A GM több mint tíz éve leállt a klasszikus, hátsókerékmeghajtásos „lepény” Caprice gyártásával, kipusztítva az amerikai autógyártás egyik utolsó dinoszauruszát. A döntéssel saját magát golyózta ki az alvázas, masszív szedánokat kereső rendőrségi és taxi megrendelések piacáról, átadva helyét a Fordnak.
A piaci részesedés visszaszerzésére most egy új járőrautót mutattak be Chevrolet Caprice márkanév alatt. A 2011-ben szolgálatba lépő autó az Ausztráliában készülő Zeta platformra épül, de nem a Holden Commodore és Pontiac G8 átemblémázott változata. Alapjául a Holden Caprice / Statesman szolgált, amely a Közép-keleten 2006 óta jól ismert Chevy Caprice néven.
A most bemutatott járőrautó a rendőrségi csomagok évtizedek óta bevett receptje szerint készült. 6 literes V8-asa 355 lóerős, és 522 Nm nyomaték leadására képes, miközben E85-tel is tankolható.
Erősebb generátor, komolyabb fékek és keményebb futómű igyekszik megfelelni a mindennapos járőrözéssel járó kihívásoknak, nem meglepő módon külön hűtést kapott az olaj, a váltó és a kormányszervó is.
Az autó ugyan most még nem elérhető a nagyközönség számára, de talán egyszer megkaparintunk majd egy-egy lestrapált példányt projektelni. :)
Hozzászólások
Kíváncsi vagyok sikerül e a GM-nek visszahódítani némi területet a Crown Vic-től és a rendőrök átülnek ebbe.
nem rossz, bár a hátulját is nagyon megnézném!
Meg nekem nem tűnik olyan nagy dinoszaurusznak mint a 1992-1994 körüli Caprice-ok! Pedig azokat mnagyon szerettem pont ezért! Lepény :)
Jól néz ki, a hátulja annyira nem tetszik, de azért elfogadnám!