1978 Chevrolet Blazer Blézi

Blazer

  • 2003ban a tapolcai talalkozon lattam eloszor eloben a blezit. Egy jobaratom eppen akkor vasarolta meg Szegedrol. Elso latasra lenyugozott a tulmeretezett, elpusztithatatlanul erosnek tuno szerkezet, az egyaltalan nem aramvonalas forma, az akkor elkepzelhetetlenul nagynak tuno 33x12.50 kerekek es a 7" kerek lampak. Megis az egesz valahogyan hihetetlenul egyseges es arányos egesz kepet sugarzott. Szerelem volt ez, most mar tudom, es a sok nehezseg ellenere a mai napig tart. Megigertettem a tulajdonossal, hogy ha egyszer elado sorba kerul az auto nekem szol eloszor...

  • 2003 tapolca

  • 2003 Komárom

  • Nem is kellett sokaig varnom. Eppen Horvatorszagban nyaraltunk, kozben heves elvonasi tuneteink voltak ami az amerikai autozast illeti. Muhely vasarlast terveztunk, flamin oil company logot hennaztattunk magunkra, hot rod magazinokat lapozgattunk napozas kozben amikor befutott a varva vart hivas. Ez megnehezitette a kovetkezo par napom: napkozben a strandon morfondiroztam a veteli lehetosegrol, estenkent a tapolcai talalkozon keszult kepeket nezegettem. Egyik ejjel aztan megadtam magam az almaimnak, hajnalban meg valtottunk Petivel nehany sms-t es mire a tobbiek felebredtek mar egy Blazer boldog tulajdonosa voltam.

  • Üzemanyag betöltő cucc, nagyon alaposan letisztogattam mert arany színűre szerettem volna horganyoztatni, de kiderült ,hogy az oldalsó kis benzingőz elvezető cső forrasztva van nagyba így nem lehetett horganyozni (forrasztó anyagot szétmarja a horganyzás során használt sav), cinkes alapozás után üzemanyag álló fekete festést kapott.

  • Az új szilenteket nem akartam összekenni, így a régiek maradnak a helyükön az alvázvédelmi munkálatok végéig...

  • A hátsó részt (kb. a hátsó laprugó első felfogatási pontjától) több napos régi alvázvédő és retek kaparászás (hőlégfúvóval és nitróhígítóval támogatva) majd alapos nitróhigítós mosás után karosszéria tömítőpasztával kikentem a kényes részeket és több rétegben alváz-védőztem.

  • ...mivel elég kaka állapotban vannak cserélve lesznek ezek is a már beszerzett Energy Suspension féle polyurethanos megoldásra.

  • 2003 szeptembere, kirándulás a Bükkbe.

  • Egy szép virágos réten próbálgattuk az új szerzeményt...

  • Műhely költözésnél is nagyon hasznos segítségnek bizonyult.

  • Hátsólökhárítóban lévő rendszámtartó is elkészült, homok szórva lett és króm hatású porfesték bevonatot kapott.

  • Hátsó laprugók is majdnem készek (csavarokról hiányoznak még a távtartó csövek). Energy Suspension polyurethane szilentek már régen megérkeztek, a hátsó laprugóba is azok kerülnek.

  • Másnap a környékbeli dombok következtek...

  • ...remek móka volt...

  • és az elkövetkezendő pár hétben bejártam vele a környéket ( többek között volt vízi átkelés is ide sajnos fényképezőt nem vittem pedig sikerült halat is fognom vele)

  • 2003. októberében kezdtem el a felmérni az állapotát és kijelölni a fejlesztési irányokat. Terepváltó tartó bakokat és kardán-kereszteket rendeltem hozzá elsőként (4 kerék hajtás még ki sem tudtam próbálni mert az első kardán tengely nem volt beszerelve a keresztek ramaty állapota miatt).

  • Elég sok gányolás előtűnt ezen a szemrevételezésen, szerencsére ez nem szegte kedvem és lelkesen készítettem a jövőre vonatkozó terveket.

  • Azért akadtak viszonylag igényes megoldások is (lakkozást nem számítva),pl. ilyen volt a AF sárga irányjelző beépítés.

  • fekete autóim voltak ez időtájt :)

  • 2003. decembere munka helyett inkább a műhely előtt levegőzünk. A tél közeledtével beszerzésre került 4db új 31x10.5R15 (gyári méret) Falken LA/TA gumi. Sajnos eléggé elhirtelenkedtem a vásárlást, mert borzasztóan néz ki az autó ezekkel a kis gumikkal, maradnom kellett volna a 33x12.5R15 méretnél... (úgyhogy most van eladó 4db. kb.1500km futott 31x10.5R15 Falken LA/TA hóra való gumim :)). Egyik vasárnap délután gondoltam a Pestre utazás előtt még gyorsan csapatok egyet a friss hóban, egy szűk kanyarodás során aztán R-be ugrott és ott is maradt a váltó, kénytelen voltam hazatolatni (azóta is dilemmázok azon, hogy vajon hosszútávú tolatásnál az út melyik oldalán kell közlekedni), persze egy hét pihenő után magától megoldódott a probléma. De azért ezután is előfordult, hogy néha hátramenetben maradt(váltófelújítás során kiderült, hogy a váltóban lévő fokozat állító rudacska hajlott el).


  • 2004. január Remek választás lehet egy blazer, ha az amúgy unalmas műhely költözést feldobandó, 2nm-es, százkilós jégtömböt szeretnénk kiemelni egy befagyott tűzi víztározóból (nagyon sok múlik a helyes rögzítésen, nekünk ezért nem sikerült).

Hozzászólások

  1. manóka  - 2006. május 9. 19:05

    Ez eléggé jó! Csináld meg jól, aztán jöhet a teardrop projekt. :)

  2. slowlow  - 2006. június 4. 09:52

    A jóbarát meg egy szép napon megjelent,és szólt Tatesznek hogy most megvalósíthatja az álmát!
    Remélem sikerül is jól!

  3. tatesz  - 2006. június 4. 13:22

    sikerult, de hamarosan folytatom es majd meglatod :)

  4. Szervíznorbi  - 2006. június 12. 23:24

    Blézerezni jó!
    Kőkemény a gép!

  5. policecaprice  - 2007. október 18. 09:59

    Visszanéztem késöbb,de a Caprice helye még mindig üres!!!

  6. vorosoktober  - 2008. január 22. 20:50

    üdv blézi testvér

    -nos nagyon tetszet az irásod a blézi álomról,majd a megvalósulásáról,nos a mi történetünk is hasonló a blézimmel::))tetszett..
    -de szeretnék több fotot látni a gépedröl...
    -több-több -több FOTOT követelek:)))
    kiváncsi vagyok rá......1990-es tulajdonos:)
    -u:i.:-ha van ötleted,tipped gumiról stb
    irj.email cimet nekem..

  7. tatesz  - 2008. január 22. 23:53

    Oke oke :) Osszeszedem a kepeket es elkezdem csinalni a folytatast...

    Nem ugrik be milyen gumirol is van szo, de szivesen otletelek...

  8. vorosoktober  - 2008. február 1. 07:57

    szia tatesz
    -nos a gumira való utalásom az lett volna, ha tudsz ajánlani merre nézzek,korrekt áron ....:)

  9.  - 2008. június 22. 16:14

    Hello
    Agárdi találkozóra jössz?
    90'blazer

  10. tatesz  - 2008. június 23. 09:45

    Haliho!

    Biztosan nem :( Egyreszt Blezi darabokban, masreszrol meg a gyerkőc is pici (fél éves) meg találkozozni...

  11. vorosoktober  - 2009. január 21. 11:02

    üdv
    szia,irtam ,már neked régebben,lécci tegyél fel képeket a kocsidról,kiváncsi lennék rá:) köszi

  12. tatesz  - 2009. január 21. 12:40

    Hello,

    Raktam fel pár fotót a legutóbbi munkálatokról, sajnos egész alakos képem nem sok van azok is otthon, töltök majd fel még belőlük este.

  13. vorosoktober  - 2009. január 21. 16:29

    ok várom:))oldalról-,hátulról:)))

  14. Black Chevy  - 2009. január 21. 19:42

    Üdv márka társ! Szép Chevy! Gratulálok hozzá!

  15. katus  - 2009. január 22. 07:49

    Hiába is fényezed sose lesz belőle SUBí.
    kicsit se vagyok írígy áá

  16. tatesz  - 2009. január 22. 10:25

    :)

  17.  - 2009. január 23. 13:32

    köszönöm:))))) 1 év után sikerült:)))))
    de nagyon tetszik,köszi,ezt akartammmm...

  18. LepényBalázs  - 2011. január 17. 21:39

    cső Tatesz, király a Blézer :)

    üdv! LepényBalázs


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére