1997 Jeep Grand Cherokee KLáRika az Orviscsirke

Fűtés javítás - Tázlár - Jeepfanatic Tibi

  • Mindig úgy érzem, hogy az utolsó legapróbb baját orvosoltam éppen a csirkének, aztán rá kell jönnöm, hogy tényleg túl vagyok a legnagyobbakon és tényleg jó az autó, de azért a hibátlanhoz még jó pár lépés hátra van.
    Íme a következő:
    Mint már régebben említettem a fűtés nem volt a helyzet magaslatán. Ki is cseréltem a vízpumpátol kezdve sok mindent (lásd régebbi írásaim).
    Sosem fáztam igazán az autóban, de igazán meleget se fújt sose.
    Innen üzenem mindenkinek, hogy akinek szar a fűtése vagy párásodik induláskor az ablaka, netán a klíma kondenzvíz befolyik az autóba, az szedje ki a fűtésboxot és pucolja ki! Illetve legjobb, ha a radiátort is kicseréli. Ezt mindenki próbálja elkerülni, mert ki kell szedni a műszerfalat és inkább előbb megpróbálnak mindenféle vajákolást, kókányolást és kicserélnek csomó felesleges alkatrészt. Rosszabb esetben neten látott videók alapján szétvagdossák az autót, tönkretesznek dolgokat.
    Pedig egyetlen baj van csak: a mocsok.
    Mivel ezekben nincs pollenszűrő, bemegy minden kosz a fűtésboxba, ott megrohad, eltömít mindent és nedvesen tartja az egészet.
    Ezen felül a vízzel töltögetett hűtőkör a radiátor apró járatait tömíti el, így csak alig megy át rajta a víz és az is csak egy kis szakaszon. Belátható, hogy ennek egyenes következménye a rossz fűtés.
    Ezen kívül a ganyé el szokta dugítani a klíma kondenzvíz lefolyóját, ami egy idő után annyira feltellik, hogy befolyik a lábtérbe.
    A megoldás egy egyszerű takarítás.


  • Tibi azt mondta, le ne írjam mennyi idő telt el onnantól, hogy nekiálltunk kiszedni a fűtést, odáig hogy elmentünk a homokdombra autózni. Legyen elég annyi hogy ebéd után kezdtük és még világosban kint voltunk. És február van.
    Ehhez mondjuk az kellet, hogy 3-an dolgoztunk és Tibi fejből ismeri az összes csavart. Tehát aki hasonló eredményt akar, az vigye el a gépet Tázlárra Jeepfanatichoz!

  • A műszerfal gyakorlatilag 3 rétegből áll.
    - a burkolat
    - a műszer, légzsák, stb modul
    - a fűtésbox

    A képen a második, középső réteg van.
    És minden ilyen moduláris, ami egyrészt azért jó, mert nem apró biszbaszonként kell kiszedni, hanem egyben és gyorsan kijön, másrészt, mert ha valamit javítani kell rajta, akkor a satupadon össze lehet rakni és látni mi hogy működik, mi hova kapcsolódik, stb...
    Tehát az ember kényelmesen megcsinálja és mehet vissza a helyére egyben.

  • Az új radiátort azért víz alatt lenyomáspróbáztuk, mellette Tibi fűtésboxot takarít.

  • Régi és új.
    A régi se eresztett, csak a belseje van már tele lerakódással.

  • Az első réteg benn a helyén az új radiátorral.

  • Ha már ki volt szedve a bele, könnyen hozzáfértünk a csipogóhoz, amit kicsit lehalkítottunk.
    Az a hengeres cucc, a közepén a lukkal, az felelős a bimbammolásért. Egy pötty FBS a lukra, máris nem olyan idegesítően hangos.

    Pár egyéb apróságot is orvosltunk Tibi jó szándékának köszönhetően. Meg annak hogy meg se tudja számolni hány Jeep van polcon bontva.
    Pl:
    Az egyik "fa" meg volt repedve, kaptam egy jót
    A jobb első ajtókapcsoló nem mindig működött. Kicseréltem.
    Kaptam egy ABS modult. Azt még be kell építeni, mert nekem világít az ABS lámpa, stb...

  • Aztán elmentünk autózni a Tázlári Sivatagba :)

  • Meg is lett az eredménye.
    Első kardán homiknetikus csukló törés.
    Úgyhogy hátsó hajtással jöttünk haza. A csuklót meg felújíttatja Tibi és Robi.

    Köszönet mindkettőjüknek!

  • Közben fogyasztási rekordot is döntöttünk.
    Odafele kímélőben 13,7.
    Visszafele nem túl sietősen, de lendületesen haladva, átlag 120, néha 140-160akkal 15,5. Ez több mint jó. Boldog vagyok.
    Ezek szerint egészséges a gép.

  • Mielőtt kidobtam, szétvágtam a régi radiátort, csak hogy lássam mi lehetett a baja. Mikor simán félbevágtam, semmi érdekes nem látszott rajta, csak annyi, hogy némelyik járat el van lapulva, míg másikak fel vannak fúvódva.

    Viszont amikor a tetejét levágtam, láttam hogy az előző gazda ölte meg, azzal, hogy mikor hengerfejes volt az autó, úgy közlekedett vele és mikor a hűtő is kilyukadt a nyomástól, akkor elkezdte sziloplszttal foltozni, meg tolta bele a hűtőtömítőt.
    Arról azt mondják, hogy belül nem rakódik, le csak kívül, tehát nem árt. egész addig míg csak pici luk van addig igaz is. De mikor nagyobb mennyiségű vizet veszít, akkor szárazon maradnak részek, mint pl. a radiátor felső tere és az a szar a levegőtől és a melegtől köt. Na ez a kettő ott pont adott.
    A kép láttán nem csodálkozom, hogy a kívülről és a keresztmetszet alapján tökéletesnek tűnő és nem is eresztő radiátor nem fűtött. Még el is gondolkodtam, hogy ne dobjam ki, mert ugye jól nézett ki. Gondoltam hátha egyszer kilyukad az új és akkor jól jönne, de jól tettem, hogy feláldoztam a tudomány oltárán.
    Az orkok is így gondolhatták, mert kiraktam a garázs elé a maradványokat, bementem még valamiért a garázsba, de mire kijöttem már nem volt ott. És az utcában sem láttam senkit. Bezzeg a vashulladék nem tűnt el mellőle, csak a réz.

Hozzászólások

  1. coyote  - 2011. szeptember 5. 13:19

    Klárikát üdvözöljük a Jeep-esek táborában!
    Hajrá! ;)

  2. Dagiszabi  - 2011. szeptember 5. 20:47

    Próbálkoztam a fotókkal, de valahogy nem került bele. De nem adom fel.

  3. hieronymous  - 2011. szeptember 10. 11:13

    Aztán ne úgy közlekedjél vele, mint a Samurai-jal! ;-)

  4. tamagaba  - 2011. november 29. 19:01

    Helló! Gratula nem csak szép de jó is lesz.
    Én éppen váltót újítok fel. Szilentek megezmaegaz, de már a monokli nekem is megvan :)

  5. Dagiszabi  - 2012. január 19. 13:25

    Próbálkozik az ember. De mint ha sose akarna véget érni.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • DRW:

    Mit vettél?! hehe

  • Todzsó:

    Ár lemaradt 3200000-, friss műszaki.

A lap tetejére