A jószág most így fest. (2010. Április)

1991 Pontiac Firebird Bird, Madár, A KOCSI
Firebird
-
-
(Erről a fotóról láttuk meg először.)
Madárka története (a saját tudomásom szerűen)
A dolog valahol régen kezdődött nálam, mivel nagyon hosszú, inkább csak a lényeg (így se lesz rövid).
Az biztos volt, hogy előbb utóbb szerezni szeretnék egy 3. generációs Firebird járgányt. A realitás talaján maradva beláttam, hogy anyagilag elviselhető alternatívát képez egy ilyen autó a hazai népautókhoz képest is, és tény a jelenlegi konstrukcióban semmi különös terhet nem is jelent egy átlag kocsihoz képest. Talán picit féltem az elején hogy mindenem „megeszi” a fenntartása, meg minek nekem egy ilyen kocsi, de hamar rájöttem, más se jobb (anyagi alternatíva vagy gazdaságosabb) azok közül, ami lehetett volna helyette, és akkor miért ne legyen ilyen: Szép, Egyedi, Biztonságos, Amerikai, egy régi Álom.
Amióta nálam van nem, hogy nem bántam meg, sőt, SEMMIÉRT SE ADNÁM ODA!
A világ változik meg vele, bár lehet, én gondolok ebbe a kocsiba többet, mint ami, de nekem akkor is az. (igazából nem csak ez, hanem a 82-92 közti Firebird mind, bár ez különösen ugyebár mégis csak saját, és panaszom nincs rá, még nem okozott bosszúságot)
Hosszasan kb. 3 évig kerestem, több vasat is megnéztem. De mind le volt lakva, km-re mérföld-re is rengeteg volt bennük. Mivel az akkor eladó legtöbb autó valamire való állapotra hozására súlyos összegek mentek volna el illetve a motorról nem is beszélve, (ami rengeteget megevett volna a picinyke fizetésemből) kerestem újabb évjáratú modellt. Hamar rá kellett jönnöm, hogy az utolsó széria 91-92 némileg többe kerül itthon, mint elődei, és nem teljesen egyformák. Apróbb eltérések akadnak, amik igazán nem zavarnak, max a fényszórók mérete okoz némi küllem variációt. De lényegesen jobb alternatívának ígérkezett, mint istápolni egy olyan autót, ami lehet sose lesz tökéletes, csak ha az árát 3x ráköltöd, addig közben örülsz, ha épp megy. És a végeredmény egy alap autó.
Hozzám 2007-évelejénben került, ahogy én látom, és kaptuk gyári állapotban. (Hála ég)
Azt láttuk, hogy feltűnően nem odaillő, vagy gyáritól merőben eltérő módosításkért nem volt szétszedve. Habár az indexek már az itthon elvárt módon működtek. Így jelenleg az első side marker-ek, és parking lamps (hosszúságjelzők, első usa helyzetjelzők) nem világítanak csak indexhez.
-
(Vétel előtti percek)
Gyári benne minden, így nem is sorolnám a pontos típusadatokat, csak röviden, aki érdeklődik, írnám le miből is áll a vétel tárgya.
V6 3.1L szíve van, piros külső, bézs (vajszínű) belsőtér, gyári kazettás Hi-Fi, e.tükör, e.ablak, klíma, stb..
A motor a szériába legyártott utolsó variáns. Gyári adatok szerint 140 paci szorult bele.
Ami igazán engem a KRESZ táblákra írt adatok miatt nem zavar. Egy 5.7L motorral se lennék előbbre. A-ból B-be így is eljutok, max a bugyborékolás hiányzik. Elhiszem gyönyörű a hangja meg az ereje, de szerény igényeimhez ez a motorka pont megfelelő.
Hosszas keresés után mivel értelmes áron, jó állapotú bird-öt nem találtam, őt 2x megnézés után meg is vettük. :) Ezután ettől csak rosszabbakat láttam elérhető eladókat. (Bár 1 kivétel mái napig van) Ami jobb is volt hirdetve az vagy felújított, vagy átalakított volt, de ennyire gyári egyik sem.
Életútja: Született 07/1991 Van Nuys/Los Angeles/California
A gépet 1 éves korában hozták haza, azóta itt volt szervizelve és, csak nyári utazásra használták. Az előző gazdájánál 1 évet volt 2. autóként, azelőtt végig 15-évig az eredeti vevőnél. Így 3.-nak került hozzánk (elvileg).
-
(Első hosszabb utunk)
Az után, hogy hazajöttünk vele 215km-t, elkezdtem kipucolni.
Az volt a gyanúm, hogy talán én takarítom először, mindenfelé a leg lehetetlenebb helyre, vickek-vackok még sült krumpli is be volt hullva. A kárpitot valami koromszerű por lepte be, főképp az oszlopi hangszórók takarólap kárpitját és a tetőkárpitot. Ezt alapos takarítás után sikerült kiszedni. Bár harmadjára pucolva még az ülést is kiszedtük, meg a huzatot is, valami hihetetlen fekete lett utánuk a mosóvíz. Műszakilag minden működött 2 apró elektromos dolog nem ment. A ködlámpák nem működtek, illetve a belsőtér világításban ismeretlen okból nem volt izzó. Ezt a vételkor is tudtuk. Tettem a tetőlámpába izzót, azóta is működik, szóval az nem volt problémás dolog sem hiba. Ködlámpánál gyanakodtam kapcsolóra.
De nem.. a hátában volt 1 biztosító készlet, amiből a gyári könyve szerint (ami megvolt hozzá) pont oda illő hiányzott. Nézem a biztosító táblát. Fedő nuku.. hmm a 30A biztosíték helyén 20A-s, ép.. Na akkor nézzük az izzót. Mind kettő sötét (mármint maga az izzó), csere után rendben világított. Siker. Itt sem volt vezeték gond. Vettem rá USA-ból origi GM biztosító fedőlapot is. Sajna pótkerék és emelő is hiányzott belőle az ehhez szükséges cuccokat emelő rögzítők kerékkulcs stb. Bepótoltam, volt amint szintén USA-ból.
Más bajom nincs, és eddig nem is volt vele szépen üzemel. Műszakin, zöld karin is gond nélkül szerepel. Összességében nagyon jó állapotú az autó, örülök, hogy rátaláltunk. köszönet még egyszer érte PTA-nak, hogy egy több éves álmot valóra váltott vele.
Később még lehet, bővítem, átírom ezt a leírást. -
Így néz ki belülről. :) Vagyishogy általában innen én nézek ki az útra.
Kisebb használatszerű kopásoktól eltekintve nagyon jó, gyári állapotú a belsőtér. Ezek is főképp a kormányt, és ablakemelő és váltógombokat érintik. Szőnyegek ajtó, és tetőkárpitok, rendben vannak. Lógás, gyűrődés, szakadás, egyéb jellegű kár nincs rajtuk. A tetőkárpitban van némi kosz, amit kipróbáltan kiold a tisztítószer, de sajnos félek addigra a sikálás miatt, lelazulna. így inkább legyen enyhén koszos, mint tengerforma hullámos. (Sunfaded UV damage) Nap okozta fakulás nincs a műanyagokon, műszerfal tető ép, repedve hála ég nincs. Mindene működik, klíma e.ablak e.tükör stb. Gyári kazettás alap rádiósmagnó van benne, ami szintén működik. Ahhoz képest, hogy a gyári közel 20éves hangszórók vannak bent, egész jól szólnak, (mind a 4), bár lehet valami minőségi cuccal később kicserélem őket, de csak a gyári helyére! -
Itt már a hátsó traktus csomagtér gödre látható, mint máshol ott is minden gyárinak megfelelőn rendben van, műanyagok szép bézs színűek puhák és csillogóak. Nem porlanak nem mattak. :) mint sok hasonló korú gépben. Gondosan őrizték eddig, igyekszem én is továbbra is megóvni. T-top tasak, roló jó állapotú. Ide az emelőt, pótkereket kellett pótolnom, mindössze, ami az eltelt évek alatt valahol elmaradt. Gyári pótfesték kézikönyv, portfolio megvan a járgányhoz.
-
Egy kép csak úgy poénból. Egy kis retus rá és tessék :) A képen drága kedvesem Anna és, autóka (1991 Pontiac Firebird V6 3.1L) látható, aki épp ÁL ARCot visel. Bár McQueen állítólag a filmben Chevy, mégis a megépített valódiját Firebird Trans AM kasznira húzták rá. (nem 3.gen. re)
Két hír hozzá:
http://www.cadalyst.com/cad/cad-takes-role-making-039ca...haracters-real-5886
http://rideyourpimp.com/blog/auto-parts/turning-pixar-cars-into-real-cars/ -
SZ.P.SZ. (Valaki elírta a márkát anno) Száguldás Pontiac Szerelem.
Volt idő, hogy ez mind összeállt egyetlen időben.
Az ilyen utakat nem lehet elfelejteni, különleges emlékként bele égtek az agyamba.
És ezért a társaság, tett nagyon sokat, és persze a madár, is, de ez a képen látható (szomszéddal) talán nem így lett volna. -
Egyik büszkeségem a kulcstartó ÉKem. Szívecském készítette meglepetésből nekem teljes titokban. :) Magától kikereste a logot és készítette el hű mását saját keze munkájával. Nagyon boldoggá tett vele és, hogy így utána járt, tudatta velem fontos vagyok számára. Ez a kis meglepetés olyan, mint ő nekem egyedi, különleges, is igen fontos!
-
Igyekeztem madaras igényes dolgokat beszerezni, egyik ezek közül ez az ing melyen hímzett márka feliratok logok és grafikák láthatóak. (Találkozóra baráti.) Jóféle az anyag, elég tartós, színe ellenére nem érzem magam főtten benne a forró nap alatt sem. A mosást is jól viseli, (színben és alakban is) Nem vékony vagy vasalt grafikás tömeg cucc, sem árában sem minőségében. Márkatársaknak jó szívvel ajánlom. Van belőle hasonló minőségű télikabát és baseball sapka is!
-
Ez egy igen ritka pillanat, a benzinmérő a megfelelő helyen pihen. F+ :)
Nem ártana, ha sokszor érné el, s tartaná ezt a szintet a hordozott anyagkészlet..
Csak a házi Cassa állna úgy.. -
Bőr orr.
Ilyet is kaptunk vele. Bár én nem sokat használom, azért jó hogy van.
Picit így fura.
UPDATE: Mask SOLD to a better owner!
Hozzászólások
Szia szép autó, jó szín!
Neked ugye barna a kocsid belseje?
HA ESETLEG SZERETNÉL GYÁRI SZÜRKE SZÍNÜT, HIBÁTLAN ÚGY AHOGY VAN, SZÉP, TISZTA, A KOCSIMBAN ILYEN VAN, ÉS CSRÉLEHTNÉNK BELSŐT, NEKEMIS 91-ES, ugyanaz mint a tiéd.iRJ HA ÉRDEKEL
üdv
Mindenképp szólj, előfordul hogy az ember elkezdi unni valamiért kocsiját, és kiderül hogy csak a belsőt unja, egy új/más belsővel fel lehet dobni a kcosit, midnenesetre ha lesz valami én legyek az első akinek szólsz!
üdvfer
Csak még megemlíteném hogy egy piros 91-esben vlt az én szürkém. Tehát a piroshoz nagyon jól megy a szürke, a feketéhez pedig a vajszínű. Tehát mindenképp jól nézne ki a kcosid, tavaszi találkozón ott leszek, majd megszemléljük oks?
Tudom :) a szürke is jó, (akitől vettük annak a másik kocsijában ilyen van) ahhoz már jól nézne ki 1 króm felni szett stb. De én tuti maradok ennél az árnyalatnál. Így imádom ahogy van :) Előreláthatólag Márc 22-én lessz Debrecenben usa car meeting.
Végre újra láthatom Minike2-t, vártam már hogy nyiss neki garázst.
Gondolom továbbra is jól viselkedik és gondos gazdája vagy. Üdv: pta
Köszönöm!
Igyekszem ,vigyázni rá.
Maximálisan azt nyújtaja amit évekig gondoltam róla, főleg a vezetés élmény tekintetében.
Szia!
Szép autó, látom kívül, bellül megkímélt. Egyedül azt sajnálom picit, hogy V6-os. Sokkal nem magamsabbak a fenntartási költségei azoknak sem, főleg, ha nem lett széthajtva, de ha neked jó a V6-os is, akkor rendben. :)
Vigyázz rá, és próbáld ilyen állapotban tratani.
Háát a jelen fizum mellett elképzelhetetlen a V8 fenntartása. Főleg 1 karbisé..
Jó-jó az usa autó V8, meg az a hang pótolhatatlan.
De be kellett azt is lássam attól sem másabb, sem jobb nem lenne a hazai utakon. És mivel a táblák többet úgysem engednek meg, a v6 v8 különbséget nem igen érzem napi használatban. Igyekszem vigyázni rá és a meglévő apróbb gondjait korrigálni. Kösz a hozzászólát, Laci (Z U H I)
Hát a mienk városon kívül ~10-11 litert fogyaszt, városban pedig ~14-15-öt,(V8 5.0 TBI) de az ember ilyen autóval nem nagyon megy városba jó esetben. Az átlag olyan ~13 körül lehet.
A teljesítményük pedig 170 LE (5.0 TBI) vagy 190-210 LE 5.0 TPI. Szóval az adója sem egetverően nagy. :)
Persze az megint más kérdés, hogy nagyon ritka a V8-as jó állapotban.
Majd talán valameilyik amerikai autós találkozón megcsodáljuk egymás autóját is :)
Sok boldogságot és sok mérföldet az authoz!
Háát így más 1 picit, ebben 151LE van beleszorítva.
Elsődeleges volt mikor kerestem egy minél újabb (technikailag a 82-es hez képest) ,de jó állapotút leleni. Van 1 másik ugyanilyen ami tetszik, de ő még mái napig hírdetve is van. Következő USA vas talink 2008.05.03 -én Lessz Debrecenben a 33-as úton a Baumax parkolóban! (események közt is fent van már) Plakát a héten lesz kész. Esetleg ide is szívesen várunk. Laci (Z U H I)
Ahha értem.
Én úgy tudom, hogy ez csak 140 LE.
Nézd meg itt: http://www.thirdgen.org/1991-pontiac-firebird?s=af2a518...c67dafe7608b827a03&
Vagy itt: http://www.pontiac-club.com/engines.php
A mienk pl.: több, mint 300 LE-snek volt titulálva papír szerint, de Coupe77-nek hála azt is kiküszöböltük. :)
HELL!
Olyan mint a gyalogkakukk,madár de nem repűl,és nehéz utolérni és nagyon szép. Vigyázz rá nagyon! Nem te voltál Debrecenbe a nagyerdőn? Élményfürdőbe voltál,vagy voltatok? Ott csodáltam meg asszem füvön állt a kütyü.Én egy MUSTANG-ot szeretnék nagyon 1999 utáni cupét!!!
ÜDV:PITYU76
Bocs a hellót akartam írni köszönésként! Nállad is esélytelen a prérifarkas,még mindíg KIRÁLY a verda!
PITYU76.
Helló!
Ezt azért kicsit könnyebb utolérni, mint V8 társait, de amúgy igaz :) Minden kincsem ez a vass. Debreceniek vagyunk, gondoltuk kinézünk, mit tudnak a tuningosok. Háát nem sokat. Mustangos ismerős mindenkit maga köré vonzott, a tuningososk meg fanyalogtak. :> Az álmokról lemondani nem szabad, előbb-utóbb összeáll hozzá minden és akkor hajrá! Nézegess netes aprókat, meg EK autot, és Vurdont, hátha lesz valami neked való. Egy új Suzuki ára feléért is van már igen jó USA autó!
Szia!Kimondottan tetszik,a mosolygós kép a kocsiról!5letes!Nagyon szép az autód!Jó egészséget,és sok örömet hozzá!Üdv:Csadi
Üdv!Nagyon tetszetős a garázsod!Szép ez a V6!Sok gondtalan mérföldet hozzá!Üdv,Bandi!
Köszönöm!
Igyekszem még képekkel információkkal tömködni. Vasat karbantartani hozzá. Laci 8zuhi)
Hy Zuhi!Debreceni vagyok izig-vérig!Csapókerti vazze!Pár éve már Sopron mellett lakom.Tavasszal ott a helyünk a Firebirddel a Meetingen.De ha jó idő lenne hamarabb is bandázhatnánk már!Szép a Madarad,ritka már az ilyen oridzsi darab.Sok gondtalan mérfoldet kivánok vele!
azért megnézném mitől 400 lovas a fehér pontiac:)
Corvette motor meg nyulka piszaka. De ha jó idő lesz, lehet el jön Márc21-én ő is. A tulajjal célszerű beszélni, ő jobban tudja. Nekem ezt mondta.
SZeva!
Nekem is van egy hasonszőrű verdám...91es v6 140le, európai kivitel....én 11 éves koromban láttam meg először Veszprémben és 28 éves voltam amikor meg tudtam venni...(107.000km!!!-rel)(2éve) ..nem is annyira az az anyagi vonzattal volt gond...egész egyszerűen nem voltak hajlandóak megválni tőle.
Szerencsére régről ismertem a tulajt és mikor új autó állt nekik a házhoz felhívtak és(nem titok!) 850.000Ft-ért elhozhattam az autót. sztorim(főleg szervizes) lenne végtelen az autóval kapcsolatban, de nem untatlak.Amúgy a verda most Herenden éli mindennapjait. Majd nézz be a garázsomba...sajnos az oldalammal nem sok időm volt foglalkozni, de verdát ott meg tudod nézni.
Minden jót!
Hy,Zuhi!B.U.É.K!Megnéztelek máá.Mikor lexx az idei Első Tali Debrecenben?Idén már látjuk egymást! :-)))))Üdv,Toe Cutter.
Nagyon pontos a leírás. Szép a belső, ép a külső. Jó vételnek tűnik! Vigyázz rá. Gratulálok.
Ez aztán csinos darab!!
és szép a motor design ;)
Nagyon szép az új szerzeményed.Gratulálok hozzá.
Igazi fanatikus vagy, az apró részletek embere !
Ez nagyon jó, maradjon is így, sok sikert 2013-ban is a vashoz !