint 8 évesek és nagyon el vannak kopva, így ezeket már nem lehet felhasználni, viszont a felnik még jól jöhetnek valamikor.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére