1976 Lincoln Continental Mark IV Bill Blass

Continental

  • Hello mindenkinek !

    Végre van egy olyan autóm,amilyet mindíg akartam. Eddig nem volt semmilyen,azért,hogy egy ilyen lehessen! Kisfiú korom óta mindíg jobban érdekeltek az amerikai autók,kamionok is. Annak idején én is a '70-es, '80-as évek amerikai TV sorozataiban láttam ilyen vasakat,és nem volt megállás onnantól mindíg azt kutattam,melyik milyen autó. Később csak a '90-es években volt lehetőségem USA autós könyveket beszerezni,és ismerkedni velük,akkor láttam csak,hogy mennyi típus ismeretlen volt még. Szóval az autómról:

    az ebay-en nézegettem,csakúgy...szoktam.
    Megláttam és gondoltam...na,most igen itt van,nekem egy ilyen kell. Sikerült bejelentkezni,és először csak próbáltam hogy mi lesz,kisebb összeget hozzátéve licitáltam.Kiderült,hogy nem vagyok egyedül,és az autó is kellene,növeltem az összeget,de folyton számoltam mennyi lenne... ééés egyszer csak írja,hogy megnyertem !!!

    Húúú..most mi lesz..vettem egy autót,dehát ezt akartam..
    Ez volt 2008 jun.1 éjszakáján.
    Minden vele kapcsolatos ki lett számolva,egyeztetés a Vurdonos fiúkkal és utána csak várakozás.Jul.7.-én lett elszállítva az autó az eladótól teherautón a Baltimore-i kikötőbe,onnan komppal áthajózott Bremerhavenbe,aug.-ban érkezett meg oda.

    Sajnos ott elég sokat állt,meg kellett várni egy másik autót,hogy feleződjön a hazaszállítás költsége és csak 2008 oct.18.-án kaptam meg,ill.vettem át,de előző nap reggel érkezett meg.Akkor éjszaka dolgoztam,du.már mentem és...ott volt a Balázsék telephelyén az autóm!!!
    Húú..az a látvány!!!Korábban sokszor jártam a Vurdon udvarban,az ott látott amerikai autókat nézegettem,fotóztam,onnan az ismeretség a Balázzsal. akkor még nem gondoltam,hogy egyszer megbízom őket,hogy a saját amerikai cirkálóm szállítását intézzék el nekem.
    Michigan-ből vettem,egy kisvárosból.Elég jó működőképes állapotban volt,de volt mit csinálni vele.

    1976-ra kitaláltak egy 4 tagú Designer Series-t,ennek egyik tagja a Bill Blass. Kék fényezés,kék belsővel,Cream Normande Grain Custom Landau hátsó vinyl tetővel,több krómmal,dupla kipufogó,alumínium kerekek,a pótkerék is,négy tárcsafék,jobboldali tükör,vezető és utasoldali megvilágítható kistükör.

    - 460cid V8,(7.5),4V(Venturi)4torkú karburátor, 202HP(Lóerő)@ 3800 RPM.
    - Select Shift C6, 3 fokozatú automata,hátsókerékhajtás.
    - 228.1 inch (580cm)hosszú
    - 79.8 inch (203cm)széles
    - 5051 lbs. (font) bruttó súly, kb.2300kg.
    - $11 060 gyári ár,ehhez jött még a szállítás,és hogy ki milyen feláras tartozékokat akart még az autóba.
    Az enyémben a következők vannak:

    - Bill Blass Designer Series $1500
    - Power lock convenience group (elektromos zár csomag) $87-113
    - Speed control (sebességtartó automatika) $117
    - Power vent windows (kis háromszög ablak) $80
    - Intermittent wipers (szakaszos ablaktörlő) $28
    - Right remote mirror (jobb állítható tükör) $31
    - Lighted visor vanity mirrors (2 megvilágítható sminktükör) $100
    - Custom paint stripes (fehér dekorcsíkok) $29
    - Premium bodyside moldings (oldalsó krómdíszléc) $113-143
    - Passenger recliner seat (billenthető utasoldali ülés) $76
    - Forged aluminium wheels (5 alumínium kerék) $300
    - Higher axle ratio & dual exhausts
    (nagyobb tengelyáttétel és dupla kipufogó) $87
    - Tilt steering wheel (állítható kormányoszlop) $69

    Ezek még növelték az autó újkori árát.

    Mindegyik MARK IV.csak ilyen motorral és váltóval került ki a gyárból,nem volt kéziváltós. Az akkori amerikában egy ilyen kategóriájú autót nem vett volna meg senki kéziváltóval talán...

    Az autót annak idején a Michigan állambeli Wixom-ban gyártották 1972-1976 között: 278 599 MARK IV. került ki a gyárból.
    Az 1976-os modellév szerint 56 110 MARK IV. hagyta el az üzemet.

    Testvérmodellje műszakilag a szintén 1972-1976 közötti THUNDERBIRD.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Thunderbird_(sixth_generation)

    A fenti linkek címszó alatt további érdekességeket lehet olvasni,megnézni.

  • Itt még Michigan-i kisvárosban,az amerikai eladónál.
    Ezt a képet láttam először az autóról az ebay-en.
    Itt kezdődött...

  • Kerítés nélküli nagy terület,erről a helyről került hozzám az autó.

  • Ez a címke volt a szélvédőn szállításkor,ezzel azonosították,honnan hová kell vinni az autót.

    US Baltimore DE Bremerhaven

    vagyis USA-Németország kikötő.



  • Itt már a ház előtt,itthon.

  • Készítettem több belső teret jobban megmutató képeket.
    Ha valahogy sikerül felteszem őket.
    1976 Bill Blass sajátosság:
    Kék bőr,világos színű csíkokkal,kék szőnyeg,műszerfal,kormány.
    Lehetett választani velúr üléssel is,abban nincs csík.

  • Érdekesség: a vezetőoldali ajtónál van egy kis szervízfüzet.

  • Opera Window,nem tapinthatóan belegravírozott embléma és felirat. A Bill Blass elnevezést 1976-1992 között használta a Lincoln,csak évenként különböző színösszeállítással.

  • Power vent windows: kis külön háromszög ablak.
    Ez is elektromosan működik,leengedéskor először a kis ablak,utána a nagy ereszkedik le,felemeléskor előbb a nagy,utána a kicsi megy a helyére ugyanazzal a kapcsolóval.

    Ez sem mindegyik ilyen autóban van,néztem a könyvet,és a prospektus is írja,opció,vagyis $80 felárért volt.

    A két tükörház sajnos ilyen,meglátszik rajta az idő. Simára polírozni ezt már nem lehet,újra krómozás teheti szebbé.

  • 2008 nov. Motortér ilyen volt.

  • Hátul is lehajtható kartámla. Van hely,ellehet férni,nem az a sportkocsis szorongás van benne.
    Elegendő lábtér. Aki eddig hátul ült,kényelmesnek találta.
    A kis kapcsoló az ovál ablak feletti lámpát kapcsolja jobb és bal oldalon is.

  • A két ülés háttámláján Lincoln emblémás tartózseb.
    ez sem mindegyikben van.
    A vezető oldali üléstámla tartójában voltak az autó papírjai,amikor megkaptam :-)

  • Vezető oldali kapcsolópanel.
    Kis joystick a bovdenes tükör állító.
    mellette vezető ülés előre-hátra billentés.
    seat: ülés vízszintes mozgatás.
    left front,right front: bal-jobb ablak mozgatás.
    Window lock: ablak zár.
    door lock: ajtózár.
    Arra figyelni kell,hogy ne maradjon bent a kulcs,mert ha ezzel a kapcsolóval lezárom és becsukom az ajtót,bezárom a kulcsot.

    Eltérő színűnek látszik a két kapcsolópanel,de ez csak a kép miatt van,igazából egyforma.

  • A kulcsot középállásról magam felé fordítva lehet működtetni a motor álló helyzetében az elektromos ablakot,antennát,rádiót,csomagtér nyitást a gyújtás ráadása nélkül.
    Így a kulcsot nem lehet kivenni,csak középhelyzetben és csak a váltókar P állásában.
    Bal oldalt alul a "hazard" felirat kis kapcsolóját kihúzva lehet működtetni a 4 villogót. (vészjelző)

  • Érdekesség: a távolsági világítást azzal a kis rögzítőfék alatti kapcsolóval,a lábbal kell működtetni!A "kézifék" itt lábifék :-) balra a harmadik pedál nem kuplung,sokan azt hiszik...És ha D-be teszem a váltókart,automatikusan kiold,de egy kis kallantyúval kézzel is ellehet engedni.
    Bal felül,motortér nyitó, (hood).
    a szőnyegen a zöldnek látszó,nem folt,fény ahogy besütött a Nap.

  • Elöl is három hely,középen is van öv de ez csak derékban fog.

  • 6 irányban elektromosan állítható kartámlás vezető és utasülés.

  • Utasülés oldal.
    rear tilt: hátra billentés
    front tilt: előre billentés
    seat: ülés előre-hátra mozgatás
    window: ablak le-fel
    door lock: ajtózár
    Ha nyitott ajtónál bekattintom és becsukom,záródik.

    hátrébb a nyitható hamutartó benne a működő gyújtóval.

  • Volt egy ilyen törés a vezető oldali ajtó panelen,ezt az eladó fotózta.
    itt még egyben volt a műanyag...

  • ...mire ideért az autó,ilyen lett. Valahol szállítás közben eltörték,és darabokra esett.
    A kapcsoló panel működőképes maradt. Ezt a képet utólag találtam meg.

  • Ilyen lett,levettem,meg kellett csináltatni műanyagossal,megcsiszoltam és kékkel lefújtam. Nagyon rideg,törékeny ez a műanyag,főleg felül,ahol vékonyabb.

  • Cruise Control kapcsoló a kormányon,ez is feláras volt,$117,

    Balra,ON/OFF ki/be kapcsolás.
    Jobbra, set accel, ez a gyorsítás állítása.
    coast, ha ezt nyomom,lassít az autó fék nélkül.

    (két szürke)már akkor is volt ilyen! Szóval sebességtartó automatika... Felette a kürt,olyan hozzáillő jó hangja van. Légzsák ebben nincs.(not airbag,just only two tons steel)... :-) Viszont volt már a hetvenes évek amerikai autóiban,igaz igen kevésben,és csak a drágábbakban felárért!
    Háttérben a váltókar,amit nem kell sokat kapcsolgatni,mivel automata.
    Induláskor a fékkel meg kell fogni az autót,nehogy megguruljon váratlanul kapcsolás közben,mert az nem jó a váltónak.
    Tehát fék,a kart magam felé húzva,lefelé mozdítani a kívánt állásba,fék elenged,és gurulni kezd az autó :-)
    Kényelmes dolog,nem kell folyton kapcsolgatni,kuplungot nyomni,főleg városban.Okos találmány,nem hülyék az amerikaiak :-),de óvatosan kell bánni vele.

  • Nekem tetszik a műszerfal.Balra egy Cartier időóra,középen az üzemanyagjelző (ólommentessel ment már akkor!) Jobbra a sebességmérő,mérföldszámláló.A rádió feletti két gomb,bal,az ablaktörlő,érdekes,hogy egy ilyen autóban a szakaszos törlés feláras volt($28),jobbra a szivargyújtó.
    A gyári rádió nagyon szépen szól,hagyományos kazettás magnóval,(nem 8 track)Balra alul:hűtés-fűtés. Később derült ki,hogy állítható a kormányoszlop,eddig is próbáltam,de nem mozdult aztán egyszer csak sikerült.Az irányjelző kar műszerfal felé tolásával mozgatható a kormány függőlegesen. Ez is $69 felárért volt.

  • Az óra nem megy valami érintkezési hiba miatt.
    Korábban szét lett szedve a műszerfal emiatt,de nem fértünk hozzá annyira,hogy ki lehessen venni. Amikor meglett piszkálva,ment,tehát működőképes.
    Középen az üzemanyagjelző:
    - Unloaded Gasoline Only- csak ólommentes benzin

    Amerikában a gasoline,a benzint jelenti,néhányan ezt a feliratot látva,rákérdeztek,hogy "ez dízel?" NEM

    Alatta a váltó pozícíó jelző:
    - P parkoló állás,ez rögzíti is az autót,és csak így lehet kivenni a kulcsot is.
    - R return, hátramenet
    - N neutral,üres,így is lehet indítani,de kulcsot kivenni nem.
    - D drive, menet,hajtás
    - 2,1 ha ide kapcsolok,akkor ennél feljebb nem vált,de megvan,hogy milyen sebességhatárig szabad csak így menni.Illetve havas,jeges,csúszós úton könnyíti az indulást.

    Jobbra a sebességmérő,számláló mérföldben,120-ig, 110-et már ment 2009 aug.9-én !! :-)
    Érdekes,hogy a számláló 5 jegyű,nem értem miért,csak 100ezer mérföld alá "méretezték" az autó működését??
    az enyém már 125ezer felett van. A mutató alatti a nullázható mérő.
    Most itt azt mutatja,ennyit mentem a motorfelújítás óta.

  • Kétoldali megvilágított tükör,erősíthető világítással.Úgy tudom,ez sem mindegyikben van,néztem,a prospektus azt írja,opcionális. Megszámoltam: csak belül 14 kis világítás van :-)

  • Volt egy olyan lehetőség,hogy az első tulajdonos belegravíroztatthatta a nevét az autóba.Tehát újonnan egy ilyen nevű illető vette meg,erről a továbbiakban írtam,mert később kiderült...kíváncsi lennék az autó előéletére.

  • Kesztyűtartófedél mögött ez a kis fekete gomb a belső csomagtér nyitás.
    Gondolom azért ide lett rejtve,hogy figyelmetlenségből,főleg menet közben ne lehessen nyitni.
    Alatta a fehér a kesztyűtartó világítás kapcsoló.

  • A műszerfal alatt,a kormánytól jobbra van egy kis fekete kapcsoló,azzal lehet nyitni,visszahúzni az antennát.A kis kar,a jobboldali tükör állító,nem elektromos,bowdenes,és az is opció volt.Furcsa,hogy ilyen autón a jobboldali tükör miért volt feláras?

  • 2009 május, csiszolás,szépítés a műhelyben. ezt a képet is később találtam meg.

Hozzászólások

  1. Mocorgó  - 2009. július 7. 05:16

    Gratula! Szép autó!

  2. attish  - 2009. július 7. 08:11

    Gratulálok én is! Még egy szép Lincoln! Csinálj még képet, írj!

  3. Mark  - 2009. július 7. 17:50

    Lincoln Rules! Stars and stripes forever.

  4. USACARS  - 2009. július 7. 18:14

    vannak képek,szöveg. Köszönöm !

  5. USACARS  - 2009. július 7. 22:08

    kb. hány Mark IV. lehet országszerte? ki mennyiről tud? én 11-12-ről.

  6. Barassó Péter  - 2009. október 7. 09:21

    Nagyon szép autó,gratulálok!én is szeretnék egy mark IV-est.ha adnál egy e-mail címet feltenném a kérdéseimet.előre is köszönöm.barassopeco@yahoo.com

  7. hollyday  - 2009. október 29. 20:22

    Gyönyőrű, gratuláció. Lincoln is the Best!

  8. Zola  - 2009. november 1. 19:03

    teszt. bocs

  9. Csipac  - 2009. november 7. 19:58

  10. Csipac  - 2009. november 7. 20:01

    Nagyon gratula, szép, látványos vas, köszönjük a részletes beszámolót!

  11. Holczknecht  - 2009. november 8. 00:31

    Tenyleg nagyon szep ,vigyazz ra ,mert nagyon ritka!!

  12. switch  - 2009. november 8. 16:00

    Szép autó, remek garázs. Sok érdekeset megtudtam az autódról. Gratula! :-)

  13. gg  - 2009. november 8. 18:08

    Gyönyörű!
    Nekem egy 75-ös Eldoradom volt, convertible, de nem tudtam ilyen szépre csinálni, elfogyott a pénzem meg a türelmem.
    Lelj benne sok örömet, megérdemled a sok munkáért!

  14. Horz  - 2010. január 1. 02:26

    Gyönyörű:) Mark IV forever!

  15. bigyesz  - 2010. január 2. 06:17

    Szép nagy vas! Gratula hozzá!

  16. Tom  - 2010. február 7. 22:26

    Köszönöm a kedves üdvözletet.
    Innen a garázsodból tudtam meg, hogy a CHS felirat a kesztyűtartómon az első tulajdonos monogrammja lehet. Nekem a jobboldali visszapillantó tükrön is van egy ugyanolyan táblácska.

    Tom

  17. vorosoktober  - 2010. március 19. 23:47

    Nem rossz a szajré :))) szép gratulálok.

  18. Attila  - 2010. június 27. 20:08

    Nagyon gyönyörű a kocsi, a cikk nagyon érdekes és tartalmas. örülök, h siekrült egy barátságos beszélgetés keretében a kocsit részletesen szemügyre venni! Remélem a legközelebbi találkozón is összefutunk, és hasonlóan kellemes, kocsinézéssel egybekötött délutánt eltöltünk. Köszönettel Szlovákiából:)

  19. doublefive  - 2010. június 27. 20:27

    Gratulálok! Nagyon szép autó! ...és végre még egy ember, aki azért nem tartott évekig semmilyen autót, hogy aztán lehessen egy ilyenje. Ismerem az érzést!

  20. Palipapa  - 2010. augusztus 14. 21:21

    Gyönyörű az autó!
    Türelmes ember vagy, jó nézegetni a munkád.

  21. B52  - 2010. augusztus 14. 23:17

    Nagyon szép vas! Grat!:-)

  22. Palipapa  - 2010. november 30. 18:07

    Köszönjük a részletes beszámolókat, jó az ilyet látni.
    Sok kitartást hozzá!
    Ügyes vagy!

    Pali

  23. raktáros  - 2010. december 1. 09:06

    Remek garázs, alapos, és aprólékos, rendesen dokumentálva, ahogy kell.

  24. Dr Watson  - 2010. december 7. 14:29

    Szia!

    Gratulálok a vashoz! Nagyon szép munka. Szívet melengető érzés, amikor így feltámasztanak egyet az igazi (dicső múltból származó) amerikai autók közül. Profi a dokumentáció, kár hogy nagyon kevesen áldoznak rá ennyi időt és fáradtságot.

    Sok örömöt hozzá!!

  25. pont  - 2011. augusztus 14. 23:58

    Öregem, egy OT rendszámos autón hogy lehet ennyi huszonéves olajsár, rozsda, hihetetlen. VAkok voltak Veszprémben?

  26. Nasa  - 2011. augusztus 15. 15:18

    Az alváz üregeibö lett kikinlogva és nem olajsár a Veszprémiek látásával nem volt baj a kocsi nagyon is rendbe van bár mindenki ennyit törödne becses kincsével

  27. bone  - 2011. augusztus 27. 23:10

    Szia. Figyelj, amikor megjelenik a magazinban, hogy új bejegyzés történt a garázsodban, mindig idekattintok.
    Feleslegesen, mivel három hete nem történt benne semmi.
    Mit változtatsz ilyenkor, hogy mindig felugrik, hogy módosítottál rajta? Miért csinálod ezt?

  28. USACARS  - 2011. augusztus 27. 23:21

    szia!
    képeket rendezek át,ezért törölni kellett több oldaltörést is,mert akadályozták a képek mozgatását.
    ha valamit változtatok,mindíg kiteszi,hogy frissítve,akkor is ha nincs újdonság.
    emiatt látszik,nem direkt van.
    képeket tettem előbbre,van azért változtatás,csak nem mindig a végén.

  29. Zola  - 2011. augusztus 28. 08:55

    A képmozgatás miatt nem kerül ki frissnek, csak ha törölsz, újat adsz hozzá, vagy szerkeszted a szöveget.

  30. bone  - 2011. augusztus 28. 09:08

    Hát nem tudom, de egyet megígérhetek. Soha többet nem kattintok a garázsodra!
    Harmadik hete szopatod ezzel a népet, szerintem szándékosan és szerintem feleslegesen.
    Többször átnéztem a teljes garázsodat, hátha találok változást. Soha nem találtam.
    Szerintem kamuzol. A célodat nem tudom, de talán nem véletlen a 33ezres nézettség.
    Ennek nagy része az olyan kattintgatókból tevődhet össze, mint én, akik csalódottan és dühösen zárják be a garázsod ajtaját.
    Ezúttal örökre. Jó játékot!

  31. nasa  - 2011. augusztus 28. 10:00

    Azért jo benézni a garázsodba sok munka és törödés látszik a kocsin láttam élöban igazi remek mü csak igy törödj vele nem baj ha van más vélemény is sokáig szeretném látni a jol dokumentált vasadat

  32. coupe77  - 2011. augusztus 28. 10:08

    Aki csalódottan és dühösen zárja be a garázsodat az meg is érdemli.
    Én csak elismerő szavakat tudok mondani miközben olvasom és a képeket nézem.
    Sok ilyen garázst! Én spec. örülök hogy megosztod másokkal, velem.

  33. bone  - 2011. augusztus 28. 11:44

    Kedves kupé- én is.
    Jó garázs. Sőt, kifejezetten kurvajó, sok infóval, sok képpel.
    Éppen ezért kérdezem, mi az oka annak, hogy mindig van frissítés, amit érdeklődve keresek, de igazi frissítés nincs. Zola magyarázatot adott a garázsgulaj válaszára, ezért kérdeztem, miért történik ez. Biztosan nekem kerülte el valami a figyelmemet.

  34. kbalázs  - 2011. augusztus 28. 11:46

    Az egyik legjobb garázs a Tiéd!
    Csak így tovább! A bomlasztók pedig ne zavarjanak. ;-)

  35. thommey  - 2011. augusztus 28. 14:35

    Csak nyomjad az infókat így tovább!

  36. USACARS  - 2011. augusztus 28. 18:36

    Köszönöm a biztatásokat,bone-val is megbeszéltük,üzentük mi van.
    Mostanában sokszor mozgattam az első oldalra képeket,és utána tettem hozzá szöveget,ezért volt sokszor látható a Lincoln a címlapon,nincs szívatás,nem célom,a hamis nézettség növelése.
    Nem mindig a végén van újítás,még ha néha ennyi kép között nehezen is lehet rátalálni.
    Nincs sértődés,ha valaki nem tud valamit,nem tudja mi van,kérdezzen,ha észreveszem,írok.
    Ha valakinek tetszik,megírhatja azt is,ha nem azt is,tanácsot is adhat,ki mit hogyan,ezért is vagyunk itt.
    Mindenkinek további jó olvasást,nézegetést a fórumon!!

  37. somi  - 2011. augusztus 28. 19:12

    Jó volt ez a kis reklám, végigolvastam a garázst az utolsó betűig, nagyon jó :))

  38. yenko89  - 2011. augusztus 29. 18:16

    Még mindig nagy élmény olvasni az egész cikket! Jó volt beszélgetni szombaton és ahogy ígértem, adnék magamra elérhetőséget is: yenko@citromail.hu Fórumon nem szoktam fent lenni, de ami késik, nem múlik:) (ezüst camarós Attila)

  39. customman  - 2011. szeptember 14. 21:59

    Le a kalappal, a rengeteg munkáért, és le a kalappal az eredmény előtt is!

  40. paliero  - 2012. február 9. 20:48

    ELKÉPESZTŐŐŐŐŐ
    nagyon szép az autód
    én most kezdek egy mark 7-hez de az nem lesz ilyen szép
    őszinte gratuláciom

  41. griskin  - 2012. május 27. 00:30

    Hi!

    Itt az ígért videó, ill. a srác csatornája:
    http://www.youtube.com/watch?v=Q8tCdKMk0JQ&feature=plcp
    Stílusosan egy Lincoln-t találtam, bár nem Mark IV.
    Érdemes böngészni a srác csatornáján, rengeteg autót tesztel:)

    Még egyszer gratula az autóhoz, élőben látni mégiscsak más (sokkal-sokkal jobb!!!), mint képeken:)

    Benzingőzös üdvözlettel:
    Griskin

  42. Lord_KROK  - 2013. április 28. 23:58

    Szép autó nagyon!
    Jól vezeted a garázsodat is öröm volt olvasni :)

  43. psy-  - 2013. szeptember 27. 21:26

    elképesztően szép ez az autó, megérdemli amit kap Tőled.
    Gratulálok

  44. Zilahi Attila  - 2013. október 10. 14:54

    Nagyon szép lett! Olvastam egy könyvben,hogy ez Amerika legszebb autója. IGAZ! Kedvet kaptam én is, most böngészem az eladó MARK IV - ket...
    Üdv.:Attila és GRATULA!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • cadillacv8:

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat

A lap tetejére