v8cars.hu | Ford roadster, 1932

Ford roadster, 1932

Eredeti cikk: Hotrod Magazine

A tulajdonos, Frank Currie (aki egyébként az egyik legnagyobb egyedi hátsóhíd és diffi készítő cég tulaja) egy elég merész célt tűzött ki maga elé: egy roadstert saját ’lábán’ elvezetni Bonneville-be, ott 200 mph-t menni, majd ismét hazavezetni.

Ahhoz, hogy ezt meg lehessen valósítani, az autóba nagyon erős motort kell építeni, hogy a nem éppen áramvonalas kaszni hendikepjét ellensúlyozni lehessen.

Az egész történet egy ajándékkal kezdődött, amit Frank kapott a 65. születésnapjára. Ez egy 705ci-es (11.547 köbcentis!) Boss 429-es Ford motor volt. Frank ekkor határozta el, hogy építtet egy autót a motor köré.

De milyen motor köré épül ez az autó! Lássuk a részleteket: Greg Davis építette a Shotgun motort 4.625-ös furattal, Sonny Bryant 5.250-es löketű főtengellyel, Crower acél hajtókarokkal, Venolia dugókkal, és SVO hengerfejekkel, melyekben titánium 2.44-es szívó, és 1.950-es kipufogó szelepek vannak. Davis alaposan javított a hengerfejek ’légzőképességén’ amelyek most szívóoldalon 431cfm-et, kipufogóoldalon 341cfm-et szállítanak. (nagyon magas értékek! ) A kompresszió 10.5-ös. A vezérműtengely Comp Cam 280/288 nyitással és .714/.726-os emeléssel a szívó, ill. a kipufogó oldalon. Az üzemanyag-ellátásról a BDS elektromos benzin-befecskendezése gondoskodik. Ez az alkatrészhalmaz 930 LE-t produkál a fékpadon 6500-os fordulaton.

Az erő kezelése egy Art Carr programozható 4L80E 4 sebességes automata váltóra és egy 9-inches hátsóhídra hárul, melyben 2.47-es áttétel van, amit vajon ki épített?

Hot Rod by Boyd készítette a kasznit, a cég független első felfüggesztését, Deuce Factory hátsó felfüggesztést, és Wilwood 12-inches tárcsafékeket használva. A lelki békét Fuel Safe üzemanyagcella szolgálja. Boyd még készített egy kivehető bukócsövet, ami nélkülözhetetlen a sóstón.

Az autó az első hot rod lett, ami saját erővel jutott ki a sóstóhoz, s ott 205 mph-es átlagot futott. Itt jegyzem meg, hogy a 205 mérföldes átlag 328 km/ó-nak felel meg!

Az autó teljesítette a Pover Tourt, az Americruise-t, több ezer mérföldet hagyva maga mögött, s a fogyasztása is nagyon jó volt a befecskendezésnek köszönhetően, 15 mpg, kb. 16 l/100km.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • DRW:

    Zolának kitartást, a többieknek meg türelmet. Lazítsatok... Közeleg a

A lap tetejére