1972 Dodge Dart Swinger

Dart

  • Szia!Először is köszi az érdeklődést a kocsi iránt!
    Ha már itt vagy , mesélek kicsit!:-)
    98 októberében vásároltam a Dartot,az első közös talink még 99'tavaszán volt a kerepesi úton.Barátom találta messze a kocsit, nem emlékezett sok mindenre, de arra igen, hogy sárgák a gyújtáskábelek-ami köztudottan jampi ,és krómozottak a szelepfedelek.sebaj, csinált róla képet.na, 3 hétig tartott mire előhívatta, de fényt kapott pont az a kép, és csak egy nagy napkitörés látszott rajta.mégis rábólintottam, mert az ár körülbelül megegyezett egy zacskó olvadt fruttiéval.:hozd el!-dörögtem neki, majd ismét vártam 3 hónapot.:))Aztán amikor megérkezett-nekem sajnos nem volt időm elmenni érte- felmerült a kérdés:mi a fene ez egyáltalán?Az elején még nem sokat tudtam a típusról, a kinti újságok inkább a Charger & Co.val foglalkoztak, mint ezzel, és a helyzet azóta sem változott sokat. mopar meg nem sok volt akkor sem, egy bennfentes szerint sor6 hangja volt a kocsinak-nem tudott mit kezdeni a jellegzetes mopar hanggal.azt viszont tudtam, hogy probléma nélkül tudok vele autózni, hisz első lépésben csupán egy vízpumpa felújitást kellett eszközölnöm rajta./megjegyzem 3 lerobbantott gumi maradványaival a csomagtartójában került hozzám a kocsi!/
    a külseje az évek során nem sokat változott, de a vízpumpa óta rengeteg lépést tettünk meg!:-)/például, amikor 5 napig higítóztuk az üléseket,-persze 30 fokban- mert valami elmeroggyant megfújta helyenként feketére!mit mondjak, vidámak voltunk napokig!/
    voltak dolgok, melyeket csak halasztgattam-pl:7 évig nem szedtem szét a bal ajtót megnézni, miért nem tudom lenyomni a gombot, pedig csak egy pálca volt beszorulva...
    no comment..., viszont a jófajta 7/ 1/4-es híd-melyről a szakkönyvek csak annyit írnak:minnél előbb szabadulj meg töle!-sok önfeledt órát okozott.tekintettel, hogy nyomokban sem vagyok normális,az amúgy is harmatgyenge,alul méretezett technikán állandó jelleggel szétdurrantottam valamit.talán ez volt a legnehezebb része,6 év kellett mire találtam egyet ami nem volt olyan széles, hogy a kereket a kocsin kívülre kellett volna tennem.ekkor aztán egycsapásra odalett a villamos fíling is ,de valahogy nem bánom.../egyszer volt egy készséges, aki 450!ezerért hozott volna nekem egy hátsóhidat az usa-ból, de NYÍLVÁN nem éltem a lehetőséggel.
    most egy kicsit előreszaladtam,a váltó teljes felújítása után az első komolyabb meló a motor volt, melyet 2001-2002 telén dobtunk szét.nem volt vele tulajdonképpen baj, de egy olyan tipikus olajsáros, rozsdás, kopott képet mutatott,melyet,-bár elfogult vagyok-nem akartam tovább erőltetni.



  • egy rövid pit stop!csak mi éppen nem kereket, hanem hátsó hidat cseréltünk.(és amint látszik, még pár dolgot mellette.)már most tudom, nem ez volt az utolsó alkalom, hogy így látom a kocsit, :-)

  • hát így néz ki egy compact mopar muscle fenék közelről.
    bumble bee csík, mattfeka csomitető...és persze rajta a jelszó.. :-)
    Ha nem látszana: drive it like ya stole it! :)


  • egy következő kör...

  • eljött az új önindító ideje is. sajnos a régi pont tökölön adta meg magát, aznap a legkisebb bajom volt, hogy nem tudtam időt mérni... :-(
    a régi másfél óra alatt mondott búcsút a leömlőm tekervényeinek, az új beszerelése további 10 percet vett igénybe.

  • tulajdonképpen egyszerű forma.a fémszobrok sosem a compact kategóriákból kerülnek ki.szerencsém van vele, mert a dartok közül- már szerény véleményem szerint -ennek van a legjobb eleje és hátulja is. amúgy talán még a hátsó szélvédőt érdemes megemlíteni, mert ez nagyon szépen homorúan ívelt.szóval semmi extra, de kedvelem, mert olyan AUTÓ formája van.ja, és keret nélküli, amit viszont kimondottan imádok... :-)


    persze apróságok mindíg akadnak, -tavaly pédául mindent kicseréltünk a gyújtáson, kábeltől kezdve az orange box-ig. Dr. kundi végül ránézett és rájöttünk, hogy az ellenállásom sosem volt bekötve. hogy hogy jártam vele 7 évig, és mi történt egyszer csak, azt a mai napig homály fedi. de nem szabad elfelejtenem azt sem hogy cirka másfél évig napi használatban is volt a kocsi és egyszer sem hagyott cserben!bécset megjárva az autópályán 4 személlyel 120-140-es tempónál 11,8(!)litert fogyasztott!persze még egy alap tengelyem van, és akkor még nem a 650-es duplapumpás holley trónolt a motor tetején.lehet hogy szét is szedhetném a kocsit ízekre, de az Öreglánynak-mert hogy csaj, az biztos!- mindig készen kell állnia egy kis autózásra.öklendezek az iszonytól, amikor látom néhány autóstársamat vagy barátomat akik évekig reszelgetik a kocsijukat.

  • komárom 2006.
    éppen tesztelést végzünk oldskaresz barátommal, melynek célja gyakorlatilag ismeretlen, ám annál szórakoztatóbb.
    természetesen a burn out director is a helyszínen tartózkodott, ügyelvén a helyes kivitelezésre.

  • így nézett ki a motortér 30 év után, a 2001-es dunaföldvári találkozón.
    na,itt fennakadtam a szinpadon ,a kinyíló leömlő pedig brutálisan torkonszúrta az olajszűrőmet...tiszta omegakoncert volt... :-) kissé beszartunk, majd egy betonvas, egy szúnyogriasztó, és egy kalapács segítségével orvosoltuk a problémát. viszont az akkori leghangosabbnak járó serleg nálam lakik, és még csak műszer sem kellett hozzá , hogy biztos legyen:nincs bunda!

  • pisti barátom helyettem is fényképezett ezek szerint és pár napja átküldött pár képet a kiszedésről meg ilyesmi. lehet 4 év után véletlenül elolvasta a garázsomat, benne a panasszal, hogy nincs ezekről képem?
    jobb későn, mint soha.

    itten éppen lebegtetjük a motor.

  • örömbódogság!itt éppen megint a hátsóhíd környékén piszmogtam hollywood-i mosolyomat közszemlére téve.a mániám, na. igaz itt éppen a sárvédő visszaperemezését customizáltam éppen.és már megint közeleg a dátum, amikor jól kiveszem a hidat a kocsi alól, ám remélhetőleg ez most már végleges lehet, mert olyan mint a kocsi gazdája:belevaló!:)))

    Nos időközben ez is megtörtént. Betettük, feltettem a kereket, és egy rövid melegítő kör után nyomtam egy padlógázt.A reccsenés után óvatosan visszagurultam, és rágyújtottam egy cigarettára.
    Érdekes a dátum, ugyanis ez a 2008-as komáromi találkozó előtt történt szerda délután 16 órakkor. csütörtök reggel pedig indulás volt.
    légkulcs betölt, este 7 órára benn volt a régi híd lelégtelenített fékekkel.én pedig összeszakadtam, és borogattam a nyakam ami megrándult a kemény kör közben./Utóbb kiderült egy vadonatúj csapágy adta meg magát./

  • nagyfiúk a játszótéren! :-)
    igen, az örök szerelem. sokszor kijárunk barátaimmal tökölre bohóckodni.robival rendszeresen összefeszülünk, durvaságokat kiabálunk egymásnak a kocsiból, majd bamba vigyorral beszéljük meg a történteket.aztán megyünk még néhány közepesen rosszat, füstölünk egy kis gumit és elégedetten,büdösen távozunk.de tesszük ezt rendkívül lelkesen.vicces, hogy a kocsi most lassabb, mint a motorfelújítás előtt. ezért személy szerint teljes mértékben a hátsóhíd 2:41-es áttétel arányát hibáztatom. mert más nem jut az eszembe.

  • na, azért nem ment rosszul

  • ja, hát minek is örülök? már nem emlékszem, de úgy látszik, könnyű rólam ilyen képet csinálni. :)

  • És ilyen lett következő évben.
    túl sok tuning nincs benne, kovácsolt főtengely, 10,5 -ös dugattyúk, portolt hengerfejek,hengerenkénti leömlő, és pár apróság...tulajdonképpen stock motor kicsit finomítva.gondoltam, ha akkor jó volt , jó lesz most is.nem a leggyorsabb szeretnék lenni, csak egyszerűen gyors... :-)
    robi barátom emelőkaros volvójával szedtük ki a motort- mit nekünk csörlő-a fák között kellett lavíroznia szerkezettel,- és eléggé tele volt a gatyám, mi lesz, ha kb. 10 méterről leesne a mocim.detroit-i acél ide vagy oda a karbimat biztos az olajteknőm helyén kereshettem volna.túl sok szívás nem volt, 3 nap alatt összeraktuk a motort,-talán csak az 5 nap helyett 5 hétig tartó gépműhelyt említeném- de további 3 nap kellett mire volt némi alapjárat, vette a fordulatot és hasonló nyalánkságok. a karbik-szám szerint 3- rendesen próbára tették az idegeinket...természetesen jópár képet készítettünk közben, de sajnos elvesztek.

Hozzászólások

  1. pitta  - 2008. szeptember 8. 20:47

    Ez nem a hullámos autó?
    Felni mikor lesz rajta?

  2. kölyök  - 2008. szeptember 8. 22:03

    de, az.:)))

    majd jövő szezonra.mesélem legközelebb.

  3. LeMans67  - 2008. szeptember 9. 17:49

    Nagyon jó lesz a TT felni, ideje lenne már, hogy végre ott legyen a helyén :)
    Drukkolok, a híd miatt....

  4. custom cruiser  - 2008. december 8. 10:31

    Egyik örök kedvencem a találkozókon a Dart. Örülök, hogy ilyen sok jót olvashatok róla. :)

  5. Meliw116  - 2009. április 8. 23:50

    Hát előtted is le a kalappal,ez aztán nem kis meló volt,de megérte!

  6. kölyök  - 2009. április 17. 20:18

    köszönöm!
    én meg rajtad ámulok!:)

  7. kölyök  - 2009. április 30. 19:41

    :)

    a pokolra jutunk így-is úgy is!:)))))
    legalább a rock & roll szóljon!

  8. GNX  - 2009. augusztus 16. 01:57

    Üdv Kölyök!
    Az összes garázs naplót nem olvastam,de a tiéd a leg eredetibb!Azt tetted a vásárlás után a gépeddel,amire való:Megülted.Az a szememben nem igazi benzinvérű Detroit mániás,aki egyből ne akarná kinyomni a szemét egy ilyen gépnek a vásárlás után..:)Igazi Rockabily szemlélettel írsz,ami tetszett.Igaz,Én most egy 68' Buick Wildcat-be ülök ha minden igaz,de gratulálok a Dartodhoz!Tudom,hogy mindig feladta a leckét a hőskor gyorsulásain ez a tipus.További sok szép sikert,önfeledt kilométereket.Égig érő bornoutot....:-)

  9. customman  - 2010. augusztus 30. 22:22

    Jó garázs. :)
    Gratulálok.

  10. kölyök  - 2010. szeptember 24. 22:08

    danke vagyok!

  11. thommey  - 2011. augusztus 8. 20:45

    Nagyon szép lett a rod! Komáromban megcsodáltam. Keveset állt egy helyen:)Végre nem rat. Melegség a szívemnek!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére