v8cars.hu | II. v8cars kupa Fertőszentmiklós, 2010

II. v8cars kupa Fertőszentmiklós, 2010


Máshol ilyet nem látni


Durva


Superbee


Slick


Húsdarálás folyamatban


Rajtra várva


Turbo Trans Am


Chevyracing Nova


Wattson autója is felvette a ritumst


Trans Am a Stage-ben


Színek


Rajt


A Polara első találkozója

„Igen, tegyünk be egy kapucnist, hátha kell majd az éjszakai futamoknál” - indultunk útnak szombat délelőtt Fertőszentmiklósra, a II. v8cars kupára. Számoltunk a beharangozott lehűlésre, örültünk, hogy végre nem tűzi szét a fejünket a nap, de hogy egy nap alatt 15 fokot esik a hőmérséklet, és a szél elfújja a fényképezőt, arra nem gondoltunk.

Az amerikai autós gyorsulás szerelmeseit nem tántorította el az időváltozás, nem csak itthonról, a hely fekvése miatt Ausztriából is komoly járművek érkeztek. Több autó viselte magán a győri Tubolytech kézjegyét, ellenpólusként kőkemény vasakat mutatott fel Doc Stinger Mopar Garage-e a Chrysler konszerntől. És persze sok független versenyző színesítette a mezőnyt szép eredményekkel.

Anélkül, hogy hazabeszélnék, meg kell állapítanom, hogy jelenleg Magyarországon nincs más gyorsulási rendezvény, ami ennyi amerikai autót vonzana. A V8-as motorok és a merevhidas hátsókerék-hajtás, azaz a klasszikus gyorsulási versenyzés ünnepe ez. Akkor is, amikor két 1000 lóerős nitrós dragster áll a rajtnál, és akkor is, amikor két fullsize kombi feszül egymásnak, és 17-es idővel győz a jobbik.

A Chevyracing már jól ismert Novája új játszótársat kapott a Tubolytechtől. TCsabi Pontiacjától egy évtizede még hangosak voltak a hazai versenypályák, aztán hosszú szünet következett. Két hete, Kiskunlacházán debütált az újjáépített Trans Am, és nem is volt kérdés, hogy tényező lesz a leggyorsabbak között. Mindketten 10-es időn belül, teljesítettek, a kategóriát a Nova nyerte meg.

Slowlow ugyan befejezte a Caprice fejlesztését, de a kék tanknak nem kell szégyenkeznie, azért nem terem minden bokorban egy stabil 10-es autó.

10-es időket futott az SS Motors Vipere és Jonny Niesner Corvette-je is, mindkettő úgy megindult az aszfalton, mintha kötélen húznák.

Oliver Krautberger nem kíméte a Monte Carloját, füstöt és lángot okádva száguldott végig a pályán, látványos teljesítményt nyújtott, amíg a technika ördöge közbe nem szólt. Kis híján bement 12 alá.

Doc Stinger műszaki probléma miatt nem tudta elhozni Coronetjét, így a Hemi motoros 1970-es Dodge Superbee-vel érkezett és versenyzett. Nem semmi, ha még az utcai autód is 12-es időt fut!

Messziről megakadt a szemem egy mattfekete, kompresszoros Nován. Agresszív kinézete sokat sejtetett. A kivágott motorháztetőn bekukucskálva meglepődtem, hogy a Team Liotta könnyített versenyautóját négy dobfék lassítja.

Akit megijesztett az időjárás vagy a távolság az is nyomon követhette az eseményeket a http://raceworld.hu/ target=_raceworld>Raceworld oldalán. Jó közvetítést hoztak össze a srácok, arról már nem ők tehetnek, hogy a szagokat, és a belső szerveket megmozgató mennydörgéseket hál’ istennek egyelőre nem továbbítja az internet.

Ezekhez ott kellett lenni a helyszínen. És megérte.

"; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; $q++; } ?>

#

Versenyző

Autó

Reakc.

60 láb

1/8 sp.

1/8 ET

1/4 sp.

1/4 ET

".$sor[3]."

".$sor[4]."

".$sor[5]."

".number_format($sor[6], 4, ',', ' ')."

".number_format($sor[7], 4, ',', ' ')."

".number_format($sor[8], 2, ',', ' ')."

".number_format($sor[9], 4, ',', ' ')."

".number_format($sor[10], 2, ',', ' ')."

".number_format($sor[11], 4, ',', ' ')."


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére