2008 első félévében rekord eladást produkált a Chrysler International. Az Észak-Amerikán kívül eladott darabszám a 2007-es első félévhez képest 4%-kal, 118.386 darabra emelkedett.
Az emelkedés a takarékos modellek - a Jeep Compass, a Jeep Patriot és a Chrysler Sebring – sikerének köszönhető.
A konszern az európai piacon 1%-os visszaesést könyvelhetett el, eközben tőlünk keletebbre jelentős növekedést ért el.
Az Oroszországban értékesített 4.638 jármű 69%-os emelkedést jelent, itt a húzó modell a Dodge Caliber volt 1.733 eladott darabbal.
A Chrysler International Olaszország után második legfontosabb célpontjának tekintett Kína piaca 10.517 autót vett fel, ezzel 113%-os kiugrást produkált.
Ausztráliában 21%-os emelkedés mellett 5.638, Japánban 15%-os bővüléssel 2.840 jármű talált gazdára. Argentína 88%-os (2.245 db), Brazília 33%-os (3.096 db) emelkedéssel járult hozzá a kedvező képhez.
A Chrysler csoport nagy hangsúlyt fektet a nemzetközi piacra, 18 járművéből 17 jobbkormányos változatban és dízel motorral is elérhető lesz. A világ nagyjából 120 országában értékesített autók mára a konszern eladásainak 10%-át teszik ki.
Hozzászólások
Helyes! Ha jól végiggondoljuk az egyetlen talpon lévő amerikai az amerikán kívüli piacon a Chrysler. A Fordnak legfeljebb a pick-pu-jai vannak, meg a Mustang, a GM meg SUV pick-up és a Corvette. A Chrysler ehhez képest minden kategoriában képviselteti magát.
Angliában láttam jobbkormányos Chryslereket. Komolyan mondom ez már az amerikai autók megerőszakolása. Bár lehet, hogy csak túl komolyan veszem az amerikai autózást a Chrysler meg csak a profitra hajt, de ha már egy autóban sor4 van akkor legalább a kormány legyen jó helyen :)
nem a profitra hajt, hanem mint minden amerikai autógyártó manapság a fennmaradásért kűzdenek:S de legalább nekik ez valahogy sikerül:) én támogatom őket! Caliberem van és nem cserélném el sokmindenért