1991 Ford Crown Victoria

Crown Victoria

  • Egy leszerelt rendőrautó. Fapados, egyszerű, brutális. Ez az autó rengeteget láthatott, ; ha mesélni tudna, valószínűleg az egyik legérdekesebb autó lenne. így csak egy full-size. A forgalomban feltűnő, de nem a különlegessége miatt, hanem a méretei miatt. Ugyanis majdnem 5 és fél méter hosszú, és 2 méter széles. Félelmetes méretek, mégis meg lehet szokni, és általában nem sokkal nehezebb elnavigálni, mint kisebb autó társaival. Ahol meg nem fér el, ott lebontja az akadályt. :)

    Rendőrségi mivolta többek között abban teljesedik ki, hogy olyan szinten fapados, ami nyugati autóban már-már különlegességnek számít. :) Ilyen az én formám. :) Rendőrautók érdekessége az, hogy amikor a Sheriff megkapja a rendeléshez az opciós listát, akkor kb. olyan vastagságú listát kap, mint a Biblia. :) Ezt átnyálazva rendelhet szinte mindent, az alap-flotta változat tulajdonképpen semmit nem tartalmaz. Egy kasztni 4 keréken. A mi rendőrünk olyan autót rendelt, amiben van klíma, műbőr ülések (ennek mint megtudtam, praktikus oka van: ha a drogos összehányja az ülést, akkor elég slaggal kimosni, nem szívódik be, mint a textil ülésekbe:)), 4 elektromos ablak. Ellenben olyan praktikus dolgoknak nem sikerült bekerülnie, mint központi zár, tempomat, vagy éppenséggel hátsó ablak párátlanító. Az előbbieket még megérteném. De a legutolsó-? Azt nem tudom megérteni. Jó, hogy van klíma, de akkor is...

    Ellenben sikerült a civileknél erősebb motort rendelni, erősített fékrendszert és erősített futóművet. Az érdekessége ennek az, hogy az erősített fék-futómű nagy jóság a pesti lövészárkos utakon, a komfort eddig nem ismert távlatai nyíltak meg előttem. A Thököly úton szinte lebeg, sokat látott ismerősök nem hitték el, szinte egyhangúlag az volt a véleményük, hogy jobb, mint a légrugózás. Ellenben rendbetenni nem kis szívás. :) Nem is gondoltam, hogy egy ilyen dolog, és az a tény, hogy az országban összesen 4-5 Crown Vic létezik, ilyen szinten megnehezítheti a rutin-szerű felújítás alapvetően egyszerűnek látszó folyamatát. :)

  • 80-as évek-beli kocka, nagy, feltűnés mentes, a formáját valószínűleg egy óvodás rajzolta, és brutális. A 91-es Crown Victoria az utolsó hagyományos kocka tepsi volt. Ekkor már az összes konkurens gömbölyű formákkal volt jelen a piacon. Alvázas, merev, 2 tonna, szinte nincs ellenfele, lebont mindent.

  • Hátulról az éles-szögletes vonalak nagyon jól kihozzák az autó széles és laposabb formáit. A nagy csomagfedél alatt hatalmas űr tátong. A rendőrségi felhasználásra való tekintettel a Ford az autóknál megszokott helyről a hátsó ülés mögé helyezte a benzintankot. Ennek azért volt értelme, mert egy ráfutásos baleset esetén, ha belerohant egy hatalmas Lincoln, még akkor sem sikerült úgy berepülni a hátába, hogy a benzintank sérüljön. Nagyon hasznos fejlesztés, amit nem is értem, hogy az utódoknál miért nem alkalmaztak.

    Ami még hatalmas előny, hogy olyan pakolhatóvá tette az autót, ami egy 4 ajtós szedánnál elképzelhetetlen volt addig. Tipikus 3-4 hullás csomagtartó. :)

  • Amikor autót kerestem anno 3 dolgot szögeztem le, hogy milyen autó ne legyen, mert ezeket rühellem.

    1. Ne legyen skodaműszeres (balról-jobbra km óra)
    2. Ne legyen kormányváltós
    3. Ne legyen padüléses (középkonzol fetisiszta vagyok:)

    Nos, sikerült egy autóba tömöríteni ezt mind, és én megvettem. Szokni kellett. :) De már eljutottam oda, hogy szeretem a belsejét, szerintem visszafogott, kulturált belseje van. Csak az a műfa betét ne lenne ott, keresztben az egész műszerfalon, feltűnően szem előtt, messziről látható, hogy a leggagyibb műanyagból van fröccsöntve. :)

  • 5 literes V8-as. A motor ismerős a Mustangokból. Ugyan nincs olyan ereje, mint a Mustang motoroknak, de minden többi előnyét örökölte a motor. Sokszor okoz meglepetést lámpánál. Nem számítanak arra, hogy egy ekkora állat képes így mozdulni. Persze nem versenyautó, de nem is ezért szeretjük. A legfontosabb célom a gyári állapot megőrzése. (Tudom, ez a kép nem ezt sugallja. :))

  • A csomagtartó. Nos. Igen. :) Kollégák voltak kedvesek illusztrálni, hogy milyen a mélysége az átlagos amerikai szedánok közül a csomagtartók királynőjének. (Crown Victoria) :)

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Én ebben olvastam: !kép=comments/2024-11/6744481d18f9b.jpg

  • Béke:

    Az első linken az első sor: Production: 0 (has not been built) !monokli

A lap tetejére