A Detroit Street Rods a Forddal karöltve most megpróbálja megcáfolni az autós körökben régóta ismert mondást: "There's no replacement for displacement" (a hengerűrtartalmat semmi nem helyettesítheti).
Sokakat csábít a klasszikus öltözet alá rejtett, modern technika, a Detroit Street Rods is ezt a receptet követi a SEMA-n bemutatott '34-es három ablakos kupéjával. A hot rod orrába a Ford 3,5 literes ikerturbós EcoBoost V6-ját ültették.
A Ford elsőkerékmeghajtású autóihoz tervezett motor némi átdolgozás után 400 lóerőt és 400 ft.-lb. nyomatékot, azaz közel 550 Nm-t teljesít. Ezekkel a számokkal a hathengeres méltó ellenfele a Ford 5 literes szívó motorjainak.
A Ford erőforrás kutatási részlegének igazgatója elmondása szerint a projekttel bizonyítani szerették volna, hogy a vásárlók által elvárt üzemanyagtakarékosság nem feltétlenül jár együtt a teljesítmény feladásával.
A V6-ost egy ötsebességes Tremec kéziváltóval párosították, és természetesen a hátsó kereket hajtja. A motor gyári Honeywell turbóit előre csövezték, így sikerült felszerelni a hagyományos hotrod kinézetet adó, a motortérből oldalara kinyúló nyitott kipufogókat is.
Hozzászólások
Ez übhergáz...
Na jó csak viccelek. Fasza ez nagyon. Engem is ez a vonal kezd érdekelni. Nagyon.