1976 Lincoln Continental Mark IV Bill Blass

  • főtengely,hajtókarok összerakva ahová kell.

  • festés előtt.

  • festés után....rég lehetett ilyen :-)
    Itt már rajta van a vezérműfedél és a vízpumpa.

  • Itt még szelepfedél és tartozékok nélkül a frissen festett motor.

  • itt az új benzinpumpa,ezt még az amerikai eladótól kaptam,ahogy írtam korábban is.
    Mellette az új olajszűrő.

  • olajteknő ilyen lett.
    Ja és a fagydugók is jobban néznek ki már.

  • Felül: szívócsonk még karburátor nélkül.

  • 460 V8 újra a helyén,itt még az új gyújtótoronyra vár...

  • addig az autó vastag porréteget gyűjtve magára,itt állt...

  • ... 3 hét után megérkezett az új torony

  • nov.26,2010,újra itthon :-)

    beépítve,beállítva,kipróbálva a felújított 460 azaz a fúrás miatt már kb.472 cid V8
    Gyakorlatilag újra bejáratós lett,34 év után, 0-tól gyűjheti a mérföldeket :-)

  • toronnyal együtt újak lettek a kábelek is,mert a régiek nem értek el a gyertyákig. de így jó a kék a pirossal. :-)

  • 3 ékszíj még 2010 áprilisban újak lettek hozzá.

  • korábban ott a gyújtótorony mellett a szívóteknőnél és a vezérműnél nyomta ki az olajat,mert egy motortisztító folyadék megette a tömítést. Na ezután semmiféle \\\"csodaszer\\\" nem kerül ebbe a motorba...

  • Már itthon tettem rá új 460-as matricát,a korábbi meg volt kopva.

  • Szintén itthon beletettem a korábban vett új levegőszűrőt.
    Mikor,ha nem most?

  • Ilyen volt már...

  • Itt a korábbi kiszerelt alkatrészek,most egyenként nem írom ide,melyik mi. Bevittem őket a garázsból a szobába,a fotózás miatt,mert havazott és ne kelljen kijárni az autóval. :-)

  • Látszik,az a kis rúd az olajpumpa meghajtórúdja,hogy megvan csavarodva.
    Mellette a fagydugók, és a karika a kivett váltószimering.

  • Régi dugattyúk,vezérműtengely,és csapágycsészéi.
    Minden kiszerelt alkatrészt elkértem,és az új dobozába tettem el őket.

  • Itt egy érdekesség:
    kiderült,hogy az adattáblán a DSO kód szerint az autót új korában Detroit körzetében adták el. DSO 34 .
    Pontosabban Grand Rapids,Michigan.
    erről is van írva arrébb,mert később kiderült.

  • A vezető felöli ajtóoszlopon belül van ez az adattábla,megjelöltem miről van szó,eddig nem tudtam mit jelent. Domestic Special Order 34,azaz Detroit :-)

    További kódok:

    65D: 2 door Hardtop (Mark IV) (*Designer series option available)
    3G: (szín) Bright Dark Blue Metal
    L: (műbőr tető típusa) Normandie
    V: (műbőr tető szine) Cream
    NB: (ez a belső szine) kék, krém gombok és csíkok
    U: (váltó) XPL automatic C6
    2: (tengely) Locking(K), Ratio:2.75:1
    34: (melyik Lincoln körzetbe rendelték) Detroit (Michigan lehetett az első forgalomba helyezés)

    6Y89A 845532 VIN kód:
    6: 1976 modellév
    Y: Wixom,Michigan, gyártóhely
    89:MARK IV. Modell
    A: 460cid 4bbl V8 motor.
    utána egy 6 jegyű sorozatszám.



  • Korábban találtam egy rövid felvételt.Wixom Assembly Plant,Michigan.
    Itt gyártották a Lincoln és Thunderbird-öket. Apr.15,1957-may.31,2007
    között működött az üzem,6 648 806 autó került ki innen az 50 év alatt.
    Utolsónak egy Town Car hagyta el a gyárat,amely egy Washingtoni kereskedőhöz került.Ezután átalakították az üzemet valamilyen \\\"zöld energia parknak\\\".
  • Wixom Assembly Plant, Michigan, oct. 3, 1976
    Itt már az 1977 modellév autói.
    Valamikor az én autóm is itt állt,végellenőrzésre és kiszállításra várva.
    Tetszenek ezek a korabeli gyári képek,ha majd egyszer mégis lesz időutazás,ide el kell menni :-)))

Hozzászólások

  1. Mocorgó  - 2009. július 7. 05:16

    Gratula! Szép autó!

  2. attish  - 2009. július 7. 08:11

    Gratulálok én is! Még egy szép Lincoln! Csinálj még képet, írj!

  3. Mark  - 2009. július 7. 17:50

    Lincoln Rules! Stars and stripes forever.

  4. USACARS  - 2009. július 7. 18:14

    vannak képek,szöveg. Köszönöm !

  5. USACARS  - 2009. július 7. 22:08

    kb. hány Mark IV. lehet országszerte? ki mennyiről tud? én 11-12-ről.

  6. Barassó Péter  - 2009. október 7. 09:21

    Nagyon szép autó,gratulálok!én is szeretnék egy mark IV-est.ha adnál egy e-mail címet feltenném a kérdéseimet.előre is köszönöm.barassopeco@yahoo.com

  7. hollyday  - 2009. október 29. 20:22

    Gyönyőrű, gratuláció. Lincoln is the Best!

  8. Zola  - 2009. november 1. 19:03

    teszt. bocs

  9. Csipac  - 2009. november 7. 19:58

  10. Csipac  - 2009. november 7. 20:01

    Nagyon gratula, szép, látványos vas, köszönjük a részletes beszámolót!

  11. Holczknecht  - 2009. november 8. 00:31

    Tenyleg nagyon szep ,vigyazz ra ,mert nagyon ritka!!

  12. switch  - 2009. november 8. 16:00

    Szép autó, remek garázs. Sok érdekeset megtudtam az autódról. Gratula! :-)

  13. gg  - 2009. november 8. 18:08

    Gyönyörű!
    Nekem egy 75-ös Eldoradom volt, convertible, de nem tudtam ilyen szépre csinálni, elfogyott a pénzem meg a türelmem.
    Lelj benne sok örömet, megérdemled a sok munkáért!

  14. Horz  - 2010. január 1. 02:26

    Gyönyörű:) Mark IV forever!

  15. bigyesz  - 2010. január 2. 06:17

    Szép nagy vas! Gratula hozzá!

  16. Tom  - 2010. február 7. 22:26

    Köszönöm a kedves üdvözletet.
    Innen a garázsodból tudtam meg, hogy a CHS felirat a kesztyűtartómon az első tulajdonos monogrammja lehet. Nekem a jobboldali visszapillantó tükrön is van egy ugyanolyan táblácska.

    Tom

  17. vorosoktober  - 2010. március 19. 23:47

    Nem rossz a szajré :))) szép gratulálok.

  18. Attila  - 2010. június 27. 20:08

    Nagyon gyönyörű a kocsi, a cikk nagyon érdekes és tartalmas. örülök, h siekrült egy barátságos beszélgetés keretében a kocsit részletesen szemügyre venni! Remélem a legközelebbi találkozón is összefutunk, és hasonlóan kellemes, kocsinézéssel egybekötött délutánt eltöltünk. Köszönettel Szlovákiából:)

  19. doublefive  - 2010. június 27. 20:27

    Gratulálok! Nagyon szép autó! ...és végre még egy ember, aki azért nem tartott évekig semmilyen autót, hogy aztán lehessen egy ilyenje. Ismerem az érzést!

  20. Palipapa  - 2010. augusztus 14. 21:21

    Gyönyörű az autó!
    Türelmes ember vagy, jó nézegetni a munkád.

  21. B52  - 2010. augusztus 14. 23:17

    Nagyon szép vas! Grat!:-)

  22. Palipapa  - 2010. november 30. 18:07

    Köszönjük a részletes beszámolókat, jó az ilyet látni.
    Sok kitartást hozzá!
    Ügyes vagy!

    Pali

  23. raktáros  - 2010. december 1. 09:06

    Remek garázs, alapos, és aprólékos, rendesen dokumentálva, ahogy kell.

  24. Dr Watson  - 2010. december 7. 14:29

    Szia!

    Gratulálok a vashoz! Nagyon szép munka. Szívet melengető érzés, amikor így feltámasztanak egyet az igazi (dicső múltból származó) amerikai autók közül. Profi a dokumentáció, kár hogy nagyon kevesen áldoznak rá ennyi időt és fáradtságot.

    Sok örömöt hozzá!!

  25. pont  - 2011. augusztus 14. 23:58

    Öregem, egy OT rendszámos autón hogy lehet ennyi huszonéves olajsár, rozsda, hihetetlen. VAkok voltak Veszprémben?

  26. Nasa  - 2011. augusztus 15. 15:18

    Az alváz üregeibö lett kikinlogva és nem olajsár a Veszprémiek látásával nem volt baj a kocsi nagyon is rendbe van bár mindenki ennyit törödne becses kincsével

  27. bone  - 2011. augusztus 27. 23:10

    Szia. Figyelj, amikor megjelenik a magazinban, hogy új bejegyzés történt a garázsodban, mindig idekattintok.
    Feleslegesen, mivel három hete nem történt benne semmi.
    Mit változtatsz ilyenkor, hogy mindig felugrik, hogy módosítottál rajta? Miért csinálod ezt?

  28. USACARS  - 2011. augusztus 27. 23:21

    szia!
    képeket rendezek át,ezért törölni kellett több oldaltörést is,mert akadályozták a képek mozgatását.
    ha valamit változtatok,mindíg kiteszi,hogy frissítve,akkor is ha nincs újdonság.
    emiatt látszik,nem direkt van.
    képeket tettem előbbre,van azért változtatás,csak nem mindig a végén.

  29. Zola  - 2011. augusztus 28. 08:55

    A képmozgatás miatt nem kerül ki frissnek, csak ha törölsz, újat adsz hozzá, vagy szerkeszted a szöveget.

  30. bone  - 2011. augusztus 28. 09:08

    Hát nem tudom, de egyet megígérhetek. Soha többet nem kattintok a garázsodra!
    Harmadik hete szopatod ezzel a népet, szerintem szándékosan és szerintem feleslegesen.
    Többször átnéztem a teljes garázsodat, hátha találok változást. Soha nem találtam.
    Szerintem kamuzol. A célodat nem tudom, de talán nem véletlen a 33ezres nézettség.
    Ennek nagy része az olyan kattintgatókból tevődhet össze, mint én, akik csalódottan és dühösen zárják be a garázsod ajtaját.
    Ezúttal örökre. Jó játékot!

  31. nasa  - 2011. augusztus 28. 10:00

    Azért jo benézni a garázsodba sok munka és törödés látszik a kocsin láttam élöban igazi remek mü csak igy törödj vele nem baj ha van más vélemény is sokáig szeretném látni a jol dokumentált vasadat

  32. coupe77  - 2011. augusztus 28. 10:08

    Aki csalódottan és dühösen zárja be a garázsodat az meg is érdemli.
    Én csak elismerő szavakat tudok mondani miközben olvasom és a képeket nézem.
    Sok ilyen garázst! Én spec. örülök hogy megosztod másokkal, velem.

  33. bone  - 2011. augusztus 28. 11:44

    Kedves kupé- én is.
    Jó garázs. Sőt, kifejezetten kurvajó, sok infóval, sok képpel.
    Éppen ezért kérdezem, mi az oka annak, hogy mindig van frissítés, amit érdeklődve keresek, de igazi frissítés nincs. Zola magyarázatot adott a garázsgulaj válaszára, ezért kérdeztem, miért történik ez. Biztosan nekem kerülte el valami a figyelmemet.

  34. kbalázs  - 2011. augusztus 28. 11:46

    Az egyik legjobb garázs a Tiéd!
    Csak így tovább! A bomlasztók pedig ne zavarjanak. ;-)

  35. thommey  - 2011. augusztus 28. 14:35

    Csak nyomjad az infókat így tovább!

  36. USACARS  - 2011. augusztus 28. 18:36

    Köszönöm a biztatásokat,bone-val is megbeszéltük,üzentük mi van.
    Mostanában sokszor mozgattam az első oldalra képeket,és utána tettem hozzá szöveget,ezért volt sokszor látható a Lincoln a címlapon,nincs szívatás,nem célom,a hamis nézettség növelése.
    Nem mindig a végén van újítás,még ha néha ennyi kép között nehezen is lehet rátalálni.
    Nincs sértődés,ha valaki nem tud valamit,nem tudja mi van,kérdezzen,ha észreveszem,írok.
    Ha valakinek tetszik,megírhatja azt is,ha nem azt is,tanácsot is adhat,ki mit hogyan,ezért is vagyunk itt.
    Mindenkinek további jó olvasást,nézegetést a fórumon!!

  37. somi  - 2011. augusztus 28. 19:12

    Jó volt ez a kis reklám, végigolvastam a garázst az utolsó betűig, nagyon jó :))

  38. yenko89  - 2011. augusztus 29. 18:16

    Még mindig nagy élmény olvasni az egész cikket! Jó volt beszélgetni szombaton és ahogy ígértem, adnék magamra elérhetőséget is: yenko@citromail.hu Fórumon nem szoktam fent lenni, de ami késik, nem múlik:) (ezüst camarós Attila)

  39. customman  - 2011. szeptember 14. 21:59

    Le a kalappal, a rengeteg munkáért, és le a kalappal az eredmény előtt is!

  40. paliero  - 2012. február 9. 20:48

    ELKÉPESZTŐŐŐŐŐ
    nagyon szép az autód
    én most kezdek egy mark 7-hez de az nem lesz ilyen szép
    őszinte gratuláciom

  41. griskin  - 2012. május 27. 00:30

    Hi!

    Itt az ígért videó, ill. a srác csatornája:
    http://www.youtube.com/watch?v=Q8tCdKMk0JQ&feature=plcp
    Stílusosan egy Lincoln-t találtam, bár nem Mark IV.
    Érdemes böngészni a srác csatornáján, rengeteg autót tesztel:)

    Még egyszer gratula az autóhoz, élőben látni mégiscsak más (sokkal-sokkal jobb!!!), mint képeken:)

    Benzingőzös üdvözlettel:
    Griskin

  42. Lord_KROK  - 2013. április 28. 23:58

    Szép autó nagyon!
    Jól vezeted a garázsodat is öröm volt olvasni :)

  43. psy-  - 2013. szeptember 27. 21:26

    elképesztően szép ez az autó, megérdemli amit kap Tőled.
    Gratulálok

  44. Zilahi Attila  - 2013. október 10. 14:54

    Nagyon szép lett! Olvastam egy könyvben,hogy ez Amerika legszebb autója. IGAZ! Kedvet kaptam én is, most böngészem az eladó MARK IV - ket...
    Üdv.:Attila és GRATULA!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • MrHello:

    Pesti vagyok sajnos, de azert koszi! :) Es koszi a kepet!

  • Lake:

    Szép nagyon! Pár napja néztem élőben :) Ha a környéken laksz mindenképp

A lap tetejére