1990 Dodge Dynasty

Hangszórócsere a kalaptartón....

  • Még mikor elvetettem az ötletet, hogy kicserélem a hangszórókat, nem gondoltam, hogy egy egész délelőttöm rá fog menni. Mit modjak, ez az autó ténleg össze van rakva, és nem fog menet közben lehullani róla semmi.
    Az első próbálkozások a kalaptartó kárpit eltávolításánál sikertelenek voltak, csak arra jöttem rá, hogy míg a hátsó üléstámla a helyén van, addig nem tudom levenni, ugyanis abba az irányba kell elcsúsztatni a levételhez. Ezután megmozgattam, feszegettem az üléstámlát, hátha valami patent tartja. Semmi rakció nem volt, a helyén maradt. Nem sok elképzelésem maradt, el keztem lebontogatni a hátsó oszlop és a sárvédő belső borítását, mind a két oldakon. Ekkor vettem észre, hogy a hátsó ülés alsó részét fel lehet hajtani. Innen már egyenesben voltam. 2 fül fogta alul 1-1 csavarral a háttámlát. A csavarok eltávolítása után, csak meg kellett emelnem fölfelé, mig a tartókról le nem akadt mindhárom ponton, és már lent is volt. De ha legközelebb le kell vennem, 5 perc alatt megteszem :)

  • Kapott szép, új papírmembrános ALPINE hangszórókat. Azért választottam ezt a márkát, mert a gyári rádiósmagnót is az ALPINE gyártotta, értesüléseim szerint.
    A régi hangszórókról csak annyit, hogy valami kínai márlájú ( KANSHAY ha jól írtam...) műanyag membrános hangszórók voltak. Szét voltak hajtva, már recsegett mindkettő.

  • Vagy szerelés közben, vagy m régebben az egyik tartó fül, letört a kalaptartó kárpitjáról, amit csak ragasztással tudtam orvolsolni.

  • Amíg megkötött a ragasztó, addig a hátsó oszlopban lévő lámpák javításával foglalkoztam, mivel az oszlopot fedő burkolat eltávolításakor ők is ki kerültek. Már másodjára vettem ki őket. Az első kivétel azért történt meg, mert a lámpákban a fénytötő lencsék nem voltak a helyükön, sőt az egyi nem is látszódott, a burkolat mögé esett. Első szétzerelésukkor, döbbenten néztem mikor kikerültek a helyükből. Úgy néztek ki, mintha valaki ki akarta volna önteni az egész lámpa belsejét ragasztóval. Szerencsére lágy kötésível, és nem a legjobb minőségűvel, így el bírtam távolítani mindenhonnan a ragasztót, és meg tudtam ragasztani normálisan. Az egyik lámpa kapcsolójába sajnos a heves ragasztáskor, beelefolyt a ragasztó. Valamennyire sikerült kitakarítanom az első szétszereléskor, viszont most is ezért volt szükség a szétszerelésére.

Hozzászólások

  1. Long74  - 2012. november 20. 13:49

    Gratula! Sok gondtalan mérföldet!!!

  2. Mocorgó  - 2012. november 22. 17:02

    Szia márkatárs! Jó kocsi! Grat


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére