2003ban a tapolcai talalkozon lattam eloszor eloben a blezit. Egy jobaratom eppen akkor vasarolta meg Szegedrol. Elso latasra lenyugozott a tulmeretezett, elpusztithatatlanul erosnek tuno szerkezet, az egyaltalan nem aramvonalas forma, az akkor elkepzelhetetlenul nagynak tuno 33x12.50 kerekek es a 7" kerek lampak. Megis az egesz valahogyan hihetetlenul egyseges es arányos egesz kepet sugarzott. Szerelem volt ez, most mar tudom, es a sok nehezseg ellenere a mai napig tart. Megigertettem a tulajdonossal, hogy ha egyszer elado sorba kerul az auto nekem szol eloszor...

1978 Chevrolet Blazer Blézi
Blazer
-
-
2003 tapolca
-
2003 Komárom
-
Nem is kellett sokaig varnom. Eppen Horvatorszagban nyaraltunk, kozben heves elvonasi tuneteink voltak ami az amerikai autozast illeti. Muhely vasarlast terveztunk, flamin oil company logot hennaztattunk magunkra, hot rod magazinokat lapozgattunk napozas kozben amikor befutott a varva vart hivas. Ez megnehezitette a kovetkezo par napom: napkozben a strandon morfondiroztam a veteli lehetosegrol, estenkent a tapolcai talalkozon keszult kepeket nezegettem. Egyik ejjel aztan megadtam magam az almaimnak, hajnalban meg valtottunk Petivel nehany sms-t es mire a tobbiek felebredtek mar egy Blazer boldog tulajdonosa voltam.
-
Üzemanyag betöltő cucc, nagyon alaposan letisztogattam mert arany színűre szerettem volna horganyoztatni, de kiderült ,hogy az oldalsó kis benzingőz elvezető cső forrasztva van nagyba így nem lehetett horganyozni (forrasztó anyagot szétmarja a horganyzás során használt sav), cinkes alapozás után üzemanyag álló fekete festést kapott.
-
Az új szilenteket nem akartam összekenni, így a régiek maradnak a helyükön az alvázvédelmi munkálatok végéig...
-
A hátsó részt (kb. a hátsó laprugó első felfogatási pontjától) több napos régi alvázvédő és retek kaparászás (hőlégfúvóval és nitróhígítóval támogatva) majd alapos nitróhigítós mosás után karosszéria tömítőpasztával kikentem a kényes részeket és több rétegben alváz-védőztem.
-
...mivel elég kaka állapotban vannak cserélve lesznek ezek is a már beszerzett Energy Suspension féle polyurethanos megoldásra.
-
2003 szeptembere, kirándulás a Bükkbe.
-
Egy szép virágos réten próbálgattuk az új szerzeményt...
-
Műhely költözésnél is nagyon hasznos segítségnek bizonyult.
-
Hátsólökhárítóban lévő rendszámtartó is elkészült, homok szórva lett és króm hatású porfesték bevonatot kapott.
-
Hátsó laprugók is majdnem készek (csavarokról hiányoznak még a távtartó csövek). Energy Suspension polyurethane szilentek már régen megérkeztek, a hátsó laprugóba is azok kerülnek.
-
Másnap a környékbeli dombok következtek...
-
...remek móka volt...
-
és az elkövetkezendő pár hétben bejártam vele a környéket ( többek között volt vízi átkelés is ide sajnos fényképezőt nem vittem pedig sikerült halat is fognom vele)
-
2003. októberében kezdtem el a felmérni az állapotát és kijelölni a fejlesztési irányokat. Terepváltó tartó bakokat és kardán-kereszteket rendeltem hozzá elsőként (4 kerék hajtás még ki sem tudtam próbálni mert az első kardán tengely nem volt beszerelve a keresztek ramaty állapota miatt).
-
Elég sok gányolás előtűnt ezen a szemrevételezésen, szerencsére ez nem szegte kedvem és lelkesen készítettem a jövőre vonatkozó terveket.
-
Azért akadtak viszonylag igényes megoldások is (lakkozást nem számítva),pl. ilyen volt a AF sárga irányjelző beépítés.
-
fekete autóim voltak ez időtájt :)
-
2003. decembere munka helyett inkább a műhely előtt levegőzünk. A tél közeledtével beszerzésre került 4db új 31x10.5R15 (gyári méret) Falken LA/TA gumi. Sajnos eléggé elhirtelenkedtem a vásárlást, mert borzasztóan néz ki az autó ezekkel a kis gumikkal, maradnom kellett volna a 33x12.5R15 méretnél... (úgyhogy most van eladó 4db. kb.1500km futott 31x10.5R15 Falken LA/TA hóra való gumim :)). Egyik vasárnap délután gondoltam a Pestre utazás előtt még gyorsan csapatok egyet a friss hóban, egy szűk kanyarodás során aztán R-be ugrott és ott is maradt a váltó, kénytelen voltam hazatolatni (azóta is dilemmázok azon, hogy vajon hosszútávú tolatásnál az út melyik oldalán kell közlekedni), persze egy hét pihenő után magától megoldódott a probléma. De azért ezután is előfordult, hogy néha hátramenetben maradt(váltófelújítás során kiderült, hogy a váltóban lévő fokozat állító rudacska hajlott el).
-
2004. január Remek választás lehet egy blazer, ha az amúgy unalmas műhely költözést feldobandó, 2nm-es, százkilós jégtömböt szeretnénk kiemelni egy befagyott tűzi víztározóból (nagyon sok múlik a helyes rögzítésen, nekünk ezért nem sikerült).
Hozzászólások
Ez eléggé jó! Csináld meg jól, aztán jöhet a teardrop projekt. :)
A jóbarát meg egy szép napon megjelent,és szólt Tatesznek hogy most megvalósíthatja az álmát!
Remélem sikerül is jól!
sikerult, de hamarosan folytatom es majd meglatod :)
Blézerezni jó!
Kőkemény a gép!
Visszanéztem késöbb,de a Caprice helye még mindig üres!!!
üdv blézi testvér
-nos nagyon tetszet az irásod a blézi álomról,majd a megvalósulásáról,nos a mi történetünk is hasonló a blézimmel::))tetszett..
-de szeretnék több fotot látni a gépedröl...
-több-több -több FOTOT követelek:)))
kiváncsi vagyok rá......1990-es tulajdonos:)
-u:i.:-ha van ötleted,tipped gumiról stb
irj.email cimet nekem..
Caprice helye mar ures, es itt az en garazsomban mar az is marad.
Az uj gazdi garazsa:
http://v8cars.hu/vehicle.php?vehicle=46a5cf5e7c9ee
Oke oke :) Osszeszedem a kepeket es elkezdem csinalni a folytatast...
Nem ugrik be milyen gumirol is van szo, de szivesen otletelek...
szia tatesz
-nos a gumira való utalásom az lett volna, ha tudsz ajánlani merre nézzek,korrekt áron ....:)
Hello
Agárdi találkozóra jössz?
90'blazer
Haliho!
Biztosan nem :( Egyreszt Blezi darabokban, masreszrol meg a gyerkőc is pici (fél éves) meg találkozozni...
üdv
szia,irtam ,már neked régebben,lécci tegyél fel képeket a kocsidról,kiváncsi lennék rá:) köszi
Hello,
Raktam fel pár fotót a legutóbbi munkálatokról, sajnos egész alakos képem nem sok van azok is otthon, töltök majd fel még belőlük este.
ok várom:))oldalról-,hátulról:)))
Üdv márka társ! Szép Chevy! Gratulálok hozzá!
Hiába is fényezed sose lesz belőle SUBí.
kicsit se vagyok írígy áá
:)
köszönöm:))))) 1 év után sikerült:)))))
de nagyon tetszik,köszi,ezt akartammmm...
cső Tatesz, király a Blézer :)
üdv! LepényBalázs