1998 Ford Explorer XLT

Szervíz

  • 90 literes toroid gáztartály és Zavoli rendszer lett beszerelve PAN injektorokkal, így a fenntartási költségei lényegesen kedvezőbbek lettek.

  • Néhány éjszakába nyúló szerelésnél a pizza elengedhetetlen kellék volt.

  • Sajnos szét kellett szedni a motort. Az előző tulajok nem cserélték ki a láncos vezérlés feszítőpatronjait, emiatt a lánc verődött és egy idő után a műanyeg vezető sínek eltörtek, behullottak a motorba.

  • Ha már szét kellett szedni, amit kellett, azt cseréltük, a blokk szebb és jobb lett, mint újkorában.

  • 5R55E váltó.... Amikor hozzá kellett nyúlni, akkor úgy döntöttem, hogy ráfér egy kis upgrade, hogy a jövőben strapabíróbb legyen. MasterKit, kevlár Powerband, Super servo, Alto Powerpack, Shift Kit, Valve body kit, konverter, kiegészítő hűtő...

  • A hegesztett lapátozású, erősített, új konverter. Heavy Duty.

  • A Borg Warner osztómű magnézium-alu háza az acél leeresztő csavar túlhúzása miatt megrepedhet és akkor alattomosan elfogy az 1.4L olaj. Nálam is elfogyott. Visszajelző nincs benne. Léptetővilla eltört, csapágyak cseréje, overhaul kit...

  • Pár hónap múlva újra szét kellett szedni, mert nem lettek kicserélve a tárcsák benne, azok is elkoptak, egy lépésben meg lehetett volna oldani.

  • Szerencsére minden alkatrész kapható hozzá és az Óperenciás tengeren túlról gyorsan be is érkezett ez is.

  • Mivel az osztóművet állandóan másodpercenként kapcsolgatja a PCM a terhelés függvényében, viszont zömében csak aszfalt úton haladok, ezért megcsináltam a Brown Wire Modification-t. Így egy kapcsolóval megszakítható ez a jel, simán 2WD-be kapcsolva lehet vele közlekedni és csak akkor kapcsolom vissza a 4WD Auto vagy Low,High gyári helyzetekbe, ha csúszós, vízes, havas úton vagy néha terepen megyek vele. Szerintem ez az egyik leghasznosabb és egyszerű módosítás.

  • A klíma alsó ezetékében van elrejtve ez a csőszelep. Szutyokkal tele volt, eldugult, emiatt a klímában a nyomás megnőtt és a klíma állandóan lekapcsolt. A csőszelep cseréjével és a filléres töltő-leeresztő szelepek (elöregedtek, eresztettek) cseréjével probléma megoldva, nincs nyomásveszteség, jól működik évek óta.

  • Rancho telók, módosított állású torziós kulcs, hogy úgy lehessen felemelni az elejét, hogy ne keményedjen be a rugózás. Ezzel szintbe lett hozva végre a hátuljával, ami a laprugó erősítés miatt feljebb volt, mint az eleje.

  • Tuff Country 22907 módosított torziós kulcs és kiegészítő hátsó laprugóval emelkedett meg.

  • Amikor a láncos sárkány megszólalt. A leszakadt műanyag láncvezető sín helye, csak a fémcsap maradt és a fém blokk, amihez verődött a lánc.

  • A szétszakadt műanyag sín szerteszét behullott a motorba, alul az alsó dekli felől kaparászó hangokat adott, ahogy az olajáramlásban megakadt az olajszűrő előtt.

  • Rázni kezdett. Kiderült eltört a tárcsa. Ferodo tárcsákat és betéteket kapott, nincs vele azóta baj.

  • Ha a fő légbeszívó csőben megjelenik az olajpára és a többi vákumcsőben is, akkor a MAF szenzor vezetékére is ráéghet, motor dadog, le-leáll, akkor a blokkon belüli olajpára áramlás iránya megfordult, a kartergázt a fő légbeszívó szívja vissza, ahelyett, hogy onnan menne a friss levegő a szelepfedél alá, majd hátul a tűzfalnál fel a PCV szelep vezetékén keresztül. Filléres tétel, de cserélni kell a PCV szelepet, olajálló gumicsöveket is és a probléma megoldódik.

  • Ami sima termosztát cserének indul, az valószínű termosztát ház csere is lesz. A műanyag házban a fém hüvelyek elforognak, műanyag reped, törik, egyben kell cserélni. Ha nem, akkor a termosztát csere után ereszthet a ház és úgyis csere lesz előbb-utóbb. Ha viszont termosztát ház csere is történik, akkor alatta a blokknál a tömítést mindenképp újra kell cserélni és nem árt azt a kicsi, kb 75fokban megtört, blokkba átvezető gumicsövet is cserélni alatta. Érdemes hozzá eredetit venni, szerintem hosszú távon nem jó helyette a mezei 90fokos vízcső, mert az hozzá dörzsölődik a blokkon lévő egyik csavar széléhez és kihasad előbb-utóbb.

  • A gyári hűtő sok helyen eresztett már, nyáron a hűtéssel gondok voltak, így kapott egy új Nissens hűtőt. A gyári kétsoros volt, ez csak egysoros, de hatékonyabb, nem volt vele gondom. A hűtő cseréjekor a vízpumpát és a fő gumicsöveket is cseréltük.

  • A gyári, már alig forgó viszkókuplung helyett a hűtőcserével egyidőben kicseréltük Hayden Severe Duty Thermal Fan Clutch-ra, ez a forgás 90%-át át tudja adni a lapátoknak, ha kapcsol (kb.77C-nál) és kb 20%, ha nem.

  • Nekem az ennél hosszabb ékszíj nem jött be, mert az sikított nedves időben ill. indításkor. Ez teljesen jó.

  • Ez a hidraulikus láncfeszítő patron közepén egy apró lyukkal. Ha szutykos lesz az olaj az eltömi és nem feszít rendesen vagy ha elöregedik, beszorul, nem működik. Fontos a rendszeres olaj és szűrőcsere. Legyen az olajszűrőben visszaáramlás elleni szelep, hogy ne legyen száraz indítás, mert ha nincs olaj a patronban, akkor nem feszítei rendesen a láncot és az indításkor eltörheti a műanyag sínt.

  • Az új Cloyes 9-0398S vezérlés szett.

  • D.I.Y. házi mézescsuporból készített olajpára, dzsuva leválasztó a PCV szeleppel együtt. Évek óta jól működik, benzin, olajálló 8mm-es csövekkel kötöttem be a PCV vákum vezetékbe. Az üvegen át látható mi van benne és könnyen kivehető, lecsavarható a teteje és tisztítható.

  • Hátsó lökhárítóba szerelt parkolóradar.

Hozzászólások

  1. XGab  - 2017. február 18. 00:25


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Rizzo:

    Ez az egyik kedvencem a Roadkill-es fiuktól. A megmagyarázhatatlan gyagyaság

  • Zola:

    Craigslisten biztosan hirdették, de láthattad máshol is. A te évjáratod.

A lap tetejére