Sedertünk hazafelé az M3-ason. Imádtam, mikor az autók elmentek mellettem, lassítottak, és hosszan átbámultak...

1980 Oldsmobile Ninety Eight
A kezdetek
-
-
Otthon a verda. Szokja a helyét. Majd kell találnom neki egy garázst, egyelőre még nincs hol aludnia.
-
Még meg sem volt a kocsi, de már azon agyaltam, milyen nevet adjak neki. Merthogy meg kell személyesíteni egy ilyen kocsit. Olyan nevet akartam, ami szorosan köthető az autóhoz, és illik a karakteréhez. Hamar jött az ötlet: Reggie, a Regency-ből. Vagány hangzású, nekem tetszik. Igaz, hogy autókat és hajókat női névvel szoktak illetni, de Reggie elég férfias, mégse lehetett Regina :) Gyorsan csináltattam is matricát és felnyaltam a popsijára. Sokat kerestem olyan betűtípust, amivel a Regency-t írják de csak nagyon hasonlót leltem. Nem baj, ez is jó lesz.
-
Nem kicsi....
Imádok vele menni. Mikor elfordítom a kulcsot, és feldübörög a V8, valamiféle Isten-komplexus hatalmasodik el rajtam, és körülöttem mindenki 5 szinttel lejjebb kerül. :) Erre mondják, hogy: real headturner... -
A segg.... Széles, lapos, imádom. Dupla kipu sajnos nincs, van helyette vonóhorog. Pfff.. Nem tudom mit kezdjek vele, levenni még nem akarom, talán valami jampi módon eltakarom.
-
Íme a műszerfal: 1980-ból egy igazi, gyűjtői Oldsmobile Firebird. Ööööö... vagy Ninety Eight? Na ez a kormány majd leugrik róla. Az egész kormányoszlop egy madárból van, de lehet, hogy a rúd marad.
-
Az erőforrás. :) Na ez tényleg erőforrás, nemcsak a nevében. Tengernyi nyomaték, alapjárattól. Egy harmad gáz elég, és máris esztergálja a kaucsukot... Ráadásul hosszabb első fokozat és végáttétel van benne.
-
A hűtés. Igazi 'hibrid' rendszer, van egy elektromos elölről, és a klasszikus direkt hajtású venti hátulról. Jó hangos, de legalább nem hatékony.. Ezt majd lecserélem két szívó elektromosra. Amúgy a hűtő klassz, derék méretű, jó állapotban. Azzal nem kell foglalkozni, csak a légáram hajtásával.
-
Na ezért fáztam este hazajövet. Se fűtés, se ventilátor... Ezt pótolni kell mihamarabb.
-
Regency.... Ennyi. Ez az operalámpa rohadt jó. Nem jó semmire, de marha jampi. Nagyon tetszik, imádom. Az UV és az idő vasfoga helybenhagyta, ezt majd szintén cserélem.
-
Egy hatalmas napfénytető terpeszkedik a fejem fölött. Ez sajnos kívülről le van szilózva, és a motor meg se nyekken, tehát eléggé offline. Ezt mindenképpen szeretném egyszer megcsinálni, mert bitang jó extra egy ilyen. Ekkora egy európaiban sincs, kivéve a full üvegtetős típusokat. A maga korában fele ekkora volt minden tetőablak. Ja és nem motoros, csak kilökős, vagy kurblis. :) USA luxury rulez!
-
-
Ez is jópofa fícsör. Levegővel állítható hátsó futómű. Magasan, vagy laposan akarod hordani a segged? The choice my friend, is yours...
-
Van egy rozsdamentes kipu rendszer. Közösítve, fasza, szép, jó állapotú. Nem rossz, de ebből egyszer lesz egy dupla system.
Hozzászólások
Üdv!
Gratulálok az Oldshoz. Ismerem régről és Gyurit is. Jó választás volt. Ha a horog lekerülne róla szólj mert lehet átvenném.
Köszi!
Még nem döntöttem el a kampó sorsát, ha lejön, szólok... :)
Gratulálok a szép nagyvashoz!
Őszintén gratulálok a VAS-hoz,dög!!! :)
Valahogy nem vettem észre,hogy lett még1 regency.
Gratulálok,az ikertesóhoz :)
Köszi, pedig frissítgetem a garázst... :)
Köszi, igyekszem szerény képességeimhez mérten csinosítgatni rajta, amit lehet.
Jó döntés volt szerintem is a csere, sokkal karakteresebb lett a fekete felnikkel a gép!
Köszi srácok! Egyébként érdemes a korábbi oldalakat is megnézni, mert témakör szerint rakom fel a képeket, nem időrendben. Viszont lassan vége ennek, mert a futó munkák befejeződtek, úgyhogy innentől sorban fogok frissíteni. Z-space: Lacinál való találkozásunk után már fel is raktam mind a négy kerékbilincset a kocsira.
Morcos lett a gép gratula!!
Mindig fejlesztesz rajta egy kicsit,egyre szigorúbb kinézete lesz...tényleg jól néz ki,nagyon szép kis vas ez!
Hűdejó ez! Miért csak most vettem észre?
Grat, nagyon klasz!