Üdv a garázsomban !
Igen...jól látod ez a legendás \"Kundi kombi\".Gazdát cserélt, most én vagyok a büszke tulaja! Mindig is valami full-size batárt szerettem volna birtokolni,és a hosszú évekig tartó álmodozásból végre valóság lett! Már vagy tíz évvel ezelőtt komolyan fontolgattam, hogy szerzek valami hasonlót.Konkrét elképzelés nem volt,csak azt tudtam,hogy amerikai legyen és naaagy. De hát tudod hogy van ez!? Vagy nem volt megfelelő autó, vagy a pénznek akadt hirtelen fontosabb helye, a vásárlás meg csak tolódott.De most eljött az én időm! Kifejezetten nem mondhatjuk rá, hogy szép, meg hogy hibátlan,de az enyém!
A verda nem egy pusztulat, hála az előző tulajoknak akik nem kevés pénzt és energiát fordítottak rá,így rám csak néhány kisebb projekt vár.

1980 Oldsmobile 442
442
-
-
Az első találkozás. 2010.11.06.
Mármint potenciális vásárlóként. Ugyanis már korábban is láttam az autót találkozókon, itt-ott csak akkor még fogalmam sem volt, hogy egyszer az enyém lesz. Nyilván sokaknak ismerős az érzés:megláttam és azonnal csőlátás, NEKEM EZ KEEEELL ! -
Az üzlet létrejött. Az autó már az én udvaromban áll.
A hazaút egyhangúságát megtörte néhány kis hiba: az irányjelző hol működött,hol nem,a fényszóró is kihunyt félúton.Természetesen már tök sötét volt,így a haver autójának árnyékában (aki elvitt a nagyvasért)lopakodtam hazáig.Másnap kiderült,hogy könnyen orvosolható kontakt hibákról van szó. -
Ha már megvettem, használni is kéne,tehát elsődleges cél: olyan állapotba hozni, hogy télen is megbízható legyen. A nehézkes hidegindítást orvosolandó, kicseréltem a kissé hiányos Qadrajet karburátort egy tuti Edelbrockra. A tökéletes hidegindítást már csak a gyengélkedő önindító nehezítette. De szerencsére nem volt nagy a baj,csak az indító tengelyének hátsó perselye volt oválisra kopva.Most már pöccre indul mínusz húszban is!
-
Nem kiröhögni a busz gumákat !
A napi használathoz szükséges volt egy garnitúra téli gumi beszerzése.Mivel a pénztárcám jelentősen kilapult a horribilis átírási költségeknek köszönhetően,így ezt kell szeretni.A Chevi Vanról származó kerekek ippenhogy, de felmentek(jó az vidékre).Volt egy kis kipufogó projekt is.Hozzáért az alvázhoz itt-ott,meg kellet igazítani.A végét meg oldalra helyeztük,mert lehúzott csomagtartó ablakkal közlekedve majd meg pusztultam, mivel az összes kipufogógáz visszaörvénylett az utastérbe.Gyárilag sem véletlenül van oldalt.Valamelyest romlott az esztétikai és akusztikus összhatás,de így is dübörög a V8 ! -
Volt egy indexbúra takarítás meg fültörés javítás.Izzót is csak harmadik nekifutásra tudtam beszerezni hozzá,de már ez is rendben van !
-
A csomagtartó ajtó centrálzár motorja cserére szorult.A gyári acélszegecs rögzítés kissé megizzasztott,de sikerült leműtenem.
Ezzel el is jutottam odáig, hogy megbízható,üzembiztos lett a gép.Még néhány apróság orvosolásra vár de azok ráérnek.
Folyt.köv. tavasszal. -
A belsejével köszönhetően az elődeimnek nem sok dolgom van.Mindössze a csomagtartó tetőkárpitját beszéltem rá két csavar segítségével,hogy maradjon a helyén,mert nem bírta a saját súlyát.
-
Az oldalra helyezett kipufogó feketére festve.Még nem végleges,lehet hogy kap valami normális véget, de ez a jövő zenéje.
-
Beérett egy kis kárpit frissítés. Nem vittem túlzásba a dolgot, mégis látványos lett a változás.
Volt: -
Diegos padlószőnyeg igazodva a kárpit színéhez valamelyest.
Lett: -
Kicseréltem a műszerfal és visszajelző lámpák összes izzóját ,mert rohadtul utálom ha valami nem világít.
-
Most legalább tudom, hogy mi micsoda.Egyből kijött egy újabb hiba.Az OIL lámpa járó motornál halványan világított.Először betojtam hogy kicsi az olajnyomás,de csak az olajnyomás gomba nem volt a helyzet magaslatán.Ja.......az autósboltban azt mondták,gombáért menjek az erdőbe vagy zöldségeshez,szóval olajnyomás kapcsoló vagy olajnyomás érzékelő,hogy pontosak legyünk.Lényeg,hogy a cseréje megoldotta a dolgot.
-
Végre itt a jó idő! Felkerültek a nyári kerekek. Kapott egy kis emelést a hátulja, nekem így jobban tetszik. Persze meghagytam a visszaültetés lehetőségét (fél órás munka)hátha valamikor meggondolom magam.
-
Hú, ez a hiba nagyon megszívatott! Jelenség: erős olajszivárgás valahol az AC pumpa környékén. AC alatti tömítés az első számú gyanúsított, tömítés csere,vastagon bepasztázva vissza, olaj ugyanúgy szivárog. Nem volt egyértelmű a szivárgás helye, mert a hűtőventilátor által keltett szélvihar szétküldte az olajat a fél motortérbe. Aknában állok a kocsi alatt, járó motornál és sehonnan nem jön az olaj. Bepasztáztam az olajteknő peremét, száradás után próbakör, megint tiszta olaj minden. Megint állók az aknában, tehetetlenül nézek ki a fejemből, amikor alig látható kartergázra leszek figyelmes az AC mellett az egyik menetes furatból. Beüt a felismerés: bakker,innen jön az olaj és csak akkor amikor fékezéskor előrelöttyen az olajteknőben! Beküldtem egy csavart a likba és meggyógyult. Most meg vakargathatom le az esztétikusan felkent taknyot.
Hozzászólások
Szép az...gratula hozzá :)
Köszi.
Jó látni, hogy fasza kezekbe került!
Te egy ÁLLAT Vagy :) Ezzel a téli kerékkel új műfajt alkottál..nekem bejön :) Egyedi az biztos..de hát ha csak ez van..ezt kell szeretni :)
Belsejéről is képeket :)
Igyekszem !
fain az a téli kerékgarnyitúra!
amúgy ott voltam mikor kipróbáltátok, mesélték hogy miklósról jöttél, mire kiértem, már nem voltatok ott.
Szerintem fordítva is igaz az egyik mondatod az én olvasatomban-nem az enyém,hibátlan lesz és kifejezetten szép.A fehérbetűs gumik az egyedi felniken nálam visznek mindent!A téli hátsók...
hamar tavasz lesz,meglátod.
Most hogy minden világít fogsz igazán bosszankodni..hidd el, addig jó míg nem tudsz a dolgokról! Vicceltem :)
Szép verda..jó dumával :)
Hátsó felnit nehogy lecseréld..védjegyed lesz :)
Milyen műszer került a fordulatszámmérő mellé?
Ahogy Matev is írja, jó látni, hogy javítgatod, szépítgeted! Nekünk fasziknak sok szép emlékünk van az autóval kapcsolatban. Úgy hallottam Zola is körbejárta Komáromban, nézegette sokáig Gombóccal. Kívánom, hogy legalább annyira élvezd minden percét, mint mi élveztük!
A fordulatszámmérő mellé egy vízhőfokmérőt kötöttem be.Csak ideiglenesen van ott majd kivágom belőle.Azért tettem bele,mert nem volt benne termosztát amit én pótoltam és aggódtam hogy nem szar-e a motor pl. hengerfejes,akkor forralhatja a vizet,ami a termosztát eltávolításával néha ideiglenesen javítható.De a motor hibátlan a hőmérő stabil 90 fokon áll.
:D
Nagyon király az autód! És ismétlem az előttem szólót:
TE EGY ÁLLAT VAGY!!! :D
Ja, és hátul utazni, szemben a forgalommal a legjobb!!!
Nagyon ZSÍÍÍÍR.Haveromnak ekkora a garzonlakása.
Te már csak tudod Szomszéd :)
Nem vagyok oda a matt festésért, de miután láttam élőben az autót, azt kell mondjam, hogy szép ez így, ahogyan van, kéne. És köszi, hogy eljöttél!
Szia !
Tegnap jöttél velem szemben Miklóson, majdnem kificamodott a nyakam. Brutál a géped!
Tudod Franky nekem ez már fel sem tűnik mert mindenkinek tekeredik a nyaka aki mellett elmegyek :) amúgy köszi !
Utazni is brutál benne! ;) A vezetése meg... felülmúlhatatlan!
Fasza autó, ez nekem is benne volt a kívánságlistámban. :)
Ezek szerint nyertél a lottón?? :D Amúgy irtó szép lett!!!
Ha nyertem volna a lottón, akkor full restaurálás vette volna kezdetét, de ott nem tartunk sajnos. :)
gratulálok!
Köszi !