1980 Oldsmobile Ninety Eight

A kezdetek

  • Sedertünk hazafelé az M3-ason. Imádtam, mikor az autók elmentek mellettem, lassítottak, és hosszan átbámultak...

  • Otthon a verda. Szokja a helyét. Majd kell találnom neki egy garázst, egyelőre még nincs hol aludnia.

  • Még meg sem volt a kocsi, de már azon agyaltam, milyen nevet adjak neki. Merthogy meg kell személyesíteni egy ilyen kocsit. Olyan nevet akartam, ami szorosan köthető az autóhoz, és illik a karakteréhez. Hamar jött az ötlet: Reggie, a Regency-ből. Vagány hangzású, nekem tetszik. Igaz, hogy autókat és hajókat női névvel szoktak illetni, de Reggie elég férfias, mégse lehetett Regina :) Gyorsan csináltattam is matricát és felnyaltam a popsijára. Sokat kerestem olyan betűtípust, amivel a Regency-t írják de csak nagyon hasonlót leltem. Nem baj, ez is jó lesz.

  • Nem kicsi....
    Imádok vele menni. Mikor elfordítom a kulcsot, és feldübörög a V8, valamiféle Isten-komplexus hatalmasodik el rajtam, és körülöttem mindenki 5 szinttel lejjebb kerül. :) Erre mondják, hogy: real headturner...

  • A segg.... Széles, lapos, imádom. Dupla kipu sajnos nincs, van helyette vonóhorog. Pfff.. Nem tudom mit kezdjek vele, levenni még nem akarom, talán valami jampi módon eltakarom.

  • Íme a műszerfal: 1980-ból egy igazi, gyűjtői Oldsmobile Firebird. Ööööö... vagy Ninety Eight? Na ez a kormány majd leugrik róla. Az egész kormányoszlop egy madárból van, de lehet, hogy a rúd marad.

  • Az erőforrás. :) Na ez tényleg erőforrás, nemcsak a nevében. Tengernyi nyomaték, alapjárattól. Egy harmad gáz elég, és máris esztergálja a kaucsukot... Ráadásul hosszabb első fokozat és végáttétel van benne.

  • A hűtés. Igazi 'hibrid' rendszer, van egy elektromos elölről, és a klasszikus direkt hajtású venti hátulról. Jó hangos, de legalább nem hatékony.. Ezt majd lecserélem két szívó elektromosra. Amúgy a hűtő klassz, derék méretű, jó állapotban. Azzal nem kell foglalkozni, csak a légáram hajtásával.

  • Na ezért fáztam este hazajövet. Se fűtés, se ventilátor... Ezt pótolni kell mihamarabb.

  • Regency.... Ennyi. Ez az operalámpa rohadt jó. Nem jó semmire, de marha jampi. Nagyon tetszik, imádom. Az UV és az idő vasfoga helybenhagyta, ezt majd szintén cserélem.

  • Egy hatalmas napfénytető terpeszkedik a fejem fölött. Ez sajnos kívülről le van szilózva, és a motor meg se nyekken, tehát eléggé offline. Ezt mindenképpen szeretném egyszer megcsinálni, mert bitang jó extra egy ilyen. Ekkora egy európaiban sincs, kivéve a full üvegtetős típusokat. A maga korában fele ekkora volt minden tetőablak. Ja és nem motoros, csak kilökős, vagy kurblis. :) USA luxury rulez!

  • Ez is jópofa fícsör. Levegővel állítható hátsó futómű. Magasan, vagy laposan akarod hordani a segged? The choice my friend, is yours...

  • Van egy rozsdamentes kipu rendszer. Közösítve, fasza, szép, jó állapotú. Nem rossz, de ebből egyszer lesz egy dupla system.

Hozzászólások

  1. Tony  - 2014. április 22. 11:53

    Üdv!
    Gratulálok az Oldshoz. Ismerem régről és Gyurit is. Jó választás volt. Ha a horog lekerülne róla szólj mert lehet átvenném.

  2. DRW  - 2014. április 22. 16:48

    Köszi!
    Még nem döntöttem el a kampó sorsát, ha lejön, szólok... :)

  3. BEAR  - 2014. április 23. 20:54

    Gratulálok a szép nagyvashoz!

  4. Feca  - 2014. április 24. 21:53

    Őszintén gratulálok a VAS-hoz,dög!!! :)

  5. gömbhal  - 2014. június 16. 14:18

    Valahogy nem vettem észre,hogy lett még1 regency.

    Gratulálok,az ikertesóhoz :)

  6. DRW  - 2014. július 11. 17:49

    Köszi, pedig frissítgetem a garázst... :)

  7. DRW  - 2014. november 9. 21:33

    Köszi, igyekszem szerény képességeimhez mérten csinosítgatni rajta, amit lehet.

  8. z-space  - 2015. augusztus 24. 12:45

    Jó döntés volt szerintem is a csere, sokkal karakteresebb lett a fekete felnikkel a gép!

  9. DRW  - 2015. augusztus 24. 15:11

    Köszi srácok! Egyébként érdemes a korábbi oldalakat is megnézni, mert témakör szerint rakom fel a képeket, nem időrendben. Viszont lassan vége ennek, mert a futó munkák befejeződtek, úgyhogy innentől sorban fogok frissíteni. Z-space: Lacinál való találkozásunk után már fel is raktam mind a négy kerékbilincset a kocsira.

  10. keke0323  - 2015. augusztus 24. 17:21

    Morcos lett a gép gratula!!

  11. Skyhawk  - 2015. október 26. 21:16

    Mindig fejlesztesz rajta egy kicsit,egyre szigorúbb kinézete lesz...tényleg jól néz ki,nagyon szép kis vas ez!

  12. tamagaba  - 2016. május 20. 21:44

    Hűdejó ez! Miért csak most vettem észre?
    Grat, nagyon klasz!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére