1976 Lincoln Continental Mark IV Bill Blass

  • Az emelőt az ütközőbe kell akasztani,itt a hátsó látszik.

  • Felnyitva emeli,minimális erőkifejtéssel!

  • Lehajtva süllyeszt.

  • Így emeli hátul.

  • Elöl is az ütközőnél kell emelni.Csak kipróbáltam.

  • helyzetjelzővel.Vártam,míg kissé sötét lett,csak hogy lefotózzam így is. :-)

  • A sárga a helyzetjelző,bekapcsolt lámpával együtt világít,és egyben az irányjelző is.

  • A kis sárga oldalfény nem index,világítással együtt van,mint valami "szélességjelző"

  • Cornering lights,azaz sarokfény. Bekapcsolt világításnál,irányzelzéskor működik,jobb-bal oldalon is.

  • Piros index maradt,így eredeti,semmi értelmetlen alakítgatás,csak mert sárga az előírás.Ezt a szabályt(??)nem igazán értem,miért ki nem látja,ha pirosan villog? Ha ott ahol a legtöbb autó van forgalomban,ez jó,akkor itt miért nem? --hülyeség-- és még szebb is pirosan.

  • A fogyasztás után még szokták kérdezni sokan,hogy miért van így a tető,ez nyitható? NEM..nem nyitható,rendesen fém fix teteje van,a vinil alatt is,csak az elegánsabb,látványosabb megjelenést emeli az autón,van amelyik így hátul viniltetős,van amelyik egészen. A képen fehérnek látszik,igazából krémszínű,és tényleg olyan jobban mutat így :-) Más színekben is kapható volt,de az enyém,mivel különkiadás (Bill Blass)ehhez ebben a modellévben csak ez volt,kék fényezés,belsőtér,hátul krém viniltető.Ez a vinilbevonat a tetőn is az amerikai autóipar jellegzetessége volt még a '80-as években is,de a '90-es évektől már kevésbé alkalmazták ezt az érdekességet.

  • Amit még kérdezni szoktak. itt van a pótkerék,azért ilyen hátul? Nem...,nem ott van,megtévesztő a látvány.Pótkerék a csomagtérben egy rúddal van rögzítve alulról,alatta az emelő. Akkor miért nem az autó alatt van? Lehetne a kérdés...,mert a csomagtér alatt a 26.5 gallonos benzintank kapott helyet.Jó ez így,ha ki kell venni a kereket,nem kell a kocsi alá bújni.

  • Egy kis történet erről az érdekességről:

    1940-es modellévre,amikor megjelent a CONTINENTAL név,akkor ott volt a pótkerék.A háborús idők után még 1946-47-48-ban volt a név,utána 1956-ban hozták elő újra a Continental Mark II. megjelenésével,Ezt az autót csak 1956-1957-ben gyártották,a Continental név maradt,majd 1968-ban a Continental Mark III.újra előhozta ez a stíluselemet,amely végig a Mark sorozat autóit jellemezte.1972-1976 Mark IV.,1977-1979 Mark V.,1980-1983 Mark VI.,1984-1992 Mark VII.,1993-1998 Mark VIII. Ezenkívül még 1977-1980 Versailles és 1982-1987 Continental volt ezzel a jellegzetességgel.Tehát nem mindegyik Lincoln-on van ilyen.

  • Jaa..igen,még valami! Néhányan az autót nézegetve,ezt is említették,hogy ugye ez olyan,mint az a piros-fehér matchbox? Merthogy neki is van,volt olyan.hát nem pontosan,mert az Mark V. Hátsó lámpa azon függőleges,az enyémen fekvő,meg más kisebb különbségek is vannak. Érdekes azért sokan ismerik ezt a kis matchboxot :-) Nekem is megvan kisfiú koromtól.Sajnos Mark IV. modellt még nem láttam... ha valaki tud,írjon,szóljon.

Hozzászólások

  1. Mocorgó  - 2009. július 7. 05:16

    Gratula! Szép autó!

  2. attish  - 2009. július 7. 08:11

    Gratulálok én is! Még egy szép Lincoln! Csinálj még képet, írj!

  3. Mark  - 2009. július 7. 17:50

    Lincoln Rules! Stars and stripes forever.

  4. USACARS  - 2009. július 7. 18:14

    vannak képek,szöveg. Köszönöm !

  5. USACARS  - 2009. július 7. 22:08

    kb. hány Mark IV. lehet országszerte? ki mennyiről tud? én 11-12-ről.

  6. Barassó Péter  - 2009. október 7. 09:21

    Nagyon szép autó,gratulálok!én is szeretnék egy mark IV-est.ha adnál egy e-mail címet feltenném a kérdéseimet.előre is köszönöm.barassopeco@yahoo.com

  7. hollyday  - 2009. október 29. 20:22

    Gyönyőrű, gratuláció. Lincoln is the Best!

  8. Zola  - 2009. november 1. 19:03

    teszt. bocs

  9. Csipac  - 2009. november 7. 19:58

  10. Csipac  - 2009. november 7. 20:01

    Nagyon gratula, szép, látványos vas, köszönjük a részletes beszámolót!

  11. Holczknecht  - 2009. november 8. 00:31

    Tenyleg nagyon szep ,vigyazz ra ,mert nagyon ritka!!

  12. switch  - 2009. november 8. 16:00

    Szép autó, remek garázs. Sok érdekeset megtudtam az autódról. Gratula! :-)

  13. gg  - 2009. november 8. 18:08

    Gyönyörű!
    Nekem egy 75-ös Eldoradom volt, convertible, de nem tudtam ilyen szépre csinálni, elfogyott a pénzem meg a türelmem.
    Lelj benne sok örömet, megérdemled a sok munkáért!

  14. Horz  - 2010. január 1. 02:26

    Gyönyörű:) Mark IV forever!

  15. bigyesz  - 2010. január 2. 06:17

    Szép nagy vas! Gratula hozzá!

  16. Tom  - 2010. február 7. 22:26

    Köszönöm a kedves üdvözletet.
    Innen a garázsodból tudtam meg, hogy a CHS felirat a kesztyűtartómon az első tulajdonos monogrammja lehet. Nekem a jobboldali visszapillantó tükrön is van egy ugyanolyan táblácska.

    Tom

  17. vorosoktober  - 2010. március 19. 23:47

    Nem rossz a szajré :))) szép gratulálok.

  18. Attila  - 2010. június 27. 20:08

    Nagyon gyönyörű a kocsi, a cikk nagyon érdekes és tartalmas. örülök, h siekrült egy barátságos beszélgetés keretében a kocsit részletesen szemügyre venni! Remélem a legközelebbi találkozón is összefutunk, és hasonlóan kellemes, kocsinézéssel egybekötött délutánt eltöltünk. Köszönettel Szlovákiából:)

  19. doublefive  - 2010. június 27. 20:27

    Gratulálok! Nagyon szép autó! ...és végre még egy ember, aki azért nem tartott évekig semmilyen autót, hogy aztán lehessen egy ilyenje. Ismerem az érzést!

  20. Palipapa  - 2010. augusztus 14. 21:21

    Gyönyörű az autó!
    Türelmes ember vagy, jó nézegetni a munkád.

  21. B52  - 2010. augusztus 14. 23:17

    Nagyon szép vas! Grat!:-)

  22. Palipapa  - 2010. november 30. 18:07

    Köszönjük a részletes beszámolókat, jó az ilyet látni.
    Sok kitartást hozzá!
    Ügyes vagy!

    Pali

  23. raktáros  - 2010. december 1. 09:06

    Remek garázs, alapos, és aprólékos, rendesen dokumentálva, ahogy kell.

  24. Dr Watson  - 2010. december 7. 14:29

    Szia!

    Gratulálok a vashoz! Nagyon szép munka. Szívet melengető érzés, amikor így feltámasztanak egyet az igazi (dicső múltból származó) amerikai autók közül. Profi a dokumentáció, kár hogy nagyon kevesen áldoznak rá ennyi időt és fáradtságot.

    Sok örömöt hozzá!!

  25. pont  - 2011. augusztus 14. 23:58

    Öregem, egy OT rendszámos autón hogy lehet ennyi huszonéves olajsár, rozsda, hihetetlen. VAkok voltak Veszprémben?

  26. Nasa  - 2011. augusztus 15. 15:18

    Az alváz üregeibö lett kikinlogva és nem olajsár a Veszprémiek látásával nem volt baj a kocsi nagyon is rendbe van bár mindenki ennyit törödne becses kincsével

  27. bone  - 2011. augusztus 27. 23:10

    Szia. Figyelj, amikor megjelenik a magazinban, hogy új bejegyzés történt a garázsodban, mindig idekattintok.
    Feleslegesen, mivel három hete nem történt benne semmi.
    Mit változtatsz ilyenkor, hogy mindig felugrik, hogy módosítottál rajta? Miért csinálod ezt?

  28. USACARS  - 2011. augusztus 27. 23:21

    szia!
    képeket rendezek át,ezért törölni kellett több oldaltörést is,mert akadályozták a képek mozgatását.
    ha valamit változtatok,mindíg kiteszi,hogy frissítve,akkor is ha nincs újdonság.
    emiatt látszik,nem direkt van.
    képeket tettem előbbre,van azért változtatás,csak nem mindig a végén.

  29. Zola  - 2011. augusztus 28. 08:55

    A képmozgatás miatt nem kerül ki frissnek, csak ha törölsz, újat adsz hozzá, vagy szerkeszted a szöveget.

  30. bone  - 2011. augusztus 28. 09:08

    Hát nem tudom, de egyet megígérhetek. Soha többet nem kattintok a garázsodra!
    Harmadik hete szopatod ezzel a népet, szerintem szándékosan és szerintem feleslegesen.
    Többször átnéztem a teljes garázsodat, hátha találok változást. Soha nem találtam.
    Szerintem kamuzol. A célodat nem tudom, de talán nem véletlen a 33ezres nézettség.
    Ennek nagy része az olyan kattintgatókból tevődhet össze, mint én, akik csalódottan és dühösen zárják be a garázsod ajtaját.
    Ezúttal örökre. Jó játékot!

  31. nasa  - 2011. augusztus 28. 10:00

    Azért jo benézni a garázsodba sok munka és törödés látszik a kocsin láttam élöban igazi remek mü csak igy törödj vele nem baj ha van más vélemény is sokáig szeretném látni a jol dokumentált vasadat

  32. coupe77  - 2011. augusztus 28. 10:08

    Aki csalódottan és dühösen zárja be a garázsodat az meg is érdemli.
    Én csak elismerő szavakat tudok mondani miközben olvasom és a képeket nézem.
    Sok ilyen garázst! Én spec. örülök hogy megosztod másokkal, velem.

  33. bone  - 2011. augusztus 28. 11:44

    Kedves kupé- én is.
    Jó garázs. Sőt, kifejezetten kurvajó, sok infóval, sok képpel.
    Éppen ezért kérdezem, mi az oka annak, hogy mindig van frissítés, amit érdeklődve keresek, de igazi frissítés nincs. Zola magyarázatot adott a garázsgulaj válaszára, ezért kérdeztem, miért történik ez. Biztosan nekem kerülte el valami a figyelmemet.

  34. kbalázs  - 2011. augusztus 28. 11:46

    Az egyik legjobb garázs a Tiéd!
    Csak így tovább! A bomlasztók pedig ne zavarjanak. ;-)

  35. thommey  - 2011. augusztus 28. 14:35

    Csak nyomjad az infókat így tovább!

  36. USACARS  - 2011. augusztus 28. 18:36

    Köszönöm a biztatásokat,bone-val is megbeszéltük,üzentük mi van.
    Mostanában sokszor mozgattam az első oldalra képeket,és utána tettem hozzá szöveget,ezért volt sokszor látható a Lincoln a címlapon,nincs szívatás,nem célom,a hamis nézettség növelése.
    Nem mindig a végén van újítás,még ha néha ennyi kép között nehezen is lehet rátalálni.
    Nincs sértődés,ha valaki nem tud valamit,nem tudja mi van,kérdezzen,ha észreveszem,írok.
    Ha valakinek tetszik,megírhatja azt is,ha nem azt is,tanácsot is adhat,ki mit hogyan,ezért is vagyunk itt.
    Mindenkinek további jó olvasást,nézegetést a fórumon!!

  37. somi  - 2011. augusztus 28. 19:12

    Jó volt ez a kis reklám, végigolvastam a garázst az utolsó betűig, nagyon jó :))

  38. yenko89  - 2011. augusztus 29. 18:16

    Még mindig nagy élmény olvasni az egész cikket! Jó volt beszélgetni szombaton és ahogy ígértem, adnék magamra elérhetőséget is: yenko@citromail.hu Fórumon nem szoktam fent lenni, de ami késik, nem múlik:) (ezüst camarós Attila)

  39. customman  - 2011. szeptember 14. 21:59

    Le a kalappal, a rengeteg munkáért, és le a kalappal az eredmény előtt is!

  40. paliero  - 2012. február 9. 20:48

    ELKÉPESZTŐŐŐŐŐ
    nagyon szép az autód
    én most kezdek egy mark 7-hez de az nem lesz ilyen szép
    őszinte gratuláciom

  41. griskin  - 2012. május 27. 00:30

    Hi!

    Itt az ígért videó, ill. a srác csatornája:
    http://www.youtube.com/watch?v=Q8tCdKMk0JQ&feature=plcp
    Stílusosan egy Lincoln-t találtam, bár nem Mark IV.
    Érdemes böngészni a srác csatornáján, rengeteg autót tesztel:)

    Még egyszer gratula az autóhoz, élőben látni mégiscsak más (sokkal-sokkal jobb!!!), mint képeken:)

    Benzingőzös üdvözlettel:
    Griskin

  42. Lord_KROK  - 2013. április 28. 23:58

    Szép autó nagyon!
    Jól vezeted a garázsodat is öröm volt olvasni :)

  43. psy-  - 2013. szeptember 27. 21:26

    elképesztően szép ez az autó, megérdemli amit kap Tőled.
    Gratulálok

  44. Zilahi Attila  - 2013. október 10. 14:54

    Nagyon szép lett! Olvastam egy könyvben,hogy ez Amerika legszebb autója. IGAZ! Kedvet kaptam én is, most böngészem az eladó MARK IV - ket...
    Üdv.:Attila és GRATULA!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére