v8cars.hu | Épített Motorok és Autók Találkozója, 2011

Épített Motorok és Autók Találkozója, 2011


A legkomolyabb építés


Nem króm


1948 DeSoto Dagmar lökössel


Könnycsepp Miskolcról


OT-s stílustanulmány


Mintha matchboxok lennének egy vitrinben

Az idei EMAT autókínálatát végigjárva egyértelművé vált számomra, hogy a jelenlegi helyzet még jobban sújtja azokat, akik nem A-ból B-be járós autókkal foglalkoznak. Egyre nehezebb lehet pénzt ölni olyan járművekbe, amik talán soha nem kaphatnak három betű - három szám rendszámtáblát.

Szerencsére azért vannak kivételek, a Rusty Rodders C.C. az ismert autók közé újoncokat is csábított.

Számomra továbbra is a ’49-es Chevy a legarányosabb építés, mintapéldánya a klasszikus iskolának. A 350/350 kombináció ezer éve ismert stabil hajtáslánc.

Most láttam először a Lemans alvázra épülő alaposan átszabott 1948-as DeSotot. Úgy hallottam, hogy még dolgoznak az ültetésén, további néhány centi valóban sokat javítana az arányain. Ütős rajta a Cadillac lökhárító és grille.

Életre kelt a Krazy Kutters Citroen alapú négyajtósa, a meghajtásról egy 350-es váltóval párosított Oldsmobile 403-as gondoskodik.

A cseh Boys in Toys radikális autóit már Komáromból ismertük, bár bevallom, eddig nem tudtam, hogy az 1939-es DeSoto alatt valójában egy komplett Jeep Cherokee mechanika van.

A miskolci Flamin Garage teardrop lakókocsiját is láthatta már, aki tavaly járta a találkozókat. Komoly famunkát mutat fel a gömbölyű utánfutó, és az egyedileg készített sárvédők is magas szintű hozzáértésről tanúskodnak.

A rendezvény legnagyobb durranása egyértelműen a Hot Rod Propaganda által épített 1950-es Lincoln volt. Bár a fórumon szivárogtak már róla képek és hírmorzsák, így egyben legtöbbünk most látta először.

A számtalan finom díszítőrészlet Chlumetzky Gábor (http://www.r-brush.hu/ target=_r-brush>www.r-brush.hu) keze munkáját dicséri. Airbrush terén nagyon könnyű átesni a ló túloldalára, amikor az egyébként szép munka már nem tesz pluszt az egészhez. Igen, az én szememben az autó nem festővászon, Gábor leheletfinom motívumai mégis lehengereltek. Az épphogy sejthető ezernyi összekapcsolódó téma átfogó koncepciót ad az autónak, ezzel nem csak odateszi a pluszt, hanem átveszi az irányítást.

Pedig festés alatt megbúvó technika sem semmi, a régi köntösben egy modern Ford F150 hajtáslánca dolgozik, beleértve az 5.4-es kompresszoros motort is. Tetszik!

Hallottam, és tudok még készülő autókról, bízom benne, hogy ha félkészen is, de jövőre már ezek is feltűnnek majd a sorban, és erősítik a felhozatalt.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Úgy néz ki, az én forrásom tévedett, ugyan 100 mph volt a nyolcvanas évek

A lap tetejére