v8cars.hu | 5. Oldtimer Show, 2011

5. Oldtimer Show, 2011

Bevallom, kicsit szkeptikusan vágtam neki a szezon sokadik veterános rendezvényének. Oldtimer Show, de van-e még mit mutatni, vagy egy fél óra alatt körbe tudunk szaladni majd az egészen? Kellemesen csalódtam. Sokszínű, amerikai autókban is bővelkedő kiállítást láttunk a Syma csarnokban.

A kiállítóterembe lépve hamar kiszúrtuk Hőlégballon Öcsi fémtisztán ragyogó tetejét, mellette slowlow Peti tömegből kimagasló pickupját sem volt nehéz észrevenni, úgyhogy egyenesen a Flamin stand felé vettük az irányt. A miskolci csapat elhozta egyedi gyártású teardrop lakókocsiját is, ami folyamatos tömeget vonzott, köztük sok gyereket. „Apa, ezt vegyük meg, jó lenne nekem a kertben játszani!”

Népszerű volt a Sun Engine Tester is, képzeljük el a képet és a beszélgetést, ahogy két ismeretlen találkozik a berendezés előtt, az egyikük autószerelőként használta, a másik pedig magát a gépet javította évtizedekkel ezelőtt.

Az Álomautó múzeum sok csodát hozott az ötvenes-hatvanas-hetvenes évekből. A két ’58-as Impala finom részletei ismét elgondolkodtattak, hogy csak be kéne szerezni egy legalább 50 éves autót. Azok a lámpák, a tetővonal és az azt lezáró dísz, a műszerfal, a külső színnel harmonizáló belső kárpitok! Ki volt találva.

Meglepődtem, hogy mekkora létszámban voltak jelen a háború előtti járművek: 1914-es Oldsmobile, Fordok (köztük egy mókás jégkrémes T-model), Buickok, és egy Graham-Paige a húszas évekből.

Lenyűgözött az 1936-os Packard teherautó méretű teste, az emberfejnyi fényszórókkal szerelt robusztus autó mindezek ellenére mégis hordoz egyfajta könnyedséget.

Nagyon tetszett a ’41-es Mercury Club Coupe formavilága, és a szomszédos Dodge Luxury Liner sem hozott szégyent gazdájára.

Érdekes volt a tengerentúli autókat összehasonlítani európai kortársaikkal. Még ha a stílusjegyek hasonlítottak is, a kisebb karosszériákon nem érvényesültek úgy. Külön kijózanító volt a KGST autói között járva belegondolni, hogy míg a föld ezen a felén valaki 1970-ben egy szép új Warszawát vásárolt, addig az ellentétes oldalon milyen kínálatból választhatott volna.

Még két napig látogatható a rendezvény, érdemes kilátogatni, tényleg színvonalas járművekkel találkozhatsz.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • USACARS:

    '78-ban még a nagyobb előd modell volt.

A lap tetejére