1980 Oldsmobile Ninety Eight

Ninety Eight

  • Üdvözöllek a garázsomban!

    Pár szóval elmondanám az előzményeket, hogy lettem szerelmes az amerikai autókba, ha az autó jobban érdekel, ugorj a következő bekezdésre.
    Akkor gurult el a gyógyszerem, mikor az általános iskola végefelé először láttam a Mad Max-et egy agyonmásolt, narrátoros VHS kazin. A jól ismert jelenetnél, mikor Mel Gibson a szökött rab után indult, tátott szájjal, megbabonázva néztem, ahogy egy kövér gázzal kihajt a főútra, és a hörgő V8 eltávolodik. Na akkor lettem szerelmes az amerikai autókba, és elhatároztam, hogy nekem egyszer lesz egy ilyen autóm.


    Nos, sok évnyi vágyakozás-nyálcsorgatás után elérkezett a nagy nap, 2014.április 12, amikor beteljesült régi álmom: amerikai autó tulajdonos és (ami fontosabb) gazda lettem. A sors kegyes játéka folytán épp a 35. születésnapom másnapján lett enyém a kocsi, úgyhogy mondhatom: megleptem magam ezzel a csodás ajándékkal. Majdnem máshogy alakult, mivel januárban már nagyon be voltam zsongva, és akkor sokkal kevesebb pénzből akartam már valamit venni, gyakorlatilag mindegy mit, csak amerikai legyen. Szerencsére meglett a pénz és ettől lenyugodtam kicsit, elkezdtem megfontoltabban nézelődni. Kinéztem egy 79-es magyar papíros Continentalt, amire nagyon rápörögtem, de mikor elmentünk megnézni, letörtem: keményen le volt pukkanva, projektelni nem akartam , mert se pénzem, se tudásom, se időm nem volt rá, így otthagytam. Hazafelé menet haverom unszolására felhívtam az Olds tulaját, Gábort, aki mesélt a kocsiról és másnap lefixáltuk a vasárnapot, hogy megnézzük az autót. Félig-meddig meg is állapodtunk a telefonban, mert tudtam, Ő lesz az enyém. Csak a távolság miatt fintorogtam kicsit, Nyíregyházára kellett mennünk, úgy, hogy már voltam előtte Győrben, dél Somogyban, utazgatás helyett már inkább kocsikáztam volna. Mikor leértünk, megláttam az autót, egyből ökölbe szorult a gyomrom. Kellesz nekem! Megnéztük alul-felül, kívül-belül, mentünk egy próbakört. Azt sem tudtam, hova nyúljak, úgy össze voltam zavarodva. Akkor vezettem először amerikai autót. Amúgy a fontos momentumok mind rendben voltak, szép fényezés, rozsdamentes alváz-bódé, frankó motor (Big Block rulez!), váltó. Viszont rengeteg apró esztétikai és elektromos hibája van, ami nem vészes, de foglalkozni kell vele. Kézbecsaptunk, elmentünk Gyurihoz papírozni (mivel még az ő nevén volt), aki meghatódott arccal közölte velem, hogy vigyázzak nagyon az autóra, és ha meglátja, hogy találkozón gumit füstölök, vagy pörgök vele, kitép a kocsiból, és egy colos vascsővel szétveri a fejem. :) Persze viccelődött, de megnyugtattam, hogy vigyázok rá. Ezek után nekiindultunk a 270 km-es útnak. Kicsit fostam, hogy letérdel menet közben, de nagyon jól viselkedett, és simán hazaértünk. Kilenc után már kicsit reszkettem, mivel a fűtés tövestül ki volt tépve, és se meleg, se ventilátor nem volt. 50 liter benya mellett háromnegyed üveg szilvapáleszt is benyakalt a lelkem, mikor az offomból átraktuk a cimborámtól a szülinapomra kapott nedűt a hátsó ülésre, kis idő múlva ordas alkohol szag terjengett az utastérben. Miafasz??? - Bazmeg Szabi, kiömlött a pálesz. A dugó kiesett, és a hátsó ülés elnyelte a szeszt. Szóval felavattuk a verdát... Két napig olyan szag volt, alig bírtam beülni.
    Másnap a feleségemnek is megmutattam a kicsikét, nagyon tetszett neki. Ő volt az egyetlen, aki támogatott ebben a hóbortomban, (ezúton is köszönöm Neki) a családban mindenki lehülyézett, amikor mondtam, mire készülök. :)

Hozzászólások

  1. Tony  - 2014. április 22. 11:53

    Üdv!
    Gratulálok az Oldshoz. Ismerem régről és Gyurit is. Jó választás volt. Ha a horog lekerülne róla szólj mert lehet átvenném.

  2. DRW  - 2014. április 22. 16:48

    Köszi!
    Még nem döntöttem el a kampó sorsát, ha lejön, szólok... :)

  3. BEAR  - 2014. április 23. 20:54

    Gratulálok a szép nagyvashoz!

  4. Feca  - 2014. április 24. 21:53

    Őszintén gratulálok a VAS-hoz,dög!!! :)

  5. gömbhal  - 2014. június 16. 14:18

    Valahogy nem vettem észre,hogy lett még1 regency.

    Gratulálok,az ikertesóhoz :)

  6. DRW  - 2014. július 11. 17:49

    Köszi, pedig frissítgetem a garázst... :)

  7. DRW  - 2014. november 9. 21:33

    Köszi, igyekszem szerény képességeimhez mérten csinosítgatni rajta, amit lehet.

  8. z-space  - 2015. augusztus 24. 12:45

    Jó döntés volt szerintem is a csere, sokkal karakteresebb lett a fekete felnikkel a gép!

  9. DRW  - 2015. augusztus 24. 15:11

    Köszi srácok! Egyébként érdemes a korábbi oldalakat is megnézni, mert témakör szerint rakom fel a képeket, nem időrendben. Viszont lassan vége ennek, mert a futó munkák befejeződtek, úgyhogy innentől sorban fogok frissíteni. Z-space: Lacinál való találkozásunk után már fel is raktam mind a négy kerékbilincset a kocsira.

  10. keke0323  - 2015. augusztus 24. 17:21

    Morcos lett a gép gratula!!

  11. Skyhawk  - 2015. október 26. 21:16

    Mindig fejlesztesz rajta egy kicsit,egyre szigorúbb kinézete lesz...tényleg jól néz ki,nagyon szép kis vas ez!

  12. tamagaba  - 2016. május 20. 21:44

    Hűdejó ez! Miért csak most vettem észre?
    Grat, nagyon klasz!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére