1989 Chevrolet Caprice Classic Station Wagon

2012

  • 2012.04.20. Századszorra néztem meg az eladó járgány hirdetését a neten. Csorgattam a nyálam a képekre, majd vettem a bátorságot és írtam Hözsőnek (az eladónak) egy levelet.

  • 2012.05.26. Többszöri levelezés után elmentem megtekinteni az autót, sokat nem tanakodtam a vásárláson. Pár nappal később a nagy részét ki is fizettem, de elhozni sajnos nem tudtam, mert nem volt rajta vizsga és biztosítás. Majd jött az eredetvizsga, műszaki vizsga, stb...

    2012.05.30. Megírtuk az adásvételit.

    2012.05.31. Ettől a naptól hivatalosan is ACCH tag lettem :)

    2012.06.01. Beléptem a Bogarasokhoz és megkötöttem a kötelező biztosításomat.

    2012.06.16. Friss műszakival kézhez kaptam az autót. Köszönet érte Hözsőnek, Kiss Gyurinak és Mamutnak.
    Ahogy beültem a kocsiba már akasztottam is a tükörre a két dobókockát, melyet Vizi Bianchista Istvántól kaptam ajándékba :)
    Mivel a törzskönyv elveszett, pár hétig körözni kell a rendőrségnek, majd ha lezárták az ügyet, akkor kaphatok új rendszámot, forgalmit és törzskönyvet.

    2012.06.17. Húgomék a melóhelyükön elnevezték a nagyvasat Burney bácsinak :)

    2012.06.20. Az első kisebb javítás. Nem működött az autó belső világítása és maga a lámpatest is kissé lógott a tetőről.

    2012.06.30. Szigetszentmiklósról hazafelé, éjjeli tízkor elszállt a tompított világításom. A szembejövők legnagyobb örömére hazajöttem távolságival. Másnap reggel elkezdtem átnézni és újraszigetelni az elektromos vezetékeket. Az egyik saruról olvadt le a szigetelés és ért hozzá a testhez.

    2012.07.04. A jobb oldali két ajtón nem voltak ajtóbehúzók, de kaptam hozzá egy garnitúrát, csak épp szürke helyett kék színben. Kevertettem bőrfestéket és átfestettem a jobb oldali kilincseket. Feltenni nem volt egyszerű, mert az ajtóból hiányoztak a lemezek amihez csavarozni kellett volna, így azok pótlásával kezdtem a melót.

    2012.07.05. Ezen a napon a kézifék visszaengedő kart mókoltam meg. Ezt egy dobozban kaptam az autóhoz, mert a bovdenje el volt szakadva. Lecsíptem a ficegő 10 centis darabot, a húzókába mélyen belefúrtam kettes szárral. Majd egy lyukat keresztben is martam rajta, ebbe menetet is fúrtam. Az új bovdent befűztem a karba, a keresztben becsavart csavarral pedig lefixáltam. Tökéletesen működik :)
    Este kinéztem életem első usa talijára, amin végre saját autóval vehettem részt.

    2012.07.08. Az első hosszabb út a hajóval. Három autóval elmentünk Agárdra fürdeni.

    2012.07.09. Szűrös Gábornak (Szűrös Team) köszönhetően be lett foltozva a csomagtartó ajtón az a 16db lyuk, amit az előző tulajok egyike barbárkodott a lemezre, gondolom, hogy a rendszámtábla tartó keretet fel tudja csavarozni a vasra.

    2012.07.13. Sikerült némi utánaolvasás után beállítani a rádión a pontos időt :D

    2012.07.20. Irány a Balaton parti találkozó. Este Kenesén elvették a rendszámaimat a forgalmival együtt... Köszönhetően az előző tulajnak, aki nem fizette 2006 és 2008 között a kgfb-t és hatóságilag kivonták a gépjárművet a forgalomból. Ha ezt előbb tudom, 2300Ft-ért visszaállíthattattam volna. Így most hetekig zongorázódhat, míg újra rendszámom lesz.

  • 2012.07.23. Bementem a csepeli okmányirodába, ahonnan telefonáltunk a Balatonalmádi Rendőrkapitányságba, hogy a cuccaimat véletlenül se Csepelre küldjék, mert augusztus 1-től 20-ig nyári szünet miatt nem lesz ügyintézés. A telefon másik végén beszélő hölgyemény megígérte, hogy rögtön címkézi, és másnap fel is adja a csomagot.

    2012.07.30. Felhívtam a Visegrádi utcát, sajnos még semmi hír a dolgaimról. Kiderült, hogy a nagy tudású balatoni rendőrnő Csepelre küldte a borítékomat :(
    Elszaladtam a csepeli kirendeltségre, szerencsémre volt bent egy ismerősöm. Mivel hetente egyszer, péntekenként postáznak a leállás alatt is, elintézte, hogy az én tasakom is fel legyen adva.

    Közben néztem az autóba a gyári méretekkel megegyező hangszórókat (A hülye fejemmel netes kutakodás után megvettem három pár 6x9 colos nagy ovált, persze sem előre, sem hátra nem fért be az autóba. Az első hangszórók 4x6 colos kis oválok, hátul pedig valami elnyújtott 10x20 centis csíkok vannak.) 10 ohmos hangszórókból nem volt nagy választék, ezért 4 ohm-osakat vettem a járgányba. Mivel nem akartam a beső végfokjait elszúrni, jobbnak láttam a gyári fejegységet is kicserélni. Előre Blaupunkt GTX kis ovál hangszóró pár került, a hátsó faramuci méretet kis méretű Sony Wega hangszórókra cseréltem ki. A műszerfal kapott egy új JVC mechanika nélküli rádiót, amihez vettem egy JVC négycsatornás erőlködőt is. Remélem a komáromi talira az új forgalmi, az új rendszám és az új zene is elkészül.

  • 2012.08.08. Felhívtam az okmányirodát, hogy megérkezett-e a forgalmim a két rendszámmal? Az ügyintéző hölgy volt olyan kedves és rögtön leszaladt az iktatóba. A két rendszám ott figyelt a borítékban, de hogy ne legyen minden zökkenőmentes, a forgalmi nem volt benne.
    - Ezt nem értem, nem egyszerre, egy borítékban küldik?

    2012.08.09. Megérkezett az elkobzott forgalmim is. Már semmi akadálya, hogy megkapjam az új rendszámot és a forgalmit, így pattantam is a kocsiba és célba vettem Angyalföldet.

  • 2012.08.11. Mivel megkaptam az autó mozgásához szükséges okmányaimat, nem volt akadálya, hogy ellátogassunk a Monostori erődbe. Íme a bizonyíték:

  • 2012.08.21. A mai postával megjött az új törzskönyvem, pár perccel később telefonáltak a Visegrádi utcából, hogy a reg matricám is elkészült. Éppen dolgoztam, de másnap mentem is érte.

  • 2012.08.25. Kilátogattunk az ipolyszalkai autótalálkozóra. A dB versenyen 121,5-tel holtversenyben harmadik lettem :)

  • 2012.09.08. Lurdy V8 is kipipálva! Még dél előtt kigurultunk a szomszédommal. Béciék hamar elinaltak a Lincoln-nal, de én maradtam estig. Jó kis összeröffenés volt!

  • Ez egy kihagyhatatlan kép :)

  • 2012.09.25. Jöjjön a rendszám! Mikor megvettem a vasat ez is gyenge pontja volt. A rendszámtábla felett lévő kis lámpa nem világított. Előkaptam a multimétert és rájöttem, hogy eleve feszültséget nem kap. Nem volt gond, mert csak a test vezeték volt megszakadva. Egy könnyen hozzáférhető csavart kilazítottam a bal hátsó lámpa környékén, majd egy madzagot aláhelyezve visszacsavartam. Már volt testem :)
    A lámpa egy rozsdakupac volt, így inkább egy rövid halványkék kültéri neon csövet helyeztem fel (csak ez volt kéznél).
    Ma volt időm vele foglalkozni, a lámpáról lemartam a rozsdát és elszaladtam venni öt ledet, majd a pultnál inkább tízet kértem.

  • Nem vagyok műszerész, ezért nem is 100ezres wellert vettem elő. Bár ennek a pisztolynak bumszli a hegye, de a célnak tökéletesen megfelel. MŰKÖDJÖN :)
    Ja... és fehér legyen, mert a kresz szerint csak piros, borostyán vagy fehér fényforrások lehetnek a gépjárművön. Nem szeretnék okot adni rá, hogy esetlegesen rendszám nélkül, útvonalengedéllyel kelljen ismét hazagurulnom :D

  • Ez lett a végeredmény. Nekem tetszik :)
    Ne kérdezzétek miért nem mentem el a homaszitába egy ledes szofita izzóért, mert nem tudnék rá válaszolni.
    A tíz led 600 pénzembe került, hogy elkrúzingoltam a boltig és vissza vagy 1000-be, ón és nyák volt itthon. Jó érzés, hogy én dobtam össze, működik és tetszik is :)
    Azért raktam ötöt sorba, hogy még véletlenül se kapjon túlfeszültséget. Az egyetlen átka, hogy ha nem jár a motor és ezáltal a generátor sem, akkor a nyitófeszültséget sem éri el az akksiból kiáramló Voltok száma :)

  • 2012.10.11. Megérkezés NaNo műhelyéhez.
    Előzetes megkukkantás és egyeztetés után elgurultam Székesfehérvárra gyertyacsere és és jó adag elektromos vezetékezés céljából.

  • Egy szervőcső csere utáni szervóolaj utántöltést láthatunk. Kicsit járt a moci míg korrigálódott az olajszint. Ennek következtében a gyertyák cseréje sem volt kényelmes, mert a blokkal együtt cseppet azok is felmelegedtek.

  • A villanyász is nagy hozzáértéssel végezte az operációt. Már nem kell félnem tőle, hogy egy kietlen úton az éjszaka kellős közepén cserben hagy a világításom (nagy meglepetésemre egyszer volt rá példa). Kapott reléfoglalatot, biztitáblát és új vezetékezést. Az két-két első indexem sem szinkronban villogott, hanem felváltva, de már ez is tökéletesen üzemel.

  • Este nyolc óra múlt, elkészült a VAS. Motor pöcc, tolatás a műhelyből, majd világítás fel... Valami nem stimmel. Itt-ott kósza 2-3 volt, kóboráram? Nem! A gyári testkábelek is csere érettek lettek. Még gyorsan kétszer fél méter vezeték került beépítésre.

  • A búcsú pillanata! Könnyes szemmel köszönt el egymástól a két nagyvas (emlékül kis gumicsíkot hagyva a parkolóban). De lehet csak a nevetéstől sírtak: "üveg az izzó?" :D
    Újra megragadom az alkalmat... Nagy köszönet NaNo-nak és Krisztián barátjának a lelkes és célratörő munkájukért!

Hozzászólások

  1. HöZsö  - 2012. július 29. 22:51

    Jó, hogy csináltál garázst. Sajnálom a kenesei esetet, én azt hiszem minden tőlem telhetőt megtettem, hogy tiszta legyen neked az autó, ez nekem derült égből villámcsapás volt. Remélem könnyen rendeződik.

  2. Sztraki  - 2012. július 29. 23:03

    Szia! Köszi, hogy írtál! Mint kiderült, az új rendszám és a forgalmi is átvehető lenne, ha az ügyintézőm nem lenne 1-éig szabadságon. Szóval, ha minden jól megy szerdán már minden papír tiszta lesz és legálisan járhatom az utakat :)

  3. moparkid  - 2012. szeptember 15. 14:03

    Szeva
    Én sem tiltakozok a kombik ellen, sőt! :) Fasza gépet szereztél! Lehetséges, hogy téged láttak mozogni a vassal csütörtökön 'halason olyan 1 és 2 óra között? Egy ilyen wagon gurult el ott.

  4. Sztraki  - 2012. szeptember 15. 22:13

    Üdv! El kell, hogy szomorítsalak, emlékeim szerint nem jártam arra :) Csepel, Erzsébet, Ferencváros... erre gyakran láthatsz, de Kiskunhalason még nem voltam ezzel a vassal. Nem lehet, hogy Nándi volt a Bel Air-rel?

  5. moparkid  - 2012. szeptember 16. 02:32

    Köszi a tippet, de biztos nem ő volt. Ugyanaz a front maszkos volt, mint a tiéd. A szín is hasonló volt. No mindegy, úgyis járok még azon a környéken nem egyszer, hátha látom még. :)

  6.  - 2012. szeptember 16. 10:45

    Ha véletlen újra összekoccannátok, hívd meg, hogy húzzon fel egy garázst :)

  7. moparkid  - 2012. szeptember 16. 14:55

    Egyértelmű! :)

  8. HöZsö  - 2012. október 12. 22:10

    Jó-jó, de az indexnek ezen bizony felváltva kell villogni :) Legalábbis gyárilag.

  9. Sztraki  - 2012. október 12. 22:25

    Köszi HöZsö! Megint okosabb lettem :) De ezt a vizsgaközpontokban is tudják? ;)

  10. HöZsö  - 2012. október 12. 22:30

    Sajnos nem :) De hiszen te nagy haverságban vagy a rendőrség-okmányiroda duóval :)

  11. Sztraki  - 2012. október 12. 22:37

    Ne is mondd, a múlt héten zárták le az ügyet. A balatoni affér nem az én saram, így nem is lett belőle semmi. Viszont, hogy egy nappal kicsúsztunk az átírási időből, a Szabálysértési Hatóság figyelmeztetésben részesített :S

  12. HöZsö  - 2013. július 13. 08:47

    Fasza lett a szőnyegezés!

  13. Pindy  - 2014. szeptember 12. 17:36

    Hát látom te se unatkozol!! És még sok örömöd lesz a vashoz!:) Nagyon fasza a garázsod!

  14. Sztraki  - 2014. szeptember 12. 17:46

    Unatkozni nincs időm :)
    Köszönöm szépen!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére